eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyniemieckie autostrady platne › Re: niemieckie autostrady platne
  • Data: 2015-04-12 10:36:49
    Temat: Re: niemieckie autostrady platne
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:mgbp77$2n3$...@n...news.atman.pl...
    > W dniu 2015-04-11 o 14:21, Cavallino pisze:
    >>
    >>>>> Nie startują.
    >>>>> Trafił im się jeden inteligentny który zauważył że żeby rząd na
    >>>>> rzęsach
    >>>>> stawał to nie doprowadzi statusu naszych autostrad do takiego stanu
    >>>>> jak w Niemczech. Więc nie da się wprowadzić tego pomysłu.
    >>>>
    >>>> Mówiąc status masz na myśli długość i gęstość, czy standard? Bo jeśli
    >>>> chodzi o standard to akurat nasze są generalnie póki co lepsze (czemu
    >>>> się trudno dziwić, bo o pół wieku młodsze).
    >>>>
    >>> Nie mam na myśli standardu, długości ani gęstości tylko status.
    >>> Sporo z nich jest drogami mającymi innego właściciela niż
    >>> państwo więc złodzieje z rządu nie mogą za przejazd nimi
    >>> sprzedawać winietek.
    >>
    >> Oczywiście że mogą.
    >> Wystarczy ustalić, że koncesjonariusz dostaje od państwa wynagrodzenie,
    >> a wpływy państwo zabiera dla siebie.
    >> Tak właśnie jest m.in. na A1 i nowej kulczykowej części A2 chyba również.
    >
    > A wiesz jaka była by cena winietek przy naszych cenach autostrad ?

    Wystarczy taka, żeby się budżet spinał.
    W winietkach siła tkwi w powszechności, a nie w cenie za km.

    > Bo fachowcy od marketingu twierdzą że odstraszająca potencjalnych
    > nabywców co skutecznie zmniejszyło by klientów i wpływy.
    > Łatwiej zdecydować się każdorazowo na opłatę niż na winietę
    > za kilkaset lub tysiąc kilkaset złotych. A to oznacza że
    > autostradami przestanie jeździć sporo okazyjnych klientów
    > a stali dzięki winietkom przyniosą mniejsze zyski.

    Winietki z reguły obejmują też drogi szybkiego ruchu, więc to już chęć do
    rezygnacji byłaby dużo niższa.
    Zresztą - nie mamy aż tylu tych autostrad zarządzanych przez
    koncesjonariuszy, ODIP:
    -50 km A4
    -100 km A1
    -300 km A2 i na tym koniec
    więc przy normalnej cenie winietki, takiej jak u sąsiadów, jest to w stanie
    zarobić na siebie.

    >
    >> A wtedy, czy wpływy państwo osiąga na bramkach, czy winietkami, to wsio
    >> ryba.
    >>
    > Pod warunkiem że te wpływy były by takie same. A już dziś wiemy
    > że nie były by.

    Z danego odcinka nie, ale tak ogólnie - jak najbardziej byłoby to możliwe.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: