  • 11. Data: 2009-10-17 15:58:21
    Temat: Re: (nie)prosty przełącznik
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 16 Oct 2009 08:30:35 +0200, Michal Smolnik wrote:

    >Dlatego zamiast sprytnego rozwiązania na przekaźnikach poprawnie i
    >zgodne z normami jest zastosowanie dwóch styczników z mechaniczną
    >blokadą zabezpieczającą przed jednoczesnym włączeniem.

    A sa takie styczniki ?
    Czy i w nich jest ryzyko ze jak sie styki skleja, to kotwica odskoczy,
    a styki nadal beda zwarte ?

    J.

  • 12. Data: 2009-10-17 16:33:26
    Temat: Re: (nie)prosty przełšcznik
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > A sa takie styczniki ?
    > Czy i w nich jest ryzyko ze jak sie styki skleja, to kotwica odskoczy,
    > a styki nadal beda zwarte ?

    Wszystko psuje się w najbardziej nieoczekiwany sposób. Zgodnie z prawem
    Murphego tak, aby wyrządzić jak najwięcej szkód.

    Są takie styczniki, ja przynajmniej kupuję fabrycznie sprzężone, ale
    istnieje możliwość sprzęgania. Sprzężenie realizowane jest na poziomie
    zawieszenia styków.
    Dodatkowo daje się zabezpieczenie poprzez styki pomocnicze drugiego
    stycznika.

    --
    Desoft

  • 13. Data: 2009-10-17 17:55:43
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@o...eu>

    wymyśliłem, dam zasilacz impulsowy podłączony do UPS zasilający przekaźnik,
    tylko jaki przekaźnik zastosować? Ktoś obeznany podpowie symbol do kupienia
    w TME?