  • Data: 2012-04-23 09:21:30
    Temat: Re: nazwa dla procedury
    Od: zażółcony <r...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-04-21 17:43, f...@N...gazeta.pl pisze:
    > kiedy klepie sie ai dla botow to jest pewna
    > glowna procedura owego ai, tam gdzie bot
    > sprawdza aktualne warunki (zewn i wewn) i
    > podejmuje decyzje nt swoich dzialan
    >
    > niekoniecznie jest to dlugie (moze miec kilkanascie
    > linijek) i zwykle zawiera jakas doze ifów
    >
    > pytanie jak to nazwac (owa procedure), bo jakas
    > krotka nazwa by sie przydala a nie mam pojecia
    > jak to nazwac (ew mozna mowic 'centralna procedura ai'
    > ale nie jest to za dobre przydaloby sie cos krotkiego
    > i wlasciwego)

    Ja akurat w przypadku ai botów spotkałem się z tym,
    że nie ma centralnej procedury, tylko są różne
    współpracujące strategie zachowania - i każda z nich
    analizuje sama, to co ją interesuje.

    Patrz 'strategy design pattern'.

    Strategia ruchu, strategia sterowania radarem,
    strategia kierowania lufą, strategia doboru
    momentu wystrzału i siły ładunku.

    http://robocode.sourceforge.net/