    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: niemodny telefon dla dziecka
    Date: Tue, 16 Mar 2010 21:54:06 +0100

    W dniu 2010-03-23 15:22, a...@p...pl pisze:

    > czytajac twoje posty w tym watku widac, ze sam masz problemy i latales
    > po psychologach.

    To zupełnie oddzielna dyskusja i nie będę jej prowadził z kimś, kto nie
    umie napisać jednego zdania po polsku, a poza tym nie ma cywilnej odwagi
    do podpisania się pod swoimi słowami.

    > Od ciebie w duzej mierze zalezy jak wychowasz swoje
    > dzieci i musisz im uswiadamiac, ze biale ma byc biale a czarne ma byc
    > czarne.

    Oczywiście. I to wychowanie również obejmuje nie odstawanie na siłę od
    rzeczywistości, tylko dlatego, ze tatuś nie rozumie postępu.

    > Telefon sluzy do dzwonienia a nie do robienia zdjec i do zabawy.....!

    Tak było dawniej. Obecnie technika posunęła się bardzo do przodu i
    telefon stał się wielofunkcyjnym urządzeniem. Sam jestem człowiekiem
    starej daty i miałem duże opory do nowych gadżetów i też telefony z
    dodatkami uważałem za coś dziwnego. Ale potem pojawił się u mnie K750i,
    dzięki któremu mogłem posłuchać sobie podkastów na spacerze z psem
    (ostatecznie kupiłem oddzielny odtwarzacz mp3, bo wbudowany w SE jadł
    baterię niepotrzebnie nie miał klasycznego złącza jack, a przejściówki
    szybko padały, ale nadal uważam, że integracja telefonu z
    _funkcjonalnym_ odtwarzaczem mp3 nie jest zła). Mogłem również poświecić
    sobie latarką (której używałem często i której mi bardzo brakuje w
    obecnej nokii). Często też zacząłem używać aparatu do notatek. Zachwalam
    też takie aparaty wśród kierowców na wypadek wypadku. Teraz się
    przesiadłem na nokię, bo zapotrzebowałem mieć nagrywanie rozmów,
    automatyczne filtrowanie itepe.

    Od dawna też używam BT i modemu GPRS (choć tak z 4 lata temu jeden
    geniusz z zabrskiego M1 (z punktu sprzedaży/serwisu GSM) mi wmawiał, ze
    to niemożliwe, żeby łączyć się z internetem przy pomocy telefonu :D

    Od lat też nie noszę niewygodnego zegarka, bo telefon ma zegarek, a
    czasami i datę (w mojej nokii nie ma podawania daty, co mnie wkurza).

    Generalnie wykorzystuję to co mają telefony, a do tego nadal czuję spore
    braki możliwości w moim telefonie.

    Skoro telefon stał się smyczą bez której nie możemy się obejść, skoro
    technika dała mu możliwości, niech w końcu stanie się podręcznym
    poręcznym komputerkiem z maksymalnymi możliwościami. I nie widzę powodu
    do głoszenia tezy (choć sam ją głosiłem, jak mnie nie było stać na nic
    nowoczesnego), że telefon jest tylko do rozmawiania. W każdej dziedzinie
    życia świat idzie do przodu, a nowinki zwłaszcza łatwo chwyta młodzież.
    I to, że tatuś jest już w średnim wieku i nie łapie tego tak szybko, nie
    powinno robić z dziecka kopciuszka. W każdej dziedzinie.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek