  • Data: 2017-09-01 13:20:23
    Temat: Re: normalnie żyjemy w obozie
    Od: Mario <M...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 01.09.2017 o 12:31, Piotr Gałka pisze:

    > To, że otwarcie kluczem jest już włamaniem też mnie zaskoczyło.
    > Według mnie jak otwieram kluczem to nie włamuję się. Przecież nie
    > przełamuję żadnych zabezpieczeń. Jesteśmy blisko stwierdzenia, że jak w
    > kogoś rzuciłeś piłeczką ping-pongową to połamałeś mu kości.

    Intencją zamykającego jest aby nie wszedł nikt niepowołany. Czyli jeśłi
    były drzwi otwarte to nie ma włamania. Jeśli otworzyłeś drzwi (usunąłeś
    zabezpieczenie) nawet wykorzystując skradziony czy znaleziony
    przypadkiem klucz to dokonałeś włamania.

    > To po jaki gwint ubezpieczalnia oczekuje drzwi antywłamaniowych z
    > atestowanym zamkiem, skoro każde jego otwarcie (czy wytrychem, czy nawet
    > kluczem) to włamanie.

    Po to żeby właściciel nie polegał jedynie na większej czy mniejszej
    wykrywalności przestępstw włamania ale także na tym, że przestępca
    zniechęci się stopniem utrudnienia i pójdzie obrobić inne mieszkanie.
    Wstawienie lepszego zamka to jest twoje własne podwyższanie
    bezpieczeństwa ponad to, które masz zagwarantowane przez państwo poprzez
    ściganie sprawców. To chyba dobrze że państwo ściga włamywaczy nawet
    wtedy gdy zabezpieczenie było słabe i możliwe do usunięcia przy pomocy
    wygiętego gwoździa.

    --
    pozdrawiam
    MD