  • Data: 2017-09-01 10:27:55
    Temat: Re: normalnie żyjemy w obozie
    Od: JaNus <bez@adresu> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-09-01 o 06:01, sundayman pisze:
    > I czy jakość współczesnego życia na pewno jest tak świetna, żeby dać
    > sobie te podstawowe wolności odebrać ?

    Owa jakość wcale, a wcale nie wynika z postępującego gośćca, wrrróć!
    Postępu postępów chciałem powiedzieć, czyli coraz dalej idącego
    zsocjalizowania państwa (co jo godom, co jo godom: Państwa! - z dużej
    litery), a więc i etatyzmu, lecz *pomimo* niego. Socjalizm, we
    wszystkich swoich odmianach, nieuchronnie wywołuje stagnację
    gospodarczą, a i regres społeczny, o moralnym nie zapominajmy. Co do
    ostatniego: gdy wokół szaleje "wilczy kapitalizm", to ludzie jakoś-tam
    poczuwają się do tego, aby pomagać potrzebującym, i... czynią tak! Zaś
    gdy dobroczynność zostanie *upaństwowiona*, to ludzie, zamiast sypnąć
    groszem ubogiemu, będą wzywać Pomoc Społeczną (czytaj: Państwową), aby
    ta "coś z tym zrobiła". Nikt nie poczuwa się zanadto zobligowany do
    tego, aby przestrzegać praw niepisanych, gdy mnożą się zakazy i nakazy
    kodeksowe, ogłaszane w Monitorze Rządowym. Stąd socjalistyczne "dobre
    chęci" nieodmiennie wywołują skutki wręcz odwrotne do "zamierzonych" (co
    do tych zamiarów, to aż czasem wątpliwości człeka nachodzą: czy ci
    czerwoni są aż tak durni??!). Gdy *urzędowo* pomaga się samotnym matkom,
    to jaki jest tego efekt (długofalowy)? Ano taki, że ich... przybywa! I
    wiele podobnych kwiatków. Stąd też (jak wciąż i wciąż powtarzał będę)
    socjalizm nie leczy ubóstwa, nie wyciąga ludzi z biedy, a wręcz
    przeciwnie: powoduje, że biednych jest coraz to więcej, i więcej!

    Ale wróćmy do "jakości życia". Ona się polepszyła *wbrew* działaniom
    czerwonych i różowych. Jest zasługą gigantycznego postępu technicznego,
    ale... Ale powinien on skutkować wzrostem gospodarczym *dwucyfrowym*,
    czyli ponad 10 procent. Rok w rok, choć oczywiście, w gospodarce dalece
    wolnorynkowej *mogą* pojawiać się kryzysy, i załamania koniunktury.
    Gdyby nie socjalizm, to społeczeństwo bogaciło by się w takim właśnie
    tempie, czyli co niecałe 7 lat zamożność ulegałaby *podwojeniu*. I
    korzystaliby z tego (oczywiście w stopniu nierównym) *wszyscy*
    członkowie społeczeństwa, nawet ci najbiedniejsi! Choć, oczywiście jest
    tak, że jeśli chcemy mieć szybki rozwój, to musimy zgodzić się na to, że
    niektórzy bogacić się będą duuużo szybciej, niż "średnia krajowa". Lecz
    gdy ktoś chce być tylko średniakiem, ten milionów nie zarobi, to chyba
    jasne. Korzyści z szybkiego rozwoju odnosiła by i biedota, bo
    stopniałoby bezrobocie, i wtedy nawet nie trzeba by ustalać tej
    kretyńskiej "płacy minimalnej"! Gdy jest popyt na pracowników (a gdy
    rozwój galopuje, to popyt rośnie wręcz dramatycznie), gdy podaż za nim
    nie nadąża, to płace "same z siebie" rosną, i to ostro. Ale czerwoni
    tego do wiadomości przyjąć nie chcą.

    I wciąż zadaję sobie pytanie: czy ci socjaliści tacy durni, czy też to w
    całości banda cwanych, wyrachowanych skurwysynów. Których celem jest
    zniszczenie dorobku tysiącleci, a w efekcie cofnięcie cywilizacji do
    stadium wspólnoty plemiennej.