  • Data: 2009-07-27 16:14:49
    Temat: Re: netbook II gen.
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 27.07.2009 01:16, MC pisze:

    > Arkusz to excel, edytor to word itd. To są sterotypy. Niby do
    > zastąpienia przez soft otwarty ale tylko ich prostsze funkcje.

    Dlaczego? To raczej jest stereotyp -- że oprogramowanie
    otwarte implementuje tylko podzbiór prostszych funkcji.
    Taki OpenOffice.org nie tylko ma olbrzymią większość te-
    go, co MS Office, ale też parę funkcji, których Office
    nie ma -- na przykład wbudowana i działająca od strzału
    baza bibliograficzna.

    > Nie masz wprawy. Popatrz jak małolaty piszą na telefonicznej klawiaturze.

    1) Ja na zwykłej klawiaturze piszę *szybciej*.

    2) Popatrz, *jak* piszą i *co* piszą. Same skróty, brak
    znaków przestankowych, brak wielkich liter, niepopra-
    wione ("olane") literówki. Nie dość, że tak nie można
    po prostu pisać jakiegokolwiek tekstu przeznaczonego
    do wykorzystania zawodowego czy publikacji; taki spo-
    sób pisania jest wręcz *szkodliwy* edukacyjnie.

    3) Ja już czasem łapię się na tym, że pisanie na nawet
    najlepszej klawiaturze mnie *frustruje*, bo w pamięci
    (swojej własnej, nie komputera) mam już "zbuforowane"
    całe zdanie i jeszcze jedno następne, a przepływ myśli
    na nośnik jest ograniczony klawiaturą, na której już
    nie daję rady szybciej pisać (a nie piszę raczej wolno,
    przed chwilą z ciekawości zrobiłem test i wyszło mi
    390 znaków na minutę).

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |