  • 21. Data: 2024-07-29 21:28:52
    Temat: Re: niezamykany wlew
    Od: ptoki <p...@e...pl>

    On 2024-07-29 12:35, Shrek wrote:

    > Ale na bębnach to chyba żadne ABSy czy ESP nie robią? A tył w czasie
    > ostrego hamowania lekki i albo nie będzie hamował optymalnie, albo
    > zablokuje i dupa tył zacznie wyprzedzać Czy się mylę i może absy
    > działają na bębnach?

    A czemu by mialy nie dzialac?
    Jak sie czujnik na osce zamontuje to reszta poza samymi szczekami i
    tloczkami/rozpieraczami w sumie jest podobna miedzy oboma typemi.

    A co do hamowania to w naczepach taki problem zachodzi inaczej niz w dwu
    osiowej osobowce.

    Hamulce w naczepie dzialaja i pomagaja wyhamowac caly zestaw w bardzo
    duzym stopniu.

    A w osobowce maja te zalete ze jednak sa schowane, mniej rdzewieja,
    mniej trzeba cudowac przy wymianie.
    No i maja mniejsza tendencje do krzywienia sie.

    --
    Lukasz

  • 22. Data: 2024-07-29 21:34:05
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 29.07.2024 o 21:28, ptoki pisze:

    > A w osobowce maja te zalete ze jednak sa schowane, mniej rdzewieja,
    > mniej trzeba cudowac przy wymianie.
    > No i maja mniejsza tendencje do krzywienia sie.

    Zapomniałeś też dodać, że wytrzymują (okładziny) jakieś 20 x wymiany
    klocków z przodu. Mam auto, którym nakulałem 300kkm i nigdy nie
    wymieniałem okładzin, bo hamują i przegląd przechodzi to co mam robić?
    Wymieniać jak działa? Ręczny też działa.

    --
    Pixel(R)??

  • 23. Data: 2024-07-29 21:34:47
    Od: ptoki <p...@e...pl>

    On 2024-07-29 14:04, Pixel(R)?? wrote:
> [...]
    ar-drums-with-ABS

    > Widziałeś kiedyś skrętne koła tylne w popularnych samochodach? :D
    >
    > ABS jest po to, żebyś mógł skręcać...przecież :>
    > Tylne koła są "wleczone" :)

    To nie ma duzego znaczenia.
    Co prawda zablokowane kola lepiej hamuja ale maja wtedy tendencje do
    podazania w ich wybranym kierunku a nie na wprost tam gdzie zestaw ma
    jechac.

    O ile osobiscie mam srednie zdanie na temat ABS (aktualnie jezdze po
    sniegu i lodzie autem bez abs) to auto z zablokowanymi kolami jedzie
    gdzie chce a takie absujace daje sie sterowac nieco.

    Nie dramatycznie duzo tego sterowania jest ale jednak lepiej jechac
    przodem w przod i nieco korygowac zamiast sie obrocic i tylko moc
    wciskac hamulec i zapierac sie o kierownice.

    No, chyba ze sie umie zadbac o to aby jednak auta nie obrocilo.

    Typ hamulcow wiele w temacie nie zmienia.

    --
    Lukasz

  • 24. Data: 2024-07-29 21:44:15
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 29.07.2024 o 21:34, ptoki pisze:

    > No, chyba ze sie umie zadbac o to aby jednak auta nie obrocilo.

    To przede wszystkim kwestia opon. Tu leży pies pogrzebany. Zdarzyło mi
    się na "zakopiance" że mając słabe opony i wyjebane amory z tyłu, bez
    hamowania dokonałem 180 obrotu 2 tonowym autem...nic się nie stauo na
    szczęście :)...ale niesmak pozostał. Zacząłem drążyć...ale kiedyś znów
    popełniłem ten błąd i miałem opony "twarde" na tyle...znów obrocik na
    zakręcie. Odkąd zacząłem dbać o stan opon to się wincyj nie zdarzyło.
    ABS w tych przypadkach miał niewiele do gadania...pamiętam też zimę z
    2011, gdzie wybrałem się w góry i na trasie 5 razy lądowałem w
    zaspie...mając złe opony.

    > Typ hamulcow wiele w temacie nie zmienia.

    No właśnie :)

    --
    Pixel(R)??

  • 25. Data: 2024-07-29 21:45:28
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 29.07.2024 21:04, Pixel(R)?? wrote:
    [...]
    > Widziałeś kiedyś skrętne koła tylne w popularnych samochodach? :D
    Dostawczaki dla gospodyń domowych typu BMW X5, Audi Q7 czy Porsche
    Cayenne pomimo ceny IMO są dosyć popularne i w opcji mają tylną oś skrętną.

    No i oczywiście kultowe japończyki jak np. Mitsubishi 3000GT. Też był
    kiedyś popularny (wśród gangusów :-) ). Kultowe Lancery Evo chyba też to
    miały.

  • 26. Data: 2024-07-29 21:47:13
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 29.07.2024 o 21:34, Pixel(R)?? pisze:

> [...]
    > wymieniałem okładzin, bo hamują i przegląd przechodzi to co mam robić?
    > Wymieniać jak działa? Ręczny też działa.

    Dopiszę, że tarcze z przodu też zmieniałem w tym aucie...bo wymagały.
    Tył...no cóż, działa nadal. Jak kiedyś tył nie przejdzie przeglądu, to
    wtedy kuknę co tam się odjebało :)
    --
    Pixel(R)??

  • 27. Data: 2024-07-29 21:49:16
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 29.07.2024 o 21:45, JDX pisze:
> [...]
    >
    > No i oczywiście kultowe japończyki jak np. Mitsubishi 3000GT. Też był
    > kiedyś popularny (wśród gangusów :-) ). Kultowe Lancery Evo chyba też to

    Zapomniałeś o wózkach akumulatorowych :D... Ja się odnoszę do ogółu,
    jakbyś pytał.
    --
    Pixel(R)??

  • 28. Data: 2024-07-29 21:55:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.07.2024 o 21:34, ptoki pisze:

    > Co prawda zablokowane kola lepiej hamuja

    Na ogół nie hamują lepiej.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 29. Data: 2024-07-29 21:56:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.07.2024 o 20:30, J.F pisze:

    > W sumie - ABS ponoć obowiązkowy od lat, a bębny z tyłu chyba ciągle
    > się zdarzają.
    >
    > Pogodzili, czy jakoś na skróty poszli ?

    Może na przód spelnia formalne wymaganie "bycia"?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 30. Data: 2024-07-29 21:58:03