  • 61. Data: 2011-03-30 18:51:17
    Temat: Re: nawigacja dla kapelusznika - jaka?
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 30 Mar 2011 07:59:22 +0200, w <imugrq$k40$1@news.onet.pl>, Mirek Ptak
    <n...@n...pl> napisał(-a):

    > W 90% bzdury - zdarza się taki błąd na niektórych mapach, ale to co
    > najmniej rzadko. U mnie na Go 920 nie ma go od co najmniej kilku wydań map.

    Czyli przy nazwach 2-członowych nie znajdziemy bez kombinacji tylko 1 na 10
    ulic? Fajnie :>.

    > http://pdaclub.pl/forum/tomtom/braki-i-bledy-map-8-6
    5/
    > Polecam zwrócić uwagę na posty usera teleatlas. Podejście się zmieniło i
    > to znacznie.

    Czytam: "3. zmiany na krajówkach i autostradach w zasadzie ogarniamy i
    wprowadzamy z wyprzedzeniem,"

    Hahahaha. To czekam aż najpierw ogarną ostatnie 15 lat we Wrocławiu.

  • 62. Data: 2011-03-30 18:57:09
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 29 Mar 2011 19:31:48 +0100, w <ilhffk36sc74$.dlg@lepper.institute.com>,
    Waldek Godel <n...@o...info> napisał(-a):

    > Fakt, nie żaden program z tymi mapami skakać z mostu, jak to przez wiele
    > lat robiła Automapa

    Widzę, że skończyły się argumenty.

  • 63. Data: 2011-03-30 19:31:36
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 30 Mar 2011 18:57:09 +0200, r...@k...pl napisał(a):

    > Widzę, że skończyły się argumenty.

    Co ty wiesz o argumentach?
    Argumentem byłaby informacja o wersji map w TomTomie, której nie masz.
    Argumentem byłaby informacja dlaczego odradzasz zakup czegokolwiek z mapami
    Navteqa chociaż nic do map Navteqa nie masz.
    W zamian proponujesz niedorobiony program, który ostatnio wprowadził nową
    funkcję - brak odbioru GPS. Bo tak.
    Daruj sobie więc jakiekolwiek teksty o argumentach.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 64. Data: 2011-03-31 07:50:32
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2011-03-30 18:51, *r...@k...pl* napisał, a mnie coś podkusiło,
    żeby odpisać:

    > Czyli przy nazwach 2-członowych nie znajdziemy bez kombinacji tylko 1 na 10
    > ulic? Fajnie :>.

    Czytaj ze zrozumieniem - *na niektórych mapach*. Zresztą zwykle w
    następnym wydaniu tego problemu już nie ma.

    5/

    > Czytam: "3. zmiany na krajówkach i autostradach w zasadzie ogarniamy i
    > wprowadzamy z wyprzedzeniem,"
    >
    > Hahahaha. To czekam aż najpierw ogarną ostatnie 15 lat we Wrocławiu.

    Naprawdę nie musisz - AM ma wszystkie drogi - nawet te których nie ma :)

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 65. Data: 2011-03-31 10:29:19
    Od: Adam Czajka <n...@p...v>

    hey
    W dniu 2011-03-28 09:20, pwz pisze:
    > Otóż muszę wybrać i kupić nawigację (GPS) samochodową dla starszego kierowcy.

    Wejdź do większego sklepu lub wyspecjalizowanego i sprawdź kilka.
    Ja bym zwrócił uwagę na:
    czytelność ekranu,
    wielkość ikon/liter,
    czułość na dotyk,
    przyjazność i intuicyjność interfejsu:
    czy na głównym ekranie są najważniejsze/najczęściej używane funkcje,
    ilu kroków wymaga wybranie adresu docelowego,
    czy dom/ulubione jest na pierwszym miejscu,
    czy jest i jak działa przy wpisywaniu lista pasujących ulic/miast,
    czy pojawia się najpierw lista ostatnio używanych nazw,
    czy w którymś z ostatnich kroków pojawia się wybór rodzaju trasy,
    jeśli nie to jak dużo kroków wymaga dotarcie do tej funkcji,
    czy jest symulacja trasy z edycją (omijanie, dodawanie punktów),
    czy można zapisywać gotowe trasy i łatwo je wybierać,
    nawigowanie:
    czytelność widoku trasy:
    czy symbol pozycji jest widoczny,
    czy jego kierunek jest jednoznaczny (grot strzałki a nie kółko),
    czy kolory obiektów są kontrastowe do linii trasy,
    czy można zmieniać ilość obiektów, jeśli jest ich za dużo/mało,
    czy trasę widać tak daleko, że można się przygotować na manewry,
    czy widok 3D umożliwia ocenę ostrości zakrętów,
    czy budynki 3D nie zasłaniają trasy, czy ich widok łatwo wyłączyć,
    co się dzieje gdy przy nawigowaniu naciśniesz ekran i jak to się
    zmienia w zależności od miejsca, w którym to zrobisz,
    co trzeba zrobić i w ilu krokach, aby ominąć bieżący odcinek trasy
    np. korek, zmienić tę trasę, dodać punkt,
    sposób montażu,
    łatwość wpinania/wypinania z uchwytu.

    Używałem tomtoma6 i Garmina MobileXT na komórce i mimo, że TT miał
    starsze i mniej dokładne mapy, to właśnie ze względu na interfejs
    jego używałem do nawigacji samochodowej. Garmina za to na rowerze
    lub na wędrówkach oraz w samochodzie gdy TT już mnie doprowadził do
    miejscowości, ale nie miał dokładnego adresu.
    Garmin miał wkurzającą bardzo wadę jaką było rozdzielenie wyszukiwania
    adresów i miast. Powodowało to, że jeśli w miejscowości docelowej nie
    miał ulic, to albo kierował do innej dla której je miał lub podawał,
    że nie może znaleźć trasy. TT w takiej sytuacji proponował
    nawigację do centrum miejscowości. Ciekawe czy już to poprawili?

    Obecnie pokrycie map już się tak nie różni, aby dla zwykłego kierowcy
    miało to znaczenie. Chyba że to PH lub kurier.

    Adam Czajka

  • 66. Data: 2011-03-31 18:30:24
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 30 Mar 2011 18:31:36 +0100, w <b6gi3sr97ocy$.dlg@lepper.institute.com>,
    Waldek Godel <n...@o...info> napisał(-a):

    > Co ty wiesz o argumentach?
    > Argumentem byłaby informacja o wersji map w TomTomie, której nie masz.

    Ach, mam sprawdzać numerek? I gdy sprawdzę, to te odcinki automagicznie się w
    nim pojawią?

    > Argumentem byłaby informacja dlaczego odradzasz zakup czegokolwiek z mapami
    > Navteqa chociaż nic do map Navteqa nie masz.

    Widzę, że z czytaniem problemy?
    Cytat:
> [...]
    > jak stąd do księżyca.

    > W zamian proponujesz niedorobiony program, który ostatnio wprowadził nową

    Który? MM czy AM? Zresztą szkoda, że moje o tym wiedzą i w obu działa GPS.

    > Daruj sobie więc jakiekolwiek teksty o argumentach.

    To raczej ty sobie daruj. Masz absolutne zero argumentów.

  • 67. Data: 2011-04-01 18:55:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pwz" <p...@o...eu> napisał
    > Mam problem w którego rozwiązaniu proszę BiSwK. Otóż muszę wybrać
    > i kupić nawigację (GPS) samochodową dla starszego kierowcy.
    > Kierowca kompletnie atechniczny, typowy kapelusznik, który bez
    > mała gubi się na jednokierunkowej ulicy ;-)

    Nie kupowac.
    Z nawigacja tez trzeba sie nauczyc jezdzic, a dobra ma
    skomplikowana obsluge :-)

    > c. no i oczywiście będzie miała możliwie aktualną mapę (wystarczy
    > Polski), ale to chyba wiadomo samo przez się.

    Szkoda ze nie w sklepie :-)

    Uwaza na tanie produky z MapaMap - specjalnie dla Biedronki jest
    wersja Lite ..

    Ostatnio widzialem Larka z Navigo za 155zl, ale Navigo nie polecam.

    J.

  • 68. Data: 2011-04-02 13:11:27
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Nie kupowac.
    > Z nawigacja tez trzeba sie nauczyc jezdzic, a dobra ma skomplikowana
    > obsluge :-)

    E tam. Jazda prosta jest, obsługa też tylko wiele możliwości niepotrzebnych
    jest. Szkolenie zrobić i tyle.