  • 1. Data: 2011-03-27 21:13:48
    Temat: Re: tor jazdy tylnich kół
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-03-27 22:07, Ra pisze:
    > Parę razy słyszałem taką teorię chyba na kursie pj że tylnie kołą
    > podążają za przednimi i przy skręcie jak przód auta "przejdzie" to o tył
    > nie ma co się martwić

    A mnie zawsze uczyli, że jednak tył "ścina". Chyba, że masz np. ZXa z
    tylną osią skrętną :)

    PS. TYLNE koła.

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 2. Data: 2011-03-27 21:17:19
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Ra napisał(a):
> [...]
    > nie ma co się martwić
    > No i ta teoria niestety nie działa - przytarłem nadkolem o róg ściany na
    Ty sobie jaja robisz? Czy jesteś w wieku przedszkolaka przed nauka
    jazdy rowerkiem?
    --
    Krzysiek

  • 3. Data: 2011-03-27 21:18:38
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-03-27 21:13, Grejon pisze:

    > A mnie zawsze uczyli, że jednak tył "ścina". Chyba, że masz np. ZXa z
    > tylną osią skrętną :)

    ZX miał napęd 4WS? :O

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 4. Data: 2011-03-27 21:24:00
    Od: Grejon <g...@g...com>

    > ZX miał napęd 4WS? :O

    A ja wiem czy miał 4WS? Test ZXa w Auto Magazynie oglądałem dość dawno
    ale pamiętam, że tylne koła były skrętne.

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 5. Data: 2011-03-27 21:25:31
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-03-27 21:24, Grejon pisze:

    > A ja wiem czy miał 4WS? Test ZXa w Auto Magazynie oglądałem dość dawno
    > ale pamiętam, że tylne koła były skrętne.

    Ja tam kojarzę tylną belkę skrętną. A ściślej - belka na drążkach
    skrętnych. Ale ze skrętnością kół to nic nie ma wspólnego.

  • 6. Data: 2011-03-27 21:25:47
    Od: AL <a...@s...tam>

    > ZX miał napęd 4WS? :O

    nie 4WS ale samoskretna tylna oś - kola tylnie samoczynnie skrecaly o te
    2-5 stopni w zaleznosci od predkosci (dla lepszej stabilizacjji na
    zakretach). Podobnie bylo zreszta w Xsarze p P306.

    Z tym, ze w w/w tylna os skrecala w ta sama strone co przednie,
    natomiast w 4WS chodzilo o odwrotne skrecenie kol do przednich (kontra
    jak w deskorolce).

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 7. Data: 2011-03-27 21:26:13
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

> [...]
    > Parę razy słyszałem taką teorię chyba na kursie pj że tylnie kołą
    > podążają za przednimi i przy skręcie jak przód auta "przejdzie" to o tył
    > nie ma co się martwić
    > No i ta teoria niestety nie działa - przytarłem nadkolem o róg ściany na
    > parkingu podziemnym
    > I nie wiem jak to jest miałem wcześniej większe auto, śmigałem po
    > parkingu bez hamowania ale auto było stare i niewiele warte
    > Teraz mam mniejsze klasy b wydawało by się że będzie łatwiej ale jak bym
    > nie podjeżdzał do zakrętu typu 90st to mijam ścianę w odległości 2cm

    U kogo Ty ten kurs robiłeś? Większej głupoty chyba nie słyszałem. Weź do
    tego długość pojazdu... np jakaś 6m limuzyna tam to dopiero tył podąża
    śladem przodu :)
    Co innego osie skrętne, ale takiego auta na kurie pewnie nie mieliście.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 8. Data: 2011-03-27 21:31:20
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 27 Mar 2011 21:13:48 +0200, Grejon

    > Chyba, że masz np. ZXa z tylną osią skrętną :)

    Albo Mazdę 626 4WS ;)

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 9. Data: 2011-03-27 21:31:48
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-03-27 21:25, AL pisze:

> [...]
    >
    > Z tym, ze w w/w tylna os skrecala w ta sama strone co przednie,
    > natomiast w 4WS chodzilo o odwrotne skrecenie kol do przednich (kontra

    http://www.motogazeta.mojeauto.pl/Technika/4WS,d,280
    40.html

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 10. Data: 2011-03-27 21:35:14
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 27 Mar 2011 21:25:31 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

    > Ja tam kojarzę tylną belkę skrętną. A ściślej - belka na drążkach
    > skrętnych. Ale ze skrętnością kół to nic nie ma wspólnego.

    Drążki skrętne zastępują sprężyny. Belka jest skrętna bo nie jest
    zamocowana na sztywno tylko lekko sprężyście, przez co siły działające na
    koła mogą ją lekko poruszyć

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.