-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Marek S <p...@s...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: nie
Date: Sat, 6 Jan 2018 15:48:16 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 130
Message-ID: <p2qnji$r69$1@node1.news.atman.pl>
References: <p2od7h$jpv$1@node2.news.atman.pl> <p2osjj$q8s$1@dont-email.me>
<p2otv5$5b5$1@node1.news.atman.pl> <p2ov37$b63$1@dont-email.me>
<p2p3au$aes$1@node1.news.atman.pl> <p2p6ru$s4v$1@dont-email.me>
NNTP-Posting-Host: 89-69-207-111.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1515250098 27849 89.69.207.111 (6 Jan 2018 14:48:18 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 6 Jan 2018 14:48:18 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.5.2
In-Reply-To: <p2p6ru$s4v$1@dont-email.me>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2621700
[ ukryj nagłówki ]W dniu 06-01-2018 o 01:56, Pszemol pisze:
>
> Widzisz, gdybyś przyjął inną taktykę i wiedząc że planujesz
> skręcać w prawo unikał w ogóle lewego pasa to nie miałbyś
> tej presji pośpiechu...
Pisałem, że kierunkowskaz od minuty pracował i był ignorowany przez
kilku kierowców z rzędu. Moim zdaniem to bardzo duże wyprzedzenie
czasowe do tego by móc zająć właściwy pas. Czy ta minuta Twoim zdaniem
to zdecydowanie za mało?
> A dodatkowo, z mojego doświadczenia wynika, że lepszą
> strategią od prób przyspieszania i wciskania się w auta
> jadące ciut przede mną jest strategia lekkiego zwolnienia
> z migaczem włączonym i próba wciśnięcia się do aut jadących
> za mną.
Jasne, sęk w tym, że tam już próbowałem się wcisnąć więc nie ma sensu
powracać gdzie Ciebie z pewnością nie wpuszczą.
> Swoją drogą- czy w Trójmieście Ci Twoi ziomkowie słyszeli
> o łaczeniu się pasów na ziperek?
Też na to zwracam uwagę gdyż w znanym mi miejscu jest wyraźny znak, że
jedziemy na ZIPa (czerwone i czarne auta przeplatające się). Obecnie
jakieś 25% ziomali to honoruje, co jest znaczącym przyrostem względem
ubiegłych lat. Z tego grona należy wykluczyć kobiety za kierownicą. Nie
pamiętam aby kiedykolwiek którakolwiek wpuściła auto z drogi
podporządkowanej. Nawet jadąc 5km/h w korku one wolą stanąć przed nosem
oczekującego niż go wpuścić.
> No właśnie tego nie pomijałbym, bo to wpływa na interpretację
> Twoich intencji. Jeśli galopujesz obwodnicą lewym skrajnym
> pasem wiedząc że masz za 1/2 kilometra skręt w prawo to znaczy
> że coś jest nie ten teges z Twoim rozumowaniem :-)
Jak wnioskuję pełnisz rolę szeryfa szos i wolisz łamać przepisy
narażając się na mandat przyspieszając będąc jednocześnie wyprzedzanym,
po to tylko by nie wpuścić nikogo z lewego pasa, który to pas kończy się
za 500m?
Właśnie o konkretnie takich zachowaniach piszę. Są one jak chleb
powszedni. Auta jadą powiedzmy 100km/h jeden za drugim, widzisz z daleka
50m lukę z przodu, planujesz zjazd z lewego w to miejsce, dojeżdżasz do
niej powoli, sygnalizujesz od dawna kierunkowskazem, ale gdy się tylko
zbliżysz, to luka zmiesza się raptem do 3m (nadal przy 100km/h).
> Czasami trzeba, właśnie po to aby nie mieć dylematów ze zmianą
> pasa ruchu :-) Właczas kierunkowskaz, czekasz aż mignie 3-4 razy
> po czym robisz wyraźne przytulanie się aż ktoś wpuści bo mu....
> .... puszczą nerwy :-)
Przytulanie po to by auto za nim zobaczyło mnie skoro nikt wcześniej
jakoś tego nie dostrzegał. Zakładam iż kierowca o niebieskich migdałach
myśli więc trzeba mu pod nosem zaświecić by dostrzegł.
A co do ilości błysków kierunkowskazu jakie nierzadko (nie zawsze ale
zbyt często się to zdarza), to ja bym obstawiał na nie 3-4 lecz 30-40.
Jeśli komuś nerwy puszczają i zmniejsza dystans będąc wyprzedzanym, to
nie jest top dobry kierowca lecz pirat drogowy. Dziwię się Tobie, że
usprawiedliwiasz takie zachowania.
> Mi chodziło głównie o buractwo w przypadku takim, że wiesz że
> zbliża Ci się zjazd, skręt w prawo a Ty kozakujesz na lewym obwodnicy.
"Kozakujesz" oznacza emocjonalną interpretację zachowania. Nie mówmy o
emocjach. Trzymając się jednakże tej terminologii "kozakowanie lewym
pasem" jest zgodne z przepisami. Przyspieszanie gdy ktoś wyprzedza - już
nie.
>> Właśnie! Na skrzyżowaniach! W/g definicji ten czerwony nigdy nie był
>> na skrzyżowaniu. Ja również ekspertem nie jestem, szczególnie gdy we
>> wcześniejszym wątku zadeklarowałem chęć uczestniczenia reedukacji.
>
> Jak to nie był??? Co Ty wygadujesz? :-)))
Chodzi mi o jedną z dwóch interpretacji skrzyżowania (nie wyrażam tu
swojej opinii). Mam na myśli tą z ministerstwa infrastruktury.
>> Swoją drogą, jeśli nie zapomnę, to zerknę jutro czy ta główna droga ma
>> znak pierwszeństwa. Bo czuję pismo nosem, że niekoniecznie. Z
>> pewnością nie ma znaku informującego o tym, że do skrzyżowania się
>> zbliżamy. Czerwony może hipotetycznie nie mieć szans go zobaczyć jeśli
>> wyprzedza niebieskiego.
>
> No to moment, chwila - pokazujesz nam obrazek ze znakami których
> tam nie ma? :-)
Pisze o znaku pierwszeństwa wcześniej - to w oderwaniu od niniejszego
wątku lecz w nawiązaniu do wcześniejszej naszej rozmowy w poprzednim. To
dygresja dedykowana Tobie wyłącznie.
Dobra, nie powinienem mieszać naszych wątków bo nie tylko my tu gadamy.
Niczego więc nie napisałem :-)
> I gdzie, Twoim zdaniem, występuje tam linia zatrzymania dla zielonego?
Dla niego to linia przerywana informująca o zbieganiu się pasów jego i
niebieskiego. Jeśli niebieskich byłoby multum, to w tym miejscu zielony
musi się zatrzymać i oczekiwać aż się ruch rozrzedzi by móc kontynuować
jazdę. Tak więc jest to domniemana linia zatrzymania.
> Bo dla mnie, gdy ma samych niebieskich skur&&&nów bez wyobraźni
> co go nie wpuszczają i o ziperze nie słyszeli to zielonemu linia
> zatrzymania
Na marginesie: w tym konkretnym miejscu żaden niebieski nikogo nie
wpuści. Zazwyczaj jest to droga "szybkiego ruchu" czyli taka, gdzie
średnia gaussowska jest w okolicach 80km/h przy ograniczeniu miejskim 50
km/h przy zwykle dużym natężeniu ruchu. Gdy lewy jest wolny, to zdarza
się, że niebieski zjeżdża na niego widząc zielonego, co ja czynię zawsze.
> zakończy się na końcu rozbiegówki. Niebieski i czerwony mają stan
> skrzyżowania w praktyce przez całą długość rozbiegówki, tam gdzie
> jest przerywana linia.
To jest też moja prywatna interpretacja skrzyżowania. A raczej była bo
po przeczytaniu artykułu i zapoznaniu się z cytatami z przepisów,
zacząłem mieć obiekcje. Owszem, dla bezpieczeństwa traktuję te miejsca
nadal jako normalne skrzyżowanie, podobnie jak skrzyżowania z drogami
gruntowymi - gdzie unikam wyprzedzania gdy nie widzę czy jakiś np.
motorowerzysta z pola nie wyjeżdża nie sprawdzając czy jego prawej ktoś
właśnie nie wyprzedza (kolejne konkretne zdarzenie jakie widziałem). Ale
nie o tym piszemy bo to styl jazdy a nie przepis.
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 06.01.18 15:50 Pszemol
- 06.01.18 15:50 Pszemol
- 06.01.18 15:50 Pszemol
- 06.01.18 16:00 Shrek
- 06.01.18 16:06 Marek S
- 06.01.18 16:16 Pszemol
- 06.01.18 16:16 Pszemol
- 06.01.18 16:16 Pszemol
- 06.01.18 16:16 Pszemol
- 06.01.18 16:16 Pszemol
- 06.01.18 16:16 Pszemol
- 06.01.18 16:16 Pszemol
- 06.01.18 16:21 Pszemol
- 06.01.18 16:37 LEPEK
- 06.01.18 16:37 Marek S
Najnowsze wątki z tej grupy
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
Najnowsze wątki
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2024-12-13 Wrocław => Application Security Engineer <=