  • 51. Data: 2014-05-21 22:51:12
    Temat: Re: navteq
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 20 May 2014 10:11:23 +0200, Trybun napisał(a):
    > Od zawsze opieram swoje zdanie na własnych doświadczeniach czy
    > przeżyciach. Tak więc czyjeś zapewniania że jednak moje czarne nie jest
    > czarne trafiają na zupełnie niepodatny grunt. Miałem zainstalowane nawet
    > bardzo dobre programy nawigacyjne - "Map Factor" i "Be-On-Road",

    A tak swoja droga - BeOnRoad - czeski.
    MapFactor - czeski (adresu znalezc nie moge).
    Sygic - slowacki.

    Dziwne ...

    J.

  • 52. Data: 2014-05-21 23:22:35
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    et...

    > A tak swoja droga - BeOnRoad - czeski.
    > MapFactor - czeski (adresu znalezc nie moge).
    > Sygic - slowacki.
    >
    > Dziwne ...

    Ale dlaczego dziwne?
    No i do kolekcji - I-go - węgierski.

  • 53. Data: 2014-05-22 17:37:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości
    grup

    >Ale dlaczego dziwne?
    >No i do kolekcji - I-go - węgierski.

    To ze kazdy program ma jakis kraj pochodzenia, to oczywiscie nie
    dziwi.

    Ale to ze na trzy darmowe programy dwa sa czeskie, to juz nieco
    zastanawia.

    A Sygic gdzies tam blisko darmowosci sie kreci.

    J.

  • 54. Data: 2014-05-26 16:05:09
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-05-20 19:43, J.F pisze:
> [...]
    /51.61463/16.86321
    >>> http://www.openstreetmap.org/relation/1514212#map=19
    /51.98712/17.06417

    > No wiesz, trzy proby, trzy sukcesy. Specjalnie dobieralem coraz
    > mniejsze miejscowosci. Przypadkowe.
    > Ale moze np ktos zaimportowal caly Dolny Slask.

    Bez wymyślania - generalnie można powiedzieć że w OSM, podobnie jak w
    UMP nie ma numeracji domów. I na pewno nie ma co numeracji brać pod
    uwagę przy wpisywaniu adresu celu podróży.

    > A ktos potwierdzil te dobra nawigacje ?
    > Bo ja mam bardzo zle zdanie, no ale ja mam stara Nokie, a nie nowa
    > lumie ... tym niemniej byki na mapie obowiazuja wszystkie.
    >

    > J.

    No poczytałem trochę opinii w necie. Nawet raz miałem okazję jechać w
    aucie w którym za nawigację służył telefon Nokia, sprawowało się to
    całkiem znośnie.

  • 55. Data: 2014-05-26 16:07:16
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-05-20 16:15, masti pisze:

    > ale ja wiem jak to zobaczyć. Tylko nie mów, że czegoś nie ma jak jest.
    > Projekty społecznościowe, a takimi jest i OSM i UMP mają tę wadę, że
    > czasem w niektórych rejonach jest lepiej a w innych gorzej. Ale dokładnie
    > tak samo wygląda to w projektach komercyjnych.

    Sorry, ale ja się wyrażam tylko o swoich odczuciach co do jakości tej
    mapy. I w tylu przypadkach okazała się dużo mniej dokładna od tej UMP,
    że nie sądzę żeby akurat gdzieś tam na terenie Bieszczad, pod Ustrzykami
    Górnymi jest ona dokładniejsza od mapy UMP.

  • 56. Data: 2014-05-26 16:07:56
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-05-20 16:13, masti pisze:

    > zawirowania polegały na zmianie licencji i usunięciu danych, których
    > autorzy nie zgodzili się na tę zmianę. Odtworzenie danych było bardzo
    > szybkie zwłaszcza, że w tej chwili projekt uzyskuje sporo danych z
    > urzędów ze względu na zmiany prawne. Co nie znaczy, że nie było.
    > Daty, które Ci podawałem dotyczą punktów, które nie były usuwane.

    Jednak faktem jest że Zygmuntowo`a jeszcze niedawno nie było na OSM Polska.

  • 57. Data: 2014-05-26 16:08:56
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-05-20 19:34, J.F pisze:
    > Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > A to droga publiczna ? Bo samochodem do lasu nie wolno :-)
    >

    > J.

    Oczywiście że publiczna.
    Bo ja wiem, kiedy nie wolno do lasu to wiszą tabliczki. zakaz dotyczy
    raczej o zostawiania/parkowania auta w lesie, przejechać leśna drogą
    chyba zawsze można, o ile oczywiście nie ma znaków zakazu wjazdu.

  • 58. Data: 2014-05-26 16:09:46
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 26 May 2014 16:05:09 +0200 osobnik zwany Trybun
    napisał:

    > Bez wymyślania - generalnie można powiedzieć że w OSM, podobnie jak w
    > UMP nie ma numeracji domów. I na pewno nie ma co numeracji brać pod
    > uwagę przy wpisywaniu adresu celu podróży.

    genralnie to opowiadasz bzdury

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 59. Data: 2014-05-26 16:10:07
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 26 May 2014 16:07:56 +0200 osobnik zwany Trybun
    napisał:

    > Jednak faktem jest że Zygmuntowo`a jeszcze niedawno nie było na OSM
    > Polska.

    jednak faktem jest, że pokazałem Ci, że to nieprawda

  • 60. Data: 2014-05-26 16:10:31
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-05-20 16:16, masti pisze:

    > owszem sprawdzałem i podałem ci dane. Natomiast ty nie wiesz jak do tych
    > danych dotrzeć a opierasz sowje dane na własnych wrażeniach. Tylko, że ja
    > w te wrażenia nie wierzę patrząc na twoje ciągłe utyskiwania jak to nic
    > Ci nie działa i to nie tylko na mapach.

    Skuszony Twoimi mirażami raju nawigacyjnego, pobrałem kilka dni temu
    Be-on-road z najnowszą dostępną mapą OSM (2014Q01)... i wyobraź sobie że
    wskazanego wcześniej przeze mnie ronda w Słupcy nadal nie ma..
    Wiara nic tu nie ma do rzeczy - w pół godziny pobierzesz (łącznie około
    250MB danych) i sam się przekonasz.