  • 1. Data: 2015-08-24 21:44:28
    Temat: nietypowy config
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    Powitac

    Jako ze mam zamiar potestować Win10, (chyba jednak zostane przy 7)
    a mam mało "typową" konfiguracje dysków,
    przeglądnąłem kilka programów narzędziowych do backupów
    (AOMEI, EASEUS, Macrium), i o ile nie ma większego problemu "zabootować"
    się np. z CD i przewalić całe partycje systemowe z dysku na dysk,
    - to tylko Macrium Reflect poprawnie wygenerował boota CD (WinPE) z
    którego po odpaleniu kompa widać obrazy w plikach zlokalizowanych na
    macierzy
    i można je ponownie wessać.
    # Macierz kombinowana RAID 0 + RAID 1 + SSD w trybie AHCI (Intel@Rapid)

    Pisze bo może się komuś przydać takie info
    a swoją drogą - czy w W10 jest jakaś opcja wirtualizacji Win XP jak to
    było w 7 pro ?
    - wygodne to bylo/jest bo dość bezproblemowo "integruje" sprzęt w windzie

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2015-08-24 23:52:56
    Temat: Re: nietypowy config
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 24/08/2015 08:44, Waldek wrote:

> [...]
    > - to tylko Macrium Reflect poprawnie wygenerował boota CD (WinPE) z którego
    > po odpaleniu kompa widać obrazy w plikach zlokalizowanych na macierzy

    Tez czekam na jakies potwierdzenie ze da sie upgradowac bezbolesnie Windows
    8.1 na RAID 0 do Windows 10. Backup mam nadzieje zrobic poprawnie Acronisem
    , ktorego uzywam na codzien. Ale jakos mi sie nie spieszy ;)

    > Pisze bo może się komuś przydać takie info
    > a swoją drogą - czy w W10 jest jakaś opcja wirtualizacji Win XP jak to było
    > w 7 pro ?

    Masz na mysli Hyper V?
    Probowalem znalezc, a mam Windows 10 TP na VMWare, i cos nie widze takiej
    opcji.

  • 3. Data: 2015-08-25 01:40:40
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2015-08-24 o 23:52, 2late pisze:

    > Tez czekam na jakies potwierdzenie ze da sie upgradowac bezbolesnie Windows
    > 8.1 na RAID 0 do Windows 10. Backup mam nadzieje zrobic poprawnie Acronisem
    > , ktorego uzywam na codzien. Ale jakos mi sie nie spieszy ;)

    Ja się właśnie odpaliłem z partycji systemowej na RAID 0
    - nieużywana od grudnia 2014

    Ściągam aktualizacje do Win 7 (i nie tylko) aby doprowadzić software
    do stanu bieżącego - jest trochę zabawy.
    Nie chce na żywca kopiować wszystkiego (obraz) z bieżącej partycji
    bo mam sporo ustawień systemowych pod kątem dysku SSD
    i pewnie system by mi zaczął przymulać

    Właśnie podłożyłem dane do Thunderbirda, więc odpisuje,
    a będę miał jeszcze co nieco zabawy z innym softem....
    Jak skończę, zrobię backup, postawie 10-tke i zobaczę co mi ewentualnie
    klęknie :)

    Do pracy cały czas mam 7-ke na SSD i nie zamierzam jej paskudzić
    ani tym bardziej eksperymentować na zdrowym organizmie ;)

    Pozdro

  • 4. Data: 2015-08-25 07:59:06
    Od: "Dziki Facet" <s...@f...u>

    W dniu .08.2015 o 21:44 Waldek <m...@n...dam> pisze:

    > a swoją drogą - czy w W10 jest jakaś opcja wirtualizacji Win XP jak to
    > było w 7 pro ?
    > - wygodne to bylo/jest bo dość bezproblemowo "integruje" sprzęt w windzie
    >
    > Pozdrawiam

    Nie ma już VirtualPC i wywłaszczania okien coś ala RemoteApp (bo o to
    pewnie Ci chodziło?). Od 8-ki (Pro! W Home i mniejszych tego nie ma) jest
    Hyper-V. Niestety, MS dał d... bo taki pełnokrwisty Hyper-V jest w wersji
    Enterprise (dla szaraka niedostępnej), który ma kilka dodatkowych opcji
    wobec wersji Pro. W 10-ce pod tym względem nic się nie zmieniło.

  • 5. Data: 2015-08-25 20:03:08
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 08/25/2015 12:40 AM, Waldek wrote:

    > Właśnie podłożyłem dane do Thunderbirda, więc odpisuje, a będę miał
    > jeszcze co nieco zabawy z innym softem.... Jak skończę, zrobię backup,
    > postawie 10-tke i zobaczę co mi ewentualnie klęknie :)

    A to nie lepiej zainstalowac 10tke na system 'jaki jest' a potem zrobic
    reset, i tam sa chyba 3 opcje, jedna na zero, druga zatrzymuje wszystko a
    trzecia tylko twoje pliki wlasne?

    > Do pracy cały czas mam 7-ke na SSD i nie zamierzam jej paskudzić ani tym
    > bardziej eksperymentować na zdrowym organizmie ;)

    Ja ogolnie zawsze pracuje na maszynach wirtualnych i dlatego w przypadku
    systemu hosta musze sie dobrze zastanowic. Wstepnie planuje zrobic upgrade
    jakos zima, wtedy kiedy i tak spedza sie wiecej czasu w domu.

  • 6. Data: 2015-08-25 22:16:35
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2015-08-25 o 20:03, 2late pisze:

    > Ja ogolnie zawsze pracuje na maszynach wirtualnych i dlatego w przypadku
    > systemu hosta musze sie dobrze zastanowic. Wstepnie planuje zrobic
    > upgrade jakos zima, wtedy kiedy i tak spedza sie wiecej czasu w domu.

    W firmie wirtualki to stoją na xenie na dość wypaśnej maszynce
    z kawałkiem solidnego NAS-a, no ale dla potrzeb domowych
    to IMO przerost formy nad treścią ;)

    Dla mnie w sumie 7 jest OK, a VM z XP-kiem mi się sporadycznie przydaje
    gdyż mam trochę "starszawego" softu w którym się w miarę biegle poruszam
    - nowszy trzeba by kupić i na nowo się wgryzać, a już się nie bardzo
    chce ;)

    Od 10-tki pewnie nie będzie odwrotu jeśli M$ będzie się konsekwentnie
    trzymał przyjętych założen - a pewnie będzie, gdyż w interesie firmy
    jest ograniczenie liczby
    suportowanych systemów

    Pozdro

  • 7. Data: 2015-08-26 10:25:52
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 25/08/15 21:16, Waldek wrote:

    > Od 10-tki pewnie nie będzie odwrotu jeśli M$ będzie się konsekwentnie
    > trzymał przyjętych założen - a pewnie będzie, gdyż w interesie firmy jest
    > ograniczenie liczby
    > suportowanych systemów

    No ja nie mam watpliwosci od samego poczatku ze zainstaluje to pewno. Warto
    jednak troche poczekac zeby zrobic to dobrze, zwlaszcza ze coraz wiecej
    nieciekwaych wiesci nadchodzi.

  • 8. Data: 2015-08-27 00:19:19
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2015-08-26 o 10:25, 2late pisze:

    > No ja nie mam watpliwosci od samego poczatku ze zainstaluje to pewno.
    > Warto jednak troche poczekac zeby zrobic to dobrze, zwlaszcza ze coraz
    > wiecej nieciekwaych wiesci nadchodzi.

    Wczoraj w nocy odpaliłem aktualizacje na tym moim configu sprzętowym
    i 10-cha dała rade. Widzę że win-kalkulator gdzieś wcięło - skrót nie działa
    innych większych usterek na razie nie stwierdziłem.

    Szczerze mówiąc obraz na monitorze jest siakiś taki niefajny - jakby
    nieostry - ciut rozmyty (czcionki) choć ekran pracuje w trybie natywnym
    - porównuje do tego jaki mam utrwalony w Win 7 na tym samym sprzęcie

    Pierwsze co zrobiłem to powyłączałem szpiegowanie tam gdzie to tylko
    dostępne ;)
    ale póki co zamierzam dalej działać na sprawdzonym win 7
    - w razie potrzeby przełączę tylko boota w BIOS-ie i będzie się
    szarogęsić W-10

    Pozdro

  • 9. Data: 2015-08-27 00:24:00
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2015-08-25 o 07:59, Dziki Facet pisze:

> [...]
    > wersji Enterprise (dla szaraka niedostępnej), który ma kilka dodatkowych
    > opcji wobec wersji Pro. W 10-ce pod tym względem nic się nie zmieniło.

    Ten "pełnokrwisty" Hyper-V to chyba M$ implementował w Win 2008 serwer
    nie bawiłem się tym, ale gdzieś mi się tak o uszy/oczy obiło ?

    A w 7-ce to chyba można było doinstalować managera do tego, ale bez silnika

    Pozdro

  • 10. Data: 2015-08-27 08:36:28
    Od: "Dziki Facet" <s...@f...u>

    W dniu .08.2015 o 00:24 Waldek <m...@n...dam> pisze:

> [...]
    > nie bawiłem się tym, ale gdzieś mi się tak o uszy/oczy obiło ?
    >
    > A w 7-ce to chyba można było doinstalować managera do tego, ale bez

    Nie, nie o to chodzi. W Windows Server 2012 R2 (nie wiem jak w bez R2 -
    ku*wa, co za "the bill" wymyślił takie nazewnictwo?!) i Windows 8/8.1/10
    Enterprise można np. zrobić wirtualizację 3D. Mając odpowiednią kartę
    grafiki, wirtualce możemy przydzielić część mocy (jak chcesz więcej info,
    to odsyłam do sieci pod hasło RemoteFX). Na wykastrowanym Hyper-V i w
    Windows 8 i większych Pro tej funkcjonalności już nie ma... Często
    przydaje się taki fjuczer w biurach projektowych, gdzie na wirtualce można
    obrobić jakieś obiekty w 3D Studio itd albo do gier, gdzie na zdalnej
    maszynie wirtualnej można sobie pograć, mając przy tym starego kieprawego
    laptopa...