  • 211. Data: 2018-01-08 05:23:43
    Temat: Re: nie. rozmiary.
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Cavallino" <c...@k...pl> wrote in message
    news:p2t47s$4qa$1@node1.news.atman.pl...

    > A on dotyczy czego konkretnie?
    > Skrzyżowania.
    >
    > A nie pasa drogi głównej kilometr dalej.
    > Choćby to był pas wjazdowy.

    Pas wjazdowy jest częścią skrzyżowania o którym informował
    na tej wjazdowej drodze znak A7.

  • 212. Data: 2018-01-08 05:27:15
    Temat: Re: nie. wiadomo.
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Witko4" <d...@p...pl> wrote in message

    > Nic nie rozumiesz.

    Dobre.

  • 213. Data: 2018-01-08 05:30:04
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    rzypadku/00071UEZ2KPSTTP2-C122-F4.jpg

    > Jezeli ty z tego nic nie rozumiesz to swiadczy tylko o twojej
    > bezmyślności.

    Doskonale rozumiem rysunek i wynikający z niego wniosek
    o bezmyślności autora rysunku.
    Jak można w obszarze *skrzyżowania* mięc miejsce, gdzie
    żadne tory pojazdów się nigdzie nie krzyżują???
    Zero logiki.

  • 214. Data: 2018-01-08 05:30:39
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marek S" <p...@s...com> wrote in message

    > Ej, krytykujmy poglądy, nie osoby.
    >
    > Jeśli do kogoś nie przemawiają cytaty z kodeksu, to trudno.
    > Olej to. W przeciwnym razie bagno z dyskusji powstanie.

    To nie są cytaty z kodeksu, to błędny rysunek jakiegoś amatora.

  • 215. Data: 2018-01-08 05:34:23
    Temat: Re: nie
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Uzytkownik" <a...@s...pl> wrote in message

    > Nie tylko i znów wykazujesz się ignorancją. Jak masz zamiar skręcać w lewo
    > na najbliższym skrzyżowaniu to PoRD wręcz nakazuje zajęcie lewego pasa lub
    > zbliżenie się do środka jezdni:
    >
    > Art. 22. 1. Kierujący pojazdem może zmienić kierunek jazdy lub zajmowany
    > pas ruchu tylko z zachowaniem szczególnej ostrożności.
    > 2. Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się:
    > 1) do prawej krawędzi jezdni - jeżeli zamierza skręcić w prawo;
    > 2) do środka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym do lewej jej
    > krawędzi - jeżeli zamierza skręcić w lewo.

    OK.

    > Dlaczego wkopuję?
    > Może za tym niebieskim jedzie 128 innych pojazdów, które ten czerwony
    > wyprzedzał?
    > To co robił wcześniej kierowca czerwonego auta nie ma kompletnie
    > znaczenia dla określenia kto w tym przypadku ma pierwszeństwo: czerwony
    > czy zielony
    > Mógł nawet potrącić babcie na przejściu dla pieszych i rozbić 5 samochodów
    > i tak nie zmieniłoby to winy zielonego w razie, gdyby doszło do kolizji
    > pomiędzy zielonym i niebieskim samochodem.

    Masz bujną fantazję :-)

    > Nie w tym przypadku.

    W kodeksie nie ma żadnych wyjątków od tej reguły.
    Sprawdź jak nie wierzysz.

    > Chodzi o to, że napisałeś, że zielony USTĄPIŁ pierwszeństwa niebieskiemu.
    > W żadnym wypadku nie było takiej sytuacji.

    Ależ ustąpił. :-)

    > To po co pytasz o co mi chodzi?

    O nic Ciebie nie pytam.

  • 216. Data: 2018-01-08 05:35:39
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Dykus" <d...@s...wp.pl> wrote in message
    > Czerwony jest na drodze z pierwszeństwem i może sobie na tej drodze robić
    > co mu się podoba. To zielony próbuje wjechać z podporządkowanej i to on
    > musi się dostosować (przy założeniu, że cały pas włączania to
    > skrzyżowanie).

    No właśnie nie może sobie robić co się mu podoba.
    W szczególności Kodeks zabrania mu zmiany pasa
    ruchu gdy na nowym pasie już jest jakiś samochód
    lub wjeżdza na niego z prawej strony.

  • 217. Data: 2018-01-08 05:37:22
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Jeśli mam 520m na manewr to nie mam wyboru poza staniem na poprzedzającym
    > skrzyżowaniu kilku kolejek zmian świateł na prawym pasie ,blokowanym przez
    > zjeżdżających w prawo, zamiast jednej na lewym. A i tu nie mam pewności,
    > że ktokolwiek mnie wpuści bo oni stoją już 4 kolejki zmian świateł a ja tu
    > cwaniakuję chcąc niby zjechać na prawo jak oni.

    No właśnie - nie cwaniakuj. :-)

  • 218. Data: 2018-01-08 05:40:00
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > tyle.
    >
    > Jednakże to nadal nie jest odpowiedź. Nie wiem jak reagujesz na takie
    > konkretne przypadki. Biernością swoją ułatwiasz takie zachowania? Bo póki
    > co widzę, że tak. Czy to moralne... hmm... jeśli Ci z tym dobrze...
    > Właśnie dlatego na kursach samoobrony uczą kobiet krzyczeć "pali się" a
    > nie "złodziej". Wtedy jest większa szansa poruszenie "Pszemoli" - czy tak
    > świat widzisz?
    >
    > Nie odbieraj moich słów jako ataku czy jakiejś zniewagi. To nie jest moim
    > zamiarem. Nie oceniam, każdy jest jaki jest. Gadamy swobodnie po

    Ile lat masz prawo jazdy?

> [...]
    > 3 miechy w szpitalu i chacie.
    >
    > Sytuacje, że ktoś piraci, szarżuje - zupełnie mnie nie ruszają. Jedyne co
    > robię, to utrudniam mu swawolę na kompletnym luzie i chętnie to czynię.
    > Chce się on rozwalić? To niech to uczyni ale ja biernością swoją go nie
    > będę zachęcał. Przy czym definicję piracenia mam ustawioną na dość wysokim
    > poziomie tolerancji (pewnie oberwie się mi za to). Wyprzedzanie pasem
    > wyłączonym z ruchu przekracza tą granicę. Ale nie przekracza np 300km/h na
    > pustej autostradzie, gdzie TVN takim materiałem video by się onanizował.

    To co nazywasz "utrudniam mu swawolę" to właśnie jest powodowanie
    kolizji w mojej interpretacji.

  • 219. Data: 2018-01-08 09:29:03
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-01-08 o 05:34, Pszemol pisze:

    > Masz bujną fantazję :-)

    Ale jakoś ta bujna fantazja chroni mnie przez tyle lat przed wypadkami,
    a sytuacji przeróżnych na drodze miałem tyle, że nawet nie jestem w
    stanie ich zliczyć.
    Dzięki temu potrafię przewidzieć reakcję innych uczestników ruchu i
    uniknąć skutków czyichś błędów.

    > Ależ ustąpił. :-)

    Art.2
    23) ustąpienie pierwszeństwa - powstrzymanie się od ruchu, jeżeli ruch
    mógłby
    zmusić innego kierującego do zmiany kierunku lub pasa ruchu albo istotnej
    zmiany prędkości, a pieszego - do zatrzymania się, zwolnienia lub
    przyspieszenia kroku;

    Teraz wskaż w którym momencie nastąpiło ustąpienie pierwszeństwa
    niebieskiemu przez zielonego?

  • 220. Data: 2018-01-08 09:47:42
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-01-07 o 20:50, Pszemol pisze:

    > Przy rozpatrywaniu wjazdu dwu aut na ten sam pas Kodeks wyraźnie definiuje
    > które auto ma kontynuować a które ma się wycofać.

    Ale nie definiuje jednoznacznie sytuacji włączania się pasem
    rozbiegowym. Jest znak ustąp pierwszeństwa i brak definicji gdzie jest w
    tym przypadku skrzyżowanie. Czy skrzyżowanie dotyczy tylko fragmentu
    drogi rozbiegowej czy też całego odcinka tej drogi.

    Obecna sytuacja powoduje, że nawet specjaliści mają odmienne zdania.

    Dlatego też do czasu, kiedy pojawi się konkretny zapis w PoRD,
    najbezpieczniejszym rozwiązaniem dla każdego kierowcy jest uznawać, że
    znak ustąp pierwszeństwa obowiązuje na całym odcinku pasa rozbiegowego.
    Zatem, aby wjechać na drogę z pierwszeństwem należy ustąpić
    pierwszeństwa wszystkim uczestnikom ruchu, którzy już znaleźli się na
    tej drodze wcześniej.