eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyniemieckie autostrady platneRe: niemieckie autostrady platne
  • Data: 2015-04-12 12:47:47
    Temat: Re: niemieckie autostrady platne
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2015-04-12 o 10:36, Cavallino pisze:
    >
    >>>>>> Nie startują.
    >>>>>> Trafił im się jeden inteligentny który zauważył że żeby rząd na
    >>>>>> rzęsach
    >>>>>> stawał to nie doprowadzi statusu naszych autostrad do takiego stanu
    >>>>>> jak w Niemczech. Więc nie da się wprowadzić tego pomysłu.
    >>>>>
    >>>>> Mówiąc status masz na myśli długość i gęstość, czy standard? Bo jeśli
    >>>>> chodzi o standard to akurat nasze są generalnie póki co lepsze (czemu
    >>>>> się trudno dziwić, bo o pół wieku młodsze).
    >>>>>
    >>>> Nie mam na myśli standardu, długości ani gęstości tylko status.
    >>>> Sporo z nich jest drogami mającymi innego właściciela niż
    >>>> państwo więc złodzieje z rządu nie mogą za przejazd nimi
    >>>> sprzedawać winietek.
    >>>
    >>> Oczywiście że mogą.
    >>> Wystarczy ustalić, że koncesjonariusz dostaje od państwa wynagrodzenie,
    >>> a wpływy państwo zabiera dla siebie.
    >>> Tak właśnie jest m.in. na A1 i nowej kulczykowej części A2 chyba
    >>> również.
    >>
    >> A wiesz jaka była by cena winietek przy naszych cenach autostrad ?
    >
    > Wystarczy taka, żeby się budżet spinał.
    > W winietkach siła tkwi w powszechności, a nie w cenie za km.

    A wiesz od ilu lat budżet się u nas nie spina ?
    I naprawdę liczysz że winietki to nagle zmienią ?

    >> Bo fachowcy od marketingu twierdzą że odstraszająca potencjalnych
    >> nabywców co skutecznie zmniejszyło by klientów i wpływy.
    >> Łatwiej zdecydować się każdorazowo na opłatę niż na winietę
    >> za kilkaset lub tysiąc kilkaset złotych. A to oznacza że
    >> autostradami przestanie jeździć sporo okazyjnych klientów
    >> a stali dzięki winietkom przyniosą mniejsze zyski.
    >
    > Winietki z reguły obejmują też drogi szybkiego ruchu, więc to już chęć
    > do rezygnacji byłaby dużo niższa.
    > Zresztą - nie mamy aż tylu tych autostrad zarządzanych przez
    > koncesjonariuszy, ODIP:
    > -50 km A4
    > -100 km A1
    > -300 km A2 i na tym koniec
    > więc przy normalnej cenie winietki, takiej jak u sąsiadów, jest to w
    > stanie zarobić na siebie.

    Był już taki idiota który myślał że jest cwaniakiem i coś podobnego
    zaproponował. I został publicznie wyśmiany.

    >>> A wtedy, czy wpływy państwo osiąga na bramkach, czy winietkami, to wsio
    >>> ryba.
    >>>
    >> Pod warunkiem że te wpływy były by takie same. A już dziś wiemy
    >> że nie były by.
    >
    > Z danego odcinka nie, ale tak ogólnie - jak najbardziej byłoby to możliwe.
    >
    Nie były by.
    A dlaczego to już napisałem.
    Przeczytaj to ze zrozumieniem.


    Pozdrawiam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: