  • 1. Data: 2011-03-28 09:20:18
    Temat: nawigacja dla kapelusznika - jaka?
    Od: pwz <p...@o...eu>

    Witam!

    Mam problem w którego rozwiązaniu proszę BiSwK. Otóż muszę wybrać i
    kupić nawigację (GPS) samochodową dla starszego kierowcy. Kierowca
    kompletnie atechniczny, typowy kapelusznik, który bez mała gubi się na
    jednokierunkowej ulicy ;-)
    Chodzi zatem o znalezienie dla niego takiej nawigacji, która:
    a. będzie banalnie prosta w obsłudze,
    b. będzie możliwie bezbłędnie i "intuicyjnie" (jak dla kapelusznika)
    prowadziła "za rękę" do celu,
    c. no i oczywiście będzie miała możliwie aktualną mapę (wystarczy
    Polski), ale to chyba wiadomo samo przez się.

    Będę wdzięczny za wskazówki, polecenia itd. dotyczące firmy/modelu
    nawigacji i ewentualnie miejsca zakupu (chętnie sklep w necie).

    Pomożecie?
    pwz

    P.S. Nie jestem w żaden sposób związany z żadnym producentem nawigacji
    (oprócz tego, że sam mam takie urządzenie, ale nie jestem przekonany,
    czy ten model byłby dobry dla owego kapelusznika).
    pwz

  • 2. Data: 2011-03-28 09:42:43
    Temat: Re: nawigacja dla kapelusznika - jaka?
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2011-03-28 09:20, *pwz* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
    > Chodzi zatem o znalezienie dla niego takiej nawigacji, która:
    > a. będzie banalnie prosta w obsłudze,

    TomTom

    > b. będzie możliwie bezbłędnie i "intuicyjnie" (jak dla kapelusznika)
    > prowadziła "za rękę" do celu,

    TomTom

    > c. no i oczywiście będzie miała możliwie aktualną mapę (wystarczy
    > Polski), ale to chyba wiadomo samo przez się.

    AutoMapa, ale automatycznie będzie to niezgodne z punktem a. i b.,
    dlatego tez TomTom :)

    Urządzenie najlepiej z serii GO, może być nawet jakieś starsze, da się
    upolować stare sztuki z serii Go x20 lub x30 (np. GO 720) w sklepach.
    Nowe urządzenie ma gwarancję najnowszych map przez 30 dni od dnia
    podłączenia do sieci.

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 3. Data: 2011-03-28 09:49:32
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    > dlatego tez TomTom :)
    > Nowe urządzenie ma gwarancję najnowszych map przez 30 dni od dnia
    > podłączenia do sieci.

    A kto jest autorem map siedzących w Tom Tom ?
    Bo jak Navteq, to to nie są mapy dla kapelusznika.
    (chyba, że ma UAZ'a :-)

    Mnie osobiście najbardziej pasuje MapaMap / GP Mapa.

    Pzdr

    JKK

  • 4. Data: 2011-03-28 10:09:54
    Od: MM <k...@g...pl>

    Dnia 28-03-2011 o 09:20:18 pwz <p...@o...eu> napisał(a):

> [...]
    >
    > Będę wdzięczny za wskazówki, polecenia itd. dotyczące firmy/modelu
    > nawigacji i ewentualnie miejsca zakupu (chętnie sklep w necie).

    Wydaje mi się że nawigacja MIO MOOV była prosta, bez wodotrysków jakie ma
    np iG0 8

  • 5. Data: 2011-03-28 10:17:44
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2011-03-28 09:49, *J_K_K* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

    > A kto jest autorem map siedzących w Tom Tom ?

    Tele Atlas (TomTom jest jego właścicielem)

    > Bo jak Navteq, to to nie są mapy dla kapelusznika.
    > (chyba, że ma UAZ'a :-)

    Mapy to jedno - interfejs to drugie :)

  • 6. Data: 2011-03-28 10:48:35
    Od: ArekM <a...@j...com>

> [...]
    >
    > Będę wdzięczny za wskazówki, polecenia itd. dotyczące firmy/modelu
    > nawigacji i ewentualnie miejsca zakupu (chętnie sklep w necie).

    Swego czasu miałem identyczny problem. Wybrałem Garmina 250W.

    Osoba, która go używała, mimo zerowego, lub minimalnego obycia z
    komputerami, telefonami komórkowymi i innymi gadzetami świetnie sobie z
    nim dawała rade.

    --
    PozdrawiAM!
    WRX/240KM

  • 7. Data: 2011-03-28 11:18:45
    Od: Tatanka <t...@w...pl>

    On 28 Mar, 09:20, pwz <p...@o...eu> wrote:
> [...]
    > kupić nawigację (GPS) samochodową dla starszego kierowcy. Kierowca
    > kompletnie atechniczny, typowy kapelusznik, który bez mała gubi się na

    GARMIN, ktorys z niskich modeli.
    Prostsze w obsludze niz Nokia 3310.

  • 8. Data: 2011-03-28 11:23:39
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "J_K_K" <j...@i...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > wiadomości news:impe5k$2mo$1@news.onet.pl...
    >>
    > A kto jest autorem map siedzących w Tom Tom ?
    > Bo jak Navteq, to to nie są mapy dla kapelusznika.

    Ale to Navteq odpowiada za kategoryzację dróg czy sama nawiagacja? Bo mam
    tak w Nokia Maps gdzie mimo zaznaczenie omijania dróg gruntowych prowadzi
    mnie w las albo w pole, natomiast samo pokrycie dróg jest całkiem dobre bo
    nieraz śmigałem tymi leśnymi dorgami i dziwiłem się ze sa na mapie.

  • 9. Data: 2011-03-28 11:26:43
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "ArekM" <a...@j...com> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Osoba, która go używała, mimo zerowego, lub minimalnego obycia z
    > komputerami, telefonami komórkowymi i innymi gadzetami świetnie sobie z

    Ja mam garmina w komórce. Używałem tez w dedykowanym urządzeniu. W obu
    przypadkach sam system był bardzo nieintuicyjny i wolny. Za to chwalę
    Garmina za dobre obliczanie tras.

  • 10. Data: 2011-03-28 11:30:18
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Agent" <w...@o...ue> napisał w wiadomości

> [...]
    > mnie w las albo w pole, natomiast samo pokrycie dróg jest całkiem dobre bo
    > nieraz śmigałem tymi leśnymi dorgami i dziwiłem się ze sa na mapie.

    Dokładnie jest tak jak piszesz - mapy Nokii to mapy Navteqa.
    Plus dodatkowo czasami na prom, mimo, że jest niby odhaczony.

    Na tej samej komórce (N82 czy N8) GP mapa radzi sobie bez problemu
    z "odhaczonymi" rzeczami.

    Pzdr

    JKK