  • 21. Data: 2024-08-01 14:42:45
    Temat: Re: nie kabluj
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 01-08-2024 o 14:14, J.F pisze:

    > A nadrzędne nad tym wszystkim jest działanie organów, bo może oni
    > wcale nie chcą mieć zalewu zgłoszen od ludzi :-)

    I w sumie racja, niech jadą tam gdzie naprawdę są potrzebni.
    Czyli tam gdzie tramwaj nie może przejechać, gdzie parkujący zasłania
    widok na skrzyżowanie i robi się niebezpiecznie etc.

    To samo dotyczy drogowców, niech się zajmą dziurami w drogach, zamiast
    stawiać wyłącznie znaki dupokryjące, zwężenia (szykany), zbędne światła
    co 1/4 ronda i śpiących policjantów.
    Żadnych innych efektów (tzn. pozytywnych) ich pracy nie widać.

    No są jeszcze, równie zbędne wypływy budżetowe z okazji ich pensji.

  • 22. Data: 2024-08-01 15:11:07
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.08.2024 o 14:33, Cavallino pisze:
    > Za niestawienie się do świadkowania bez usprawiedliwienia, jakiegokolwiek.

    Aaaa! Dostał wezwanie? Było w nim pouczenie?
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 23. Data: 2024-08-01 15:12:02
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.08.2024 o 14:32, Cavallino pisze:

    > I palety na chodniku również.....
    > Widać nikomu nie przeszkadzało, dopiero musiał się świetojebliwy
    > aktywista kapuś znaleźć....
    Jakie palety?
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 24. Data: 2024-08-01 15:25:51
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.08.2024 o 14:14, J.F pisze:
    > A ten parking to u brata wójta, czy gminny?

    Nie mam pojęcia. Na paragonie była jakaś osoba. Raz w życiu tam byłem.
    Później po prostu zawsze zwracałem na to uwagę z czystej złośliwości, by
    nie dać się oszukać.

    > Bo zasadniczo to można zrobić istniejące miejsca płatnymi.
    >
    > Poza tym bywają inne szczytne cele: niech nie smrodzą, piesi nie mogą
    > przejsc, mieszkancy (wyborcy) nie mają gdzie zaparkować, my tu chcemy
    > deptak dla turystów itp.

    Czasem można i ma to sens. A czasem nie.

    > Albo taka wrocławska Hala Ludowa (100-lecia). Zrobiono obok podziemny
    > parking i ... zlikwidowano wolne miejsca postojowe w okolicy.
    > Bo inwestorowi musi się opłacać.

    No widzisz. Albo autostrada Kraków - Katowice i brak remonty równoległej
    dwupasmówki przez Olkusz, bo inwestorowi musisz się opłacać.

    > Owszem, ale może nie całkiem - sie ten darmowy wypełni, to trzeba
    > będzie parkować drogo.
    > A poza tym - czemu gmina ma nie zarobic ?

    Bo zarabia na tym, że turyści przyjeżdżają. Turyści płacą
    przedsiębiorcom. Przedsiębiorcy płacą podatki. Ja od wielu lat nie
    jeżdżę nad polskie morze, bo mnie wkurza łupienie. Na Dolnym Śląsku
    byłem raz - z tego samego powodu. Pojedź sobie na Słowację. Zobaczysz,
    jak to można fajno zorganizować. Albo Węgry. Chorwaci zaczęli łupić
    turystów, to moi znajomi jeżdżą do Czarnogóry i Albanii.

    > Ale mamy ogólny zakaz wjazdu do lasu ?

    Nawet, jak są drogi asfaltowe?
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 25. Data: 2024-08-01 15:30:39
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.08.2024 o 14:42, Cavallino pisze:

    > I w sumie racja, niech jadą tam gdzie naprawdę są potrzebni.

    Ale musisz obsłużyć zgłoszenie. A że wysyłający zielonego pojęcia nie
    mają o tym, co faktycznie ważne, to zgłoszeń jest najwięcej, gdzie
    najwięcej przypadkowych ludzi.

    > Czyli tam gdzie tramwaj nie może przejechać, gdzie parkujący zasłania
    > widok na skrzyżowanie i robi się niebezpiecznie etc.

    Tylko robiący zgłoszenie musiałby to ogarniać.

    > To samo dotyczy drogowców, niech się zajmą dziurami w drogach, zamiast
    > stawiać wyłącznie znaki dupokryjące, zwężenia (szykany), zbędne światła
    > co 1/4 ronda i śpiących policjantów.

    To są chyba różne ekipy akurat. Te znaki mają na celu ukrywanie faktu,
    jaki faktycznie ma cel strefa parkowania.

    > Żadnych innych efektów (tzn. pozytywnych) ich pracy nie widać.

    Błądzisz. :-) U nas przykładowo stawiają takie "50"-tki w przypadkowych
    miejscach, bo w przepisie stoi, że tylko do 50 km/h można robić
    przejście dla pieszych. Ani tam pieszych nie ma często, ani nikt nawet
    sobie tym głowy nie zaprząta. Ale przetarg jest "zaprojektuj i zbuduj",
    a wygrywa najtańszy. Najtaniej ograniczenie prędkości postawić.

  • 26. Data: 2024-08-01 15:56:39
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 01.08.2024 o 12:15, J.F pisze:
> [...]
    w-krakowie-ukarala-zglaszajacego-przez-aplikacje-zle
    -zaparkowane-auto-filip-siwek/

    > Karaniem donosicieli? Chyba tak.
    > Nie będzie SM, to wyślą na policję, i nie wiadomo jak się skończy :-)

    To chyba za nieuzasadnione powinni karać a nie donoszenie. Inaczej będą
    Cię ganiali w dowolnej sprawie tak, jak tego donoszącego.

  • 27. Data: 2024-08-01 15:59:00
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 01.08.2024 o 11:44, Cavallino pisze:

    > Donosicielstwo bez uzasadnienia?

    Jak 'bez uzasadnienia'? Chyba jasne, że uzasadnienie było skoro kierowcę
    nawet ukarano. No ale jak rozumiem ukarano bez wizyty skarżącego, czyli
    jakby w ogóle nie było to do niczego potrzebne.

  • 28. Data: 2024-08-01 16:09:26
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 1 Aug 2024 14:32:52 +0200, Cavallino

    > Widać nikomu nie przeszkadzało, dopiero musiał się świetojebliwy
    > aktywista kapuś znaleźć....

    Ale o co ci tak właściwie chodzi, tam jest zakaz parkowania, i słusznie, bo
    jest przejście dla pieszych, a nie dlatego że rzekomo chcą kasować za
    parkowanie, ale już nie mogą. Nawet gdyby znaku nie było (a być musi, skoro
    gdzieś się zaczyna) to gość tam parkować nie może, bo ogranicza widoczność
    na przejście dla pieszych. Jakaś chujową mentalność masz, skoro prawo
    traktujesz wybiórczo, tak jak ci akurat pasuje. I jeszcze ludzi od
    "aktywistów" wyzywasz, bo nie masz jaj żeby napisać co myślisz naprawdę.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 29. Data: 2024-08-01 16:13:38
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 1 Aug 2024 14:05:10 +0200, Jacek Maciejewski

    > Nie, złe parkowanie to wykroczenie, kradzież wyżej progu i zabójstwo to
    > przestępstwa. Ale jak cię okradną niżej progu a zgłosisz policji to
    > jesteś donosicielem?

    Tymbardziej że takie parkowanie to jednak jest obniżaniem bezpieczeństwa,
    nawet bez znaku tam parkować nie można bo się innym ogranicza widoczność na
    przejście. A znak jest, nie jak sobie koń ulepił w głowie bo miasto chce
    kosić biednych kierowców za strefoą parkowania, bo musi być skoro gdzieś
    był wyznaczony początek parkowania.

    > Mnie tam ona pociąga. Mentalność z Bałut czy Powiśla jakoś nie.

    No, potem setki takich co zapierdalają 2x dopuszczalna pod przedszkolem czy
    inną podstawówką, bo przecież te ograczenia tam nastawiane to bez sensu są,
    a ich jazda nieszkodliwa, w końcu nikogo nie mordują.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 30. Data: 2024-08-01 16:24:08
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 01.08.2024 o 11:52, Cavallino pisze:

    > Jasne, po zaparkowanie 3 metry dalej niż się powinno, to to samo co
    > kradzież.
    > Czy zabójstwo też?
    >
    > Gratuluję wizji świata z kapusiami w takiej sytuacji......

    Czyli jedyną właściwą osobą do oceny, czy znak zakazu parkowania został
    umieszczony we właściwym miejscu, jesteś ty?

    Pozdrawiam
    Piotr