    Subject: Re: nie
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <5a4ff678$0$641$65785112@news.neostrada.pl> <p2ou0d$40g$1@dont-email.me>
    <5a5002a3$0$15200$65785112@news.neostrada.pl>
    <p2p03t$kpg$1@dont-email.me>
    <5a5004b1$0$15210$65785112@news.neostrada.pl>
    <p2p1uo$7s9$1@node2.news.atman.pl> <p2p3re$atk$1@node1.news.atman.pl>
    <p2p7i8$bo$1@dont-email.me> <5a50cf5d$0$649$65785112@news.neostrada.pl>
    <p2qp98$n3f$3@dont-email.me> <5a50f5c4$0$656$65785112@news.neostrada.pl>
    <p2r55l$dlv$1@dont-email.me>
    <5a51314a$0$15190$65785112@news.neostrada.pl>
    <p2todi$vjb$2@dont-email.me>
    <5a5274c4$0$15189$65785112@news.neostrada.pl>
    <p2ttlg$6b4$2@dont-email.me>
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Mon, 8 Jan 2018 09:47:42 +0100

    W dniu 2018-01-07 o 20:50, Pszemol pisze:

    > Przy rozpatrywaniu wjazdu dwu aut na ten sam pas Kodeks wyraźnie definiuje
    > które auto ma kontynuować a które ma się wycofać.

    Ale nie definiuje jednoznacznie sytuacji włączania się pasem
    rozbiegowym. Jest znak ustąp pierwszeństwa i brak definicji gdzie jest w
    tym przypadku skrzyżowanie. Czy skrzyżowanie dotyczy tylko fragmentu
    drogi rozbiegowej czy też całego odcinka tej drogi.

    Obecna sytuacja powoduje, że nawet specjaliści mają odmienne zdania.

    Dlatego też do czasu, kiedy pojawi się konkretny zapis w PoRD,
    najbezpieczniejszym rozwiązaniem dla każdego kierowcy jest uznawać, że
    znak ustąp pierwszeństwa obowiązuje na całym odcinku pasa rozbiegowego.
    Zatem, aby wjechać na drogę z pierwszeństwem należy ustąpić
    pierwszeństwa wszystkim uczestnikom ruchu, którzy już znaleźli się na
    tej drodze wcześniej.