eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingnazwa dla proceduryRe: nazwa dla procedury
  • Data: 2012-04-22 18:32:24
    Temat: Re: nazwa dla procedury
    Od: " " <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    M.M. <m...@g...pl> napisał(a):

    > <f...@g...pl> napisał(a):
    > > co do tematu zlych nazw to mysle ze nalezy sie zajac tematem
    > > i podszkolic w tym temacie, przede wszystkim nauczyc odrozniac
    > > co jest zla nazwa a co dobra
    > Dobra to taka która pomaga zrealizować założony cel, zła to taka
    > która nie pomaga, albo wręcz przeszkadza. Często celem jest szybkie
    > napisanie aplikacji, więc zbytnie dumanie nad dobrymi nazwami nie
    > przybliży nikogo do tego celu, bo dumanie samo w sobie zajmuje czas :)
    >

    są 'projekty' ktore szybkie pisanie nie calkiem obejmuje bo nie
    chodzi o to by to szybko napisac tylko przede wszystkim by to
    wogole napisac, i jak sie pisze to sie mysli jak napisac to lepiej
    a nie szybciej (choc wiadomo ze dotyczy to bardziej tworczych
    projektow a nie po prostu funkcjonalnych - ja sam medytuje zauwazalna
    ilosc czasu





    > Niemniej nazwy muszą pomagać w poruszaniu się w kodzie. Moje nazwy
    > są... hmmm... nie wiem.... chyba średniej jakości. Zwykle są długie bo
    > mam rozdzielczość 1600px :) Na nazwę wpływa w znacznej mierze to jakie
    > parametry przyjmuje. Często dobra nazwa parametrów jest równie
    > wymowna jak nazwa samej procedury. Na pewno jeśli nie mam w danej
    > chwili dobrego pomysłu na nazwę to biorę pierwszą lepszą.
    > Często (jak już pisałem) po zmianach projektowych te dopracowane funkcje
    jak i
    > ich nazwy stają się mało użyteczne, więc i tak i tak wymagają poprawek.
    >
    > Co innego w bibliotekach wykorzystywanych w wielu projektach, albo w
    > zestawach procedur wielokrotne używanych choćby w jednym programie. Jeśli
    > coś ma być wiele razy używane to warto to dopracować.
    >
    > Dla wyznaczania następnego ruchu krowy z Twojej gry być może dobrą nazwą
    > jest:
    > Ruch następnyRuch( Plansza plansza , Krowa krowa );
    >
    > Ale gdy okaże się po zmianach projektowych że w grze mają być i krowy i
    > węże, tamta nazwa robi się słaba. Lepsze byłyby:
    > Ruch następnyRuchKrowy( Plansza plansza , Krowa krowa );
    > Ruch następnyRuchWeza( Plansza plansza , Waz waz );
    >
    > Po kolejnych zmianach/rozbudowach może okazać się że ruch krowy i ruch
    > węża mają podobny kod, np. jakieś wspólne inicjalizacje. Nie wystarczy
    > już jedna nazwa na ruchu, potrzeba:
    >
    > void ruchInicjalizacja( Plansza plansza , Ruch &ruch );
    > Ruch ruchWlasciwyKrowy( Plansza plansza , Krowa krowa );
    > Ruch ruchWlasciwyWeza( Plansza plansza , Waz waz );
    >
    > Przedrostek następny w pierwszej wersji wydawał się dobry, nazwa miała
    > jak na moje oko dobrą długość. Po kilku zmianach okazuje się że nazwa
    > z nim byłaby zbyt długa....
    >
    > Konkretna definicja dobrej nazwy zmienia się od kontekstu.
    > Pozdrawiam
    >
    >


    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: