  • 61. Data: 2014-05-26 16:11:14
    Temat: Re: navteq
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-05-20 19:31, J.F pisze:
    > Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Faktycznie - na mapie w BoR sie nie zalapalo.
    >
    > Ale jedno rondo i kawalek ulicy to nie jest 1/3 drog w Slupcy, tylko
    > gora 5% :-)
    > Rzeklbym wrecz ze 99% jest dobre :-)
    >
    > A w here.com, czyli Navteq go ciagle nie ma.
    >

    > J.

    Gdy sprawdzałem nie było również ronda przy Tesco, nie było tego przy
    jeziorze - skrzyżowanie na ulicy jeziornej.. i sporo ulic. Być może 1/3
    to trochę za dużo, ale było ich sporo. I to w mieście, poza miastem to
    istna tragedia.

  • 62. Data: 2014-05-26 16:12:35
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-05-20 19:11, J.F pisze:

    > Tysiace amatorow maja swoja sile :-)

    Trochę za wcześnie to powiedziałem - mapa na stronie www znacznie różni
    się od tych w programach nawigacyjnych dostępnych w Google Play.
    Zachęcony widokiem tej na stronie www, postanowiłem pobrać Be-on-road i
    wypróbować, wyjazd w teren no i stare wróciło - jadę różnymi drogami a
    program ich nie widzi, za kapitalistyczne USA nie potrafi wyprowadzić z
    lasu. Przełączam na mapę UMP w OsmAnd, kliknięcie na "Dom" i za moment
    głos - " Jedź prosto, a następnie, za kilometr skróć w lewo"...

    > No wiesz, jesli naprawde siegasz pamiecia do roku 2008, to projekt
    > wtedy w zasadzie mozna powiedziec ze ledwo wystartowal.
    > Tzn niby sie zaczal w 2004, ale zanim zyskal popularnosc i zanim GPS
    > stanialy, i zanim sie rozwinal ...
    >
    > Chyba ze masz troche pozniejsze wspomnienia - bylo zawirowanie ze
    > zmiana licencji, i kasowanie danych. Trzeba bylo odbudowac.
    >
    > J.

    W 2008 jeszcze się nawigacjami GPS nie interesowałem. W podróży używałem
    map papierowych.

  • 63. Data: 2014-05-26 16:13:15
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-05-20 14:24, J.F pisze:

    > Ale kiedy to bylo ? Bo rozmawiamy teraz, OSM sie przez ten czas
    > rozwijal, potem byla zmiana licencji i kasowanie danych, potem sie
    > odbudowal ...

    > Zaraz - a Osmand to niby z jakiej mapy korzysta ?
    >
    > Be-On-Road ma teraz mape OSM 2014Q1 - i o takiej badz laskaw sie
    > wypowiadac.

    Domyślnie z OSM, ale ja zamiast niej mam zainstalowaną mapkę UMPpcpl.

    Teraz juz mogę o niej się wyrazić - mam ją w Be-on-road, i jedyne co
    widzę to niewielka poprawa na lepsze w dokładności.

  • 64. Data: 2014-05-26 16:13:47
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-05-20 19:05, J.F pisze:

    > A, rozumiem - rozmawiamy o wyzszosci UMP nad OSM.
    >
    > No coz, obecnie nie widze, zreszta chyba jakos obie grupy eksportowaly
    > sobie dane.
    >
    > Natomiast ... Polska OSM do osmanda ma wiecej MB niz Polska UMP do
    > Osmanda ... ale moze to nic nie znaczy..
    >
    > J.

    Właśnie o tą wyższość UMP nad OSM chodzi. I prawdę mówiąc zupełnie nie
    ma co porównywać jeżeli priorytetem dla użytkownika jest sieć dróg.

  • 65. Data: 2014-05-26 16:14:45
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-05-21 22:51, J.F. pisze:
    > A tak swoja droga - BeOnRoad - czeski.
    > MapFactor - czeski (adresu znalezc nie moge).
    > Sygic - slowacki.
    >
    > Dziwne ...
    >
    > J.

    Naleciałości komuszyzmu - ludzie nie zwyczajni nawet z kamienia wyciągać
    pieniądze;-) .

  • 66. Data: 2014-05-26 16:28:29
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 26 May 2014 16:10:31 +0200 osobnik zwany Trybun
    napisał:

    > Skuszony Twoimi mirażami raju nawigacyjnego, pobrałem kilka dni temu
    > Be-on-road z najnowszą dostępną mapą OSM (2014Q01)... i wyobraź sobie że
    > wskazanego wcześniej przeze mnie ronda w Słupcy nadal nie ma.. Wiara nic
    > tu nie ma do rzeczy - w pół godziny pobierzesz (łącznie około 250MB
    > danych) i sam się przekonasz.

    to miej pretensje do Be-on-road.
    bo na mojej mapie w OSMAndzie jak najbardziej jest.

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 67. Data: 2014-05-26 16:39:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "masti" napisał w wiadomości
    Dnia pięknego Mon, 26 May 2014 16:10:31 +0200 osobnik zwany Trybun

    >to miej pretensje do Be-on-road.
    >bo na mojej mapie w OSMAndzie jak najbardziej jest.

    Ale Be-on-road ronda raczej nie kasowal - po prosu w OSM jeszcze pare
    tygodni czy miesiecy temu go nie bylo.

    Widac ze rondo bylo edytowane 23 dni temu ... ale od kiedy droga tam
    naprawde jest ?

    Tym niemniej jest ktos, kto o okolice dba, i chwala mu za to.
    Pochwalilbym z imienia i nazwiska, ale moze jakis przepis zlamie :-)

    J.

  • 68. Data: 2014-05-26 16:42:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >Właśnie o tą wyższość UMP nad OSM chodzi. I prawdę mówiąc zupełnie
    >nie ma co porównywać jeżeli priorytetem dla użytkownika jest sieć
    >dróg.

    No coz - jedna droga w Słupcy to nie jest nawet 5%.
    Patrze po tym OSM i nie widze brakujacych drog, ktore znam.
    Znaczy sie pokrycie ma dosc dobre. W UMP pewnie tez czegos brakuje.

    J.

  • 69. Data: 2014-05-26 16:43:01
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 26 May 2014 16:39:03 +0200 osobnik zwany J.F napisał:

    > Użytkownik "masti" napisał w wiadomości Dnia pięknego Mon, 26 May 2014
    > 16:10:31 +0200 osobnik zwany Trybun

    > Ale Be-on-road ronda raczej nie kasowal - po prosu w OSM jeszcze pare
    > tygodni czy miesiecy temu go nie bylo.

    kwestia jak BeOnRoad aktualizuje mapy.

    > Widac ze rondo bylo edytowane 23 dni temu ... ale od kiedy droga tam
    > naprawde jest ?

    pisałem wcześniej
    "rondo zostało
    więc już długo jest

  • 70. Data: 2014-05-26 16:49:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-05-20 19:34, J.F pisze:

    >Oczywiście że publiczna.
    > Bo ja wiem, kiedy nie wolno do lasu to wiszą tabliczki. zakaz
    > dotyczy raczej o zostawiania/parkowania auta w lesie, przejechać
    > leśna drogą chyba zawsze można, o ile oczywiście nie ma znaków
    > zakazu wjazdu.

    A ja wiem ze do lasu samochodem generalnie nie wolno, chyba ze
    a) jedziesz droga publiczna
    b) jedziesz droga prowadzaca do "obiektu".

    ... Art. 29.
    1. Ruch pojazdem silnikowym, zaprzęgowym i motorowerem w lesie
    dozwolony jest jedynie drogami publicznymi, natomiast drogami leśnymi
    jest dozwolony tylko wtedy, gdy są one oznakowane drogowskazami
    dopuszczającymi ruch po tych drogach. Nie dotyczy to inwalidów
    poruszających się pojazdami przystosowanymi do ich potrzeb. ...

    Ustawa o lasach.

    Tak wiec tabliczka musi byc jesli dana droga jechac WOLNO.

    J.