  • 41. Data: 2016-07-11 17:26:19
    Temat: Re: niedawno temu w Ameryce
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Monday, July 11, 2016, 12:30:48 PM, you wrote:

    [...]

    > Kapelinderek ma sporo racji, w latach 80-tych, w duzym miescie nie
    > slyszalem jakos o pedzeniu.

    Może za duże to miasto i dlatego nie słychać :P

    > Moze jakis margines ... ale odwiedzil dzielnicowy, powachal, i
    > zlikwidowal.

    Mój wujek pędzi bimber z żyta. Podczas pędzenia pachniało... chlebem.
    Wszyscy wokół byli przekonani, że piecze domowy chleb :)

    > Bimbru skosztowalem juz za nowej wladzy. Znakomity zreszta. A przeciez
    > tez zrobiony bez takiej aparatury jak wyzej:-)

    Wujek jest chemikiem - aparatura profesjonalna, szklana :)

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 42. Data: 2016-07-11 17:27:47
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello T.,

    Monday, July 11, 2016, 4:31:34 PM, you wrote:

    [...]

    > Statystyki mogą być fałszywe - ja kupuję od czasu do czasu spirytus, ale
    > używam go wyłącznie do odtłuszczania przed klejeniem/lutowaniem. Czasami
    > przeczyszczam i dezynfekuję telefony. :-)

    To się izopropanolem robi. Spożywczy do ciasta.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 43. Data: 2016-07-11 17:29:19
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello,

    [...]

    > Mój wujek pędzi bimber z żyta.

    Pędził, już nie pędzi.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 44. Data: 2016-07-11 18:00:25
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Bimber wystepowal czasami na weselach ale raczej jako ciekawostka
    > kulinarna dla miastowych.

    Widac wszedzie było inaczej.
    Bo my byli miastowi a pedziło sie i u dziadka i u wujków i u nas...

  • 45. Data: 2016-07-11 18:00:25
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > W artykułach jest o czystym alkoholu 100%.
    > czyli raczej jednak spirytus.
    > Samego piwa wypito w 2015 ok 100litrów/głowę
    > To tylko piwo daje ok 5 litrów czystego spirytusu.
    > A ile pijemy wódki i wina?
    > Wódki ok 7 litrów - czyli ze 3 litry spirytu i wina też kilka litrów
    > czyli razem bedzie ok 10-12 litrów spirytusu.
    > Dane na pewno da się wykopać na stat.gov.pl, ale ja podałem to co jest
    > w tych artykułach. Chyba, że jeden dziennikarz zrzynał od drugiego
    > podając te dane,
    > ale zakłądam, że ktoś tam jednak do rocznika zajrzał.
> [...]

    Nie mieszajmy picia wódki z piciem piwa - niby to i to alkohol ale jednak
    co do konsekwencji - troche inny. Nie bez powodu pare lat temu była cała
    kampania zachecajaca do picia alkoholi niskoprocentowych.

  • 46. Data: 2016-07-11 18:45:23
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Masz racje, piwo wolniej czysci pod beretem. Dlatego piwny alkoholizm nazywa sie
    miekkim alkoholizmem. Dokladnie tak samo uzaleznia ale przy mniejszych objawach
    zewnetrznych. Rzadzacy znalezli dobry sposob na podporzadkowanie sobie obywateli.
    Wystarczy uzaleznic ich od piwa. I jak sa grzeczni dac im piwo.

  • 47. Data: 2016-07-11 18:50:17
    Od: masti <g...@t...hell>

    Zenek Kapelinder wrote:

    > W czasach o ktorych mowa skakales ojcu z jajka na jajko. Co najwyzej srales w
    pieluchy. Co mozesz wiedziec o tamtych czasach, mniej wiecej tyle co ja o II Wojnie
    Swiatowej albo i mniej.

    no jak tam wróżko? klawiatura Ci się wybiórczo popsuła?

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 48. Data: 2016-07-11 19:03:37
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Pędził, już nie pędzi.
    >
    > [...]
    za późno - już jadą ;)
    BP,NMSP

  • 49. Data: 2016-07-11 21:06:17
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-07-11 o 18:00, Budzik pisze:

    > Nie mieszajmy picia wódki z piciem piwa - niby to i to alkohol ale jednak
    > co do konsekwencji - troche inny. Nie bez powodu pare lat temu była cała
    > kampania zachecajaca do picia alkoholi niskoprocentowych.

    Alkohol jest alkohol.
    Dane są tutaj ( z roku 2014) - plik pdf

    http://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/ceny-handel/ha
    ndel/dostawy-na-rynek-krajowy-oraz-spozycie-niektory
    ch-artykulow-konsumpcyjnych-na-1-mieszkanca-w-2014-r
    -,9,5.html

    nie ma bezpośrednio spirytusu, tylko wódki i inne
    przeliczone na spirytus a wino i piwo osobno.
    Ale średnio będzie ponad 10 litrów.

    Dane przykładowe z lat 80.np tutaj:

    http://biurose.sejm.gov.pl/teksty_pdf_92/r-09.pdf

    wtedy było 6-7 litrów (oficjalnego)

    Co do pędzenia: kogutek to się chyba w kurniku chował.
    Ja pamiętam na wielu imprezach księżycówkę.
    Raczej na rodzinnych - na studenckich mniej.
    Nie jako podstawowy wypełniacz, ale coś czym każdy się chwalił.
    Tzn nie jako klasyczny wg grunwaldzkiej receptury, tylko
    takie bardziej wymyślne smakowo produkty.
    Często jako produkt destylacji
    nieudanych eksperymentów z winem w gąsiorku.
    Na wsi to może ktoś pędził przemysłowo, ale w mieście
    (dużym mieście) to jak przepuściłem kilka razy w roku,
    to kto niby miał coś poczuć i reagować?
    "Ciekawe doświadczenia" Sękowskiego zawsze były inspirujące :-)

  • 50. Data: 2016-07-11 21:52:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Tez pamietam. Ze wzgledu na straszny odor z drozdzy piekarniczych z czym by nie bylo
    zmieszane zawsze powodowalo u mnie odruch wymiotny. Ale byli tacy co im smakowalo bo
    darmo bylo. Dla mnie gowno pozostanie gownem nawet jak darmo bedzie. A te z
    nieudanych win chuja lepsze. Nie jestem w stanie zrozumiec co masz na mysli piszac ze
    kiedys oficjalnie bylo 8. Pewno to ze drugie osiem bylo pedzone. Ale sam temu
    zaprzeczasz. Gwarantuje ze teraz pedzi sie duzo wiecej i duzo lepszego towaru. Juz
    wykazalem ze dzieki allegro rocznie w Polsce przybywa 6000 malych kolumn
    rektyfikacyjnych. Mialem mozliwosc sprobowania wyrobu z takiej kolumny, oczywiscie
    nie surowca bo to spirytus o mocy powyzej 90%. Gorzale zrobiona z surowca pilem. Od
    sklepowej lepiej wchodzi i nie daje syndromu dnia nastepnego. Nawet kilka lat temu
    zanabylem droga kupna pewna ilosc towaru. Zostala przerobiona na nalewki, likiery, i
    wodki smakowe. Malo pije to jeszcze troche mi zostalo. Znajomi tez przewaznie
    niepijacy. Ale jak jest okazja to zawsze sie spytaja czy mam jeszcze zeby po malenkim
    kieliszeczku sprobowac jak smakuje piecio a w zasadzie szescio letnia: ratafia,
    przepalanka, benedyktynka, zubrowka, likier ananasowy, likier kawowy i jeszcze kilka
    pozycji ( niepotrzebne skreslic) w karcie alkoholi. Na samo wspomnienie bimbru
    robionego na szklanym destylatorze mam ochote puscic pawia. Ale jak komus zalezy zeby
    darmo sie nawalic to pochwali kazde gowno z procentami.