  • 1. Data: 2010-03-16 20:54:06
    Temat: Re: niemodny telefon dla dziecka
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-03-23 15:22, a...@p...pl pisze:

    > czytajac twoje posty w tym watku widac, ze sam masz problemy i latales
    > po psychologach.

    To zupełnie oddzielna dyskusja i nie będę jej prowadził z kimś, kto nie
    umie napisać jednego zdania po polsku, a poza tym nie ma cywilnej odwagi
    do podpisania się pod swoimi słowami.

    > Od ciebie w duzej mierze zalezy jak wychowasz swoje
    > dzieci i musisz im uswiadamiac, ze biale ma byc biale a czarne ma byc
    > czarne.

    Oczywiście. I to wychowanie również obejmuje nie odstawanie na siłę od
    rzeczywistości, tylko dlatego, ze tatuś nie rozumie postępu.

    > Telefon sluzy do dzwonienia a nie do robienia zdjec i do zabawy.....!

    Tak było dawniej. Obecnie technika posunęła się bardzo do przodu i
    telefon stał się wielofunkcyjnym urządzeniem. Sam jestem człowiekiem
    starej daty i miałem duże opory do nowych gadżetów i też telefony z
    dodatkami uważałem za coś dziwnego. Ale potem pojawił się u mnie K750i,
    dzięki któremu mogłem posłuchać sobie podkastów na spacerze z psem
    (ostatecznie kupiłem oddzielny odtwarzacz mp3, bo wbudowany w SE jadł
    baterię niepotrzebnie nie miał klasycznego złącza jack, a przejściówki
    szybko padały, ale nadal uważam, że integracja telefonu z
    _funkcjonalnym_ odtwarzaczem mp3 nie jest zła). Mogłem również poświecić
    sobie latarką (której używałem często i której mi bardzo brakuje w
    obecnej nokii). Często też zacząłem używać aparatu do notatek. Zachwalam
    też takie aparaty wśród kierowców na wypadek wypadku. Teraz się
    przesiadłem na nokię, bo zapotrzebowałem mieć nagrywanie rozmów,
    automatyczne filtrowanie itepe.

    Od dawna też używam BT i modemu GPRS (choć tak z 4 lata temu jeden
    geniusz z zabrskiego M1 (z punktu sprzedaży/serwisu GSM) mi wmawiał, ze
    to niemożliwe, żeby łączyć się z internetem przy pomocy telefonu :D

    Od lat też nie noszę niewygodnego zegarka, bo telefon ma zegarek, a
    czasami i datę (w mojej nokii nie ma podawania daty, co mnie wkurza).

    Generalnie wykorzystuję to co mają telefony, a do tego nadal czuję spore
    braki możliwości w moim telefonie.

    Skoro telefon stał się smyczą bez której nie możemy się obejść, skoro
    technika dała mu możliwości, niech w końcu stanie się podręcznym
    poręcznym komputerkiem z maksymalnymi możliwościami. I nie widzę powodu
    do głoszenia tezy (choć sam ją głosiłem, jak mnie nie było stać na nic
    nowoczesnego), że telefon jest tylko do rozmawiania. W każdej dziedzinie
    życia świat idzie do przodu, a nowinki zwłaszcza łatwo chwyta młodzież.
    I to, że tatuś jest już w średnim wieku i nie łapie tego tak szybko, nie
    powinno robić z dziecka kopciuszka. W każdej dziedzinie.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 2. Data: 2010-03-17 12:18:14
    Temat: niemodny telefon dla dziecka
    Od: ToMasz <t...@n...gazeta.pl>

    witam
    Moje dziecko z pewnych wzgledów musi mieć telefon. Dziecko jest kumate i
    nie poddaje sie naciskom rówieśników, stąd wystarczał mu siemns s55,
    który niestety dogorywa.(ładuje sie i jest nienaładowany, po wyjęciu i
    założeniu baterii jest pełny i działa 3 dni)
    Chciałbym mu kupić jak najmniejszy tani telefon. (na allegro, ale nie
    zajechany) Niemodny, zeby nie ukradli, (najlepiej nie nokia i SE).
    PRzyszłościowo myśląc, dobrze zeby miał aparat z autofokusem i odtwarzał
    MP3. Nie musi mieć wszystkich wymienionych cech. Jeśli Wasze dziecko ma
    jakiś telefon i niewymieniona wyżej zaleta powoduje ze jesteście bardzo
    zadowloleni - polećcie go.
    ToMasz

  • 3. Data: 2010-03-17 12:54:47
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    ToMasz rzecze:

> [...]
    > PRzyszłościowo myśląc, dobrze zeby miał aparat z autofokusem i odtwarzał
    > MP3. Nie musi mieć wszystkich wymienionych cech. Jeśli Wasze dziecko ma

    Może Samsung E250? Dość mały, tani (nowy poniżej 200 zł), ma mp3
    i aparat (słabej jakości co prawda). Chyba niemodny, ale ja się nie znam :-)

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 4. Data: 2010-03-17 13:01:46
    Od: "frank drebin" <b...@v...pl>

    ToMasz wrote:
> [...]
    > Wasze dziecko ma jakiś telefon i niewymieniona wyżej zaleta powoduje
    > ze jesteście bardzo zadowloleni - polećcie go.

    Nie rób dziecku krzywdy niemodnym telefonem.
    To, że jest kumate nie oznacza, że nie chciałby jakiegoś normalnego
    telefonu.
    Kup jakiś normalny (?) klasy SE k550i czy inny od SE.
    Telefony od SE są bardzo popularne wsród dzieciaków.

    Nie zakładaj, że zaraz ukradną. 2 lata temu kupiłem córce (10 lat teraz) na
    abo SE k770i za 1 zł przy gównianej taryfie za 25zł. Dodatkowo kartę 4Gb na
    muzykę.
    Przykazałem córce, że jak zgubi to będzie nosiła jakiś szrot a jak ktoś
    będzie chciał jej siłą zabrać, to niech da. I nie da się zabić za telefon.
    Nosi i używa do dziś.

  • 5. Data: 2010-03-17 13:09:19
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    frank drebin rzecze:

    > Nie rób dziecku krzywdy niemodnym telefonem.

    No, krzywda jak zbój. Jak dorośnie, będzie Ci wypominać.

    Nieważne- użyteczny, funkcjonalny- ale niemodny?
    Kto to słyszał pokazywać się z niemodnym telefonem!

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 6. Data: 2010-03-17 13:20:09
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-03-17 14:09, Dominik & Co pisze:
    > frank drebin rzecze:
    > No, krzywda jak zbój. Jak dorośnie, będzie Ci wypominać.

    Nie wiem czy będzie wypominać, ale piętno inności może zostać w
    podświadomości na całe życie.

    > Nieważne- użyteczny, funkcjonalny- ale niemodny?
    > Kto to słyszał pokazywać się z niemodnym telefonem!

    Nie myśl kategoriami starego dziada. Świat młodzieży to inny świat, a
    toksyczni rodzice, którzy lubią kontestować powszechność, mogą zrobić
    krzywdę.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 7. Data: 2010-03-17 13:40:49
    Od: "Skylla" <s...@n...op.pl>

    > Nie myśl kategoriami starego dziada. Świat młodzieży to inny świat, a
    > toksyczni rodzice, którzy lubią kontestować powszechność, mogą zrobić
    > krzywdę.
    Więc kupuj dziecku wszystko co maja jego rówiesnicy...

  • 8. Data: 2010-03-17 13:53:41
    Od: "mz" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Skylla" <s...@n...op.pl> napisał w wiadomości
    > Więc kupuj dziecku wszystko co maja jego rówiesnicy...

    To dopiero zrobi mu krzywdę.

  • 9. Data: 2010-03-17 13:53:51
    Od: "frank drebin" <b...@v...pl>

    Dominik & Co wrote:
    > frank drebin rzecze:

    > No, krzywda jak zbój. Jak dorośnie, będzie Ci wypominać.
    >
    > Nieważne- użyteczny, funkcjonalny- ale niemodny?
    > Kto to słyszał pokazywać się z niemodnym telefonem!

    wiesz, jest różnica pomiędzy "mieć najlepsze z najwyższej półki, koszty
    nieważne" od "nie odstawać w dół od ludzi, z którymi się przebywa na
    codzień".

    Telefon który proponowałem (k770i) stoją na allegro od 250 zł.
    I zapewniam Cię, że jest funkcjonalny i użyteczny.
    Na dodatek jest popularny, niewielki, ładny i maksymalnie 2 letni.
    No ale to dla Ciebie widać kwestie nieistotne.

    A dla dziecka?

    BTW nie wiem czy masz dzieci (ja mam parkę, 16 i 10 lat) więc może łatwiej
    mi zobaczyć czym żyją dzieci?
    Obejrzyj choćby dla przykładu "Galerianki".
    Owszem przejaskrawione, ale pokazuje trochę prawdy o życiu młodzieży.

  • 10. Data: 2010-03-17 14:02:40
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-03-17 14:40, Skylla pisze:
    > Więc kupuj dziecku wszystko co maja jego rówiesnicy...

    Ależ jedno z drugim ma niewiele wspólnego.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek