  • Data: 2017-09-01 12:48:03
    Temat: Re: normalnie żyjemy w obozie
    Od: Zbych <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 01.09.2017 o 12:31, Piotr Gałka pisze:

    > To, że otwarcie kluczem jest już włamaniem też mnie zaskoczyło > Według mnie jak
    otwieram kluczem to nie włamuję się. Przecież nie
    > przełamuję żadnych zabezpieczeń.

    Jeśli przełamujesz zabezpieczenie jakim jest zamek, to wydaje się to
    logiczne. Zawsze można podzielić włos na czworo:
    1. zamiast klucza używasz wytrychu
    2. klucz zabierasz z komuś z kieszeni
    3. zamiast zabrać klucz, robisz jego kopię
    4. zamiast klucza używasz łomu.

    I w każdym wypadku zastanawiać się czy to już włamanie czy jeszcze nie.

    > Tak się zastanawiam w którym momencie następuje kradzież tej kasy, bo
    > przecież transakcja jest off-line. Czyli po kasę to nie przychodzi ten
    > złodziej tylko potem sklep. A jak na koncie jest 0. Złodziej użył karty
    > (klucza) i uzyskał dostęp do konta (mieszkania), ale tam nic nie ma.
    > Powinno być wtedy włamanie bez kradzieży. A potem przychodzi ktoś inny i
    > mówi: "Panie oddaj mi ten TV bo złodziej mi obiecał, że od pana
    > wyniesie, ale nie było."

    Każda analogia ma jakieś granice.

    > Według mnie interpretacja, że otwarcie kluczem jest włamaniem jest
    > głupia i prowadzi do kolejnych głupot.
    > To już lepiej by zrobili jakby dołożyli nowe pojęcie: kradzież z
    > otwarciem".

    A może nie powinno w ogóle być tego rozróżnienia, w końcu kradzież to
    kradzież. Tylko pewnie chodziło, żeby nie pogrążać za bardzo tych którym
    się coś do ręki "przykleiło" i nie była to zaplanowane z góry działanie.