    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: nie przyjecie mandatu - co dalej?:)
    Date: Tue, 01 Mar 2011 15:55:32 +0100

    On Tue, 1 Mar 2011 15:31:33 +0100, Bartek wrote:
    >zakladam, że zatrzymuje mnie policja.
    >jako że niezgadzam się z ich opinią, albo z innego powodu nie przyjmuje
    >mandatu.
    >co dalej? jak wygląda procedura? czy w przypadku przegrania, ponosze jakieś
    >koszty sądowe, i tak dalej?

    Policja napisze wniosek, sad cie skaze zaocznie, i masz wybor -
    placisz albo protestujesz.
    Gdzies po drodze policja cie moze przesluchac - czemu to niby sie nie
    zgadzasz na mandat.

    >czy sąd nakazuje karę zgodną z taryfikatorem, czy może np zmniejszyć wymiar
    >kary [pkt, czy kwotę] ...:)

    pkt nie, co do kwoty ma swobode, ale policja pewnie zawnioskuje jak w
    taryfikatorze, sad zaocznie sie przychyli, dojda koszta sadowe - rzedu
    50 zl.

    >wszystko bylo by jasne, ale zachowanie pana z RD było troche smutne - ful
    >agresja, pretensje, zero rozmowy, że nowe miasto, że nawigacja, że pośpiech,
    >i że manewr wykonany bezpiecznie.
    >i tak sobie myślę, że może warto by takiego agresywnego cymbała do sądu
    >pociągnąć, przedstawić swoje racje, skoro nie chce rozmaiwać z kierowcą jak
    >z człowiekiem,

    W ogolnosci polecam, 50 zl nie majatek, a satysfakcja zostaje.

    Tylko efekt bedzie taki dostaniesz zaoczny wyrok i albo grzecznie
    zaplacisz i satysfakcji bedzie tyle ze musial jeden papier wiecej
    wypelnic, albo bedziesz protestowal, a wtedy pojedziesz na rozprawe,
    sad moze cie zrozumie, ale jednak uzna winnym, nalozy kare mniejsza,
    ale koszta juz beda wyzsze. Pol biedy jak to w bliskim miejscu, ale
    jak ci przyjdzie pojechac 500km na dwie rozprawy w godzinach pracy to
    kto bedzie mial satysfakcje ?

    >tak swoją drogą, to.... przykre, że policja ciągle pracuje na to by ludzie
    >odnosili się do nich nie ufnie, zle, i zakładali zawsze złą wole tej sluzby.

    Ale teraz bedziesz przestrzegal zakazow :-)

    J.