  • 201. Data: 2018-01-07 21:51:54
    Temat: Re: nie. polączenie dróg.
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 07-01-2018 o 20:37, nadir pisze:

    > Nie tak szybko, misiu.

    No dobra. Nawijaj ;-)

    > W przypadku zaśnieżenia może się diametralnie
    > zmienić obszar skrzyżowania bo nie widać pobocza i linii na drodze. No i
    > teraz najważniejsze, czy wielkość tego obszaru może być uzależniony od
    > warunków pogodowych?

    > Jedziesz równolegle pod warunkiem, że wiesz że możesz tak jechać, jak
    > śnieg wszystko zasypie to nie widać czy jest jakiś pas czy nie.

    No ok, jasne. Mieszkam na północy więc śniegu od lat nie widziałem. :-D
    To takie coś różowe? Prawda? :-D

    Dobra, teraz na serio. Tego o czym rozmawiamy przepisy nie regulują.
    Jeśli nie jechałeś akurat limuzyną z Szydło, to w razie kolizji będziesz
    miał mnóstwo perturbacji i pewnie będziesz winny cokolwiek by się nie
    stało. Użyłeś prędkości więc jesteś zbrodniarzem. Mógłbym jutro pogadać
    ze znajomym "szychą" z drogówki i napisać jak "oni" to widzą. Oczywiście
    będzie to opinia lokalna bo "oni" z innego miejsca na mapie mogą mieć
    własne interpretacje. Już w tej chwili mogę Ci powiedzieć, że w jego
    opinii narybek zupełnie inaczej ocenia takie zdarzenia niż doświadczeni.
    Narybek patrzy na znaki, olewa kto kogo pod jakim kątem walnął i
    wypisuje mandat. Bardziej doświadczeni wiedzą co jeszcze należy przebadać.

    To co napisałem mówiło o tym jak JA bym postępował. W mojej okolicy
    drogi mają infrastrukturę pozwalającą zorientować się gdzie mniej więcej
    jestem. Z pewnością na obwodnicy, gdzie czasem jest 5 pasów, w życiu nie
    wiedziałbym, po którym jadę gdyby je śnieg pokrył. Co wtedy - nie wiem.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 202. Data: 2018-01-07 21:57:12
    Temat: Re: nie. rozmiary.
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 07-01-2018 o 21:26, Witko4 pisze:

    > Jezeli ty z tego nic nie rozumiesz to swiadczy tylko o twojej
    > bezmyślności.

    Ej, krytykujmy poglądy, nie osoby.

    Jeśli do kogoś nie przemawiają cytaty z kodeksu, to trudno. Olej to. W
    przeciwnym razie bagno z dyskusji powstanie.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 203. Data: 2018-01-07 22:09:46
    Temat: Re: nie.
    Od: "Witko4" <d...@p...pl>

    Użytkownik "Marek S" <p...@s...com> napisał w wiadomości

    > Ej, krytykujmy poglądy, nie osoby.
    >
    > Marek

    Wyciąłeś to do czego się odniosłem,
    a to był bardzo istotny element mojego komentarza.

  • 204. Data: 2018-01-07 22:28:55
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 07-01-2018 o 22:09, Witko4 pisze:

    > Wyciąłeś to do czego się odniosłem,
    > a to był bardzo istotny element mojego komentarza.

    Chodziło o to, że Pszemol czegoś z rysunku nie zrozumiał Twoim zdaniem
    lub miał odmienne zdanie. Czytałem Waszą dyskusję od początku. Wiem o co
    chodzi. Odniosłem się jedynie do Twojego komentarza. Ja bym to ujął w
    stylu - sorki, nasze poglądy są zbyt rozbieżne by móc dalej dyskutować i
    EOT.

    Nie powielajmy standardów Animki (o ile ją znasz z innych grup).

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 205. Data: 2018-01-08 00:02:32
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 7 Jan 2018 18:56:02 +0100, nadir napisał(a):

    > Wszystko pięknie tylko ten prawy koniec jest tak sobie jednoznaczny.

    Zwłaszcza że jest też interpretacja mówiąc o dociągnięciu skrzyżowania
    zawsze do "wirtualnej linii ewentualnego zatrzymania", która tu wypadłaby
    dopiero na końcu pasa rozbiegowego.
    Z ewentualnym rozciągnięciem jej na początek linii przerywanej.

    W całej tej sytuacji z pasem rozbiegowym, to moim zdaniem PoRD ma tu
    obustronny obowiązek ustąpienia pierwszeństwa, a żeby się zderzyć obu
    kierowców musi się do niego nie zastosować - co całkiem nieźle ułatwia
    wskazanie że winni są obaj.
    Ale oczywiście jest to kolejna rzecz która mogłaby być doprecyzowana
    prawem.

    Z przepisów nigdzie nie wynika gwarancja, że jeśli pojazd A ma ustąpić
    pojazdowi B, to B nie ma ustąpić A.
    Przepisy nakładają na kierujących pewne obowiązki i każdy ma wypełnić
    swoje.
    A art. 4 nie ma tu mocy magicznego "odblokowania" sytuacji patowej, w
    której obu kierowców ma obowiązek do spełnienia, ale wystarczy żeby jeden z
    nich go spełnił żeby sytuacja konfliktowa się rozwiązała.

  • 206. Data: 2018-01-08 00:24:47
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 7 Jan 2018 13:36:15 +0100, Cavallino napisał(a):

    > A on dotyczy czego konkretnie?
    > Skrzyżowania.

    Racja - tak jest, ale trochę nie ;)

    Bo literalnie to on nawet nie dotyczy samego skrzyżowania, a jedynie
    kierujących do niego się zbliżających, wtedy nadając im priorytet
    pierwszeństwa, bez dokładnego sprecyzowania do kiedy on obowiązuje.

    Bo jeśli, dla uwypulkenia problemu, wyobrazimy sobie skrzyżowanie
    prostopadłe bez rozbiegówki, na którym z podporządkowanej wyturlał się
    40km/h traktor, który co prawda zdążył już wyjechać 5m poza obręb
    skrzyżowania, ale zmusił jadących drogą z pierwszeństwem 90km/h do
    "istotnej zmiany prędkości", to pewnie powiesz że to było nieustąpienie
    pierwszeństwa. I mimo że zderzyliby się poza skrzyżowaniem, to pewnie
    jednak będziesz zdania że obowiązek ustąpienia pierwszeństwa nadany przez
    A-7 tam jeszcze obowiązywał.

    Ale jeśli ten traktor zdążył odjechać 200m dalej i wtedy dopiero dogonili
    go jadący od dawna drogą z pierwszeństwem, to tu już wymuszania
    pierwszeństwa nie będzi.

    A gdzie przebiega ta granica, wcale jasno z przepisów nie wynika.
    Zwłaszcza że definicja ustąpienia pierwszeństwa nie mówi np. o "gwałtowym
    hamowaniu", a "istotnej zmianie prędkości".

  • 207. Data: 2018-01-08 04:10:12
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marek S" <p...@s...com> wrote in message

    > Teraz wyrażę swoją opinię popartą cytatami.
    >
    > Wiesz o tym, że to co proponujesz jest naganne a niebawem (przed końcem
    > 2018) będzie uznawane w świetle przepisów za niewłaściwe zachowanie?
    >
    > http://serwisy.gazetaprawna.pl/transport/artykuly/97
    1426,zmiany-na-drogach-jazda-na-suwak-obowiazkowa.ht
    ml

> [...]
    >
    > Powinno być tak (jeszcze w świetle obecnych przepisów):
    >
    > "Oznacza to, że w przypadku, gdy na zwężeniu opatrzonym znakiem jazdy na
    > suwak dojdzie do stłuczki, winny będzie ten, kto pojechał niezgodnie z
    > kolejnością.
    > - Od dawna uczymy kursantów, by dojeżdżali do końca pasa, który się
    > kończy, jak również by w myśl metody jazdy na suwak kulturalnie wpuszczali
    > kierowców z takiego pasa. Nawet gdy nie ma znaku. Taka współpraca
    > kierowców znakomicie się sprawdza, zwłaszcza że zwężenia występują nie
    > tylko na skutek remontów, lecz np. stłuczki"

    Gdy będą znaki, to wtedy dopiero będzie większa szansa
    na to, że nie posądzą Cię o cwaniakowanie, i większa szansa
    że nie będą zjeżdzać z kończącego się pasa wcześniej, aby
    o cwaniakowanie być nieposądzonym.

  • 208. Data: 2018-01-08 05:20:05
    Temat: Re: nie. połączenie dróg.
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Witko4" <d...@p...pl> wrote in message

    > Równoleglość jest dla lepszego zobrazowania, aby było łatwiej
    > zrozumieć.

    acha.

    > Pisałem już wiele razy gdzie kończy się połączenie dróg.

    Na końcu rozbiegówki kończy się tu obszar skrzyżowania.
    I to jest jasne, wynika wprost z logiki.

  • 209. Data: 2018-01-08 05:21:47
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Pod warunkiem, że kierujący je przyjmie. W sądzie to już takie oczywiste
    > nie jest.
    >
    > Ale ogólnie zgadzam się, również z samym sobą 1 wypowiedź wyżej: zawsze
    > wszystko jest post factum. :-D

    To czemu napisałeś niekoniecznie? Coś się plączesz w zeznaniach.

  • 210. Data: 2018-01-08 05:22:59
    Temat: Re: nie. NA WSZYSTKICH pasach ruchu.
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Nawet nie potrafisz zrozumiec tego co sam napisales
    > i jest to zacytowane.

    Powtórzmy więc, może zrozumiesz za drugim razem: