  • 61. Data: 2009-02-09 12:38:36
    Temat: Re: zgubny wpływ elektronik na młode pokolenie :)
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > Bzdura co do światła zagadnienie ma charakter czysto naukowy i wiemy na
    > pewno, że światło ma charakter kospuskularno-falowy. Co do boga zaś wiemy,
    > że z naukowego punktu widzenia nie ma on prawa istnieć ponieważ jego
    > istnienie jest sprzeczne z dowolnym prawem naukowym. Istnienie boga może
    > się wywodzić jedynie ze sfery emocjonalnej bo tylko wtedy jesteśmy skłonni
    > przyjąć na wiarę argumenty nielogiczne, sprzeczne ze światem obserwowalnym
    > czyli dogmaty religijne.

    Chciałbym poznać ten dowód na nieistnienie "Boga" :) To nawet jest ciekawe.
    Aha, a tak przy okazji, korpuskularno-falowy...hm...Rozumiem, że kolega
    rozumie, że natura światła została wyjaśniona całkowicie...
    No to może z innej beczki, czy mógłby kolega podać wyjaśnienie efektu
    alokalnego w fizyce kwantowej ? Tutaj dwa słowa o splątaniu kwantowym
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Stan_spl%C4%85tany

    Tak delikatnie zmierzam do tego, żeby przestrzec kolegę przed przyjmowaniem
    stanu "naukowej wiedzy" jako skończonego, pełnego (i w ogóle zbliżonego do
    realiów tu i ówdzie :)

    pozdr.

  • 62. Data: 2009-02-09 12:41:22
    Od: Jacek <a...@m...pl>

    Dnia Mon, 9 Feb 2009 13:00:13 +0100, DJ napisał(a):

    > BTW - nie wiem czy oglądaliście
    > http://www.tinyurl.pl/?TL2N3sk7
    > nieco długie, ale warto obejrzeć całość...

    Bardzo ciekawe:P
    Gosc nawiedzony tak samo, jak Ty.

  • 63. Data: 2009-02-09 12:43:01
    Temat: Re: nauka i wiara :)
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > A mnie w tym wszystkim przeraża prowadzanie dzieci do kościoła, wciskanie
    > im
    > na siłę jedynie słusznej religii zamiast pozwolić dziecku samemu
    > zadecydować w wieku "świadomego obywatela" czy chce w coś wierzyć.
    > Przeraża mnie widok klęczących niemowlaków przed kościołami, brrrrrr.
    > No ale przynajmniej wiadomo już kto jest kto po takich wątkach :-)

    Ekhm, tylko że ja mam wrażenie, że do tej pory to rozmawialiśmy o dość
    ogólnej "wierze" w to , że istnieje coś, czego na tzw. "oko" nie widać.
    Ani ja, ani inni "wierzący" w tym wątku nie mówili o katolicyźmie,
    kościołach itp. Osobiście, mam podobne zdanie jak kolega - dla mnie tzw
    "religia" (a już katolicka zwłaszcza) dość mocna mija się tu i tam z sensem
    "wiary" - ale to akurat nic nie ma do rzeczy, bo nie o tym była mowa, i
    dobrze by było, żeby koledze nie myliła się "wiara" z "kościołem", bo to
    dość naciągane połączenie (jakkolwiek to brzmi dziwnie w naszym "katolickim"
    kraju :)

    pozdr.

  • 64. Data: 2009-02-09 12:45:26
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F.,

    > Miales mi kiedys napisac kto, kiedy i na jakiej podstawie
    > zmanipulowal 10 przykazan po katolicku, ale chyba czasu zabraklo ..

    A może tak pl.soc.religia?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 65. Data: 2009-02-09 12:46:26
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Mon, 9 Feb 2009 12:35:26 +0100, JR napisał(a):

    > jak piszesz bóg,

    Panowie, a kysz na odpowiednią grupę!
    --
    Jacek

  • 66. Data: 2009-02-09 12:47:03
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello sundayman,

    [...]

    > dość naciągane połączenie (jakkolwiek to brzmi dziwnie w naszym "katolickim"
    > kraju :)

    NTG - pl.soc.religa, proszę.

    [...]

  • 67. Data: 2009-02-09 12:52:06
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

    > Panowie, a kysz na odpowiednią grupę!

    Spadam, słowo, ze już ani słowo :)
    JanuszR

  • 68. Data: 2009-02-09 12:55:24
    Od: yes <y...@p...onet.pl>

    sundayman pisze:
> [...]

    no i będziesz filtrował pme:
    - "katolom nie pomogę",
    - "ooo... ten to ateista, tfu..., prawdziwy naukowiec - w czym mogę
    pomóc...?".

  • 69. Data: 2009-02-09 13:14:14
    Od: Andrzej Kamieniecki <_...@t...com.pl>

    J.F. napisał(a):
    [ciap]
    > Miales mi kiedys napisac kto, kiedy i na jakiej podstawie
    > zmanipulowal 10 przykazan po katolicku, ale chyba czasu zabraklo ..

    a owszem miałem. I nawet zadałem sobie sporo trudu z tym. Pewnie da się
    odszukać. Tylko myślę sobie a po co? Tobie to zabawka, może ciekawostka,
    przecież i tak Cię to nie obchodzi z jakiegoś poważnego powodu. W
    głębokim poważaniu mam kogoś kto założy ręce i mówi "przekonaj mnie
    teraz". Ani myślę. Rozmawiałem potem jeszcze z naszym wspólnym znajomym
    z pme i dałem spokój. Ja się przy tej okazji więcej dowiedziałem. Jeśli
    źle oceniłem Twoje intencje to przepraszam.

    Andrzej Kamieniecki

  • 70. Data: 2009-02-09 13:17:59
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    Aha, i już NAPRAWDĘ ostatnie zdanie, słowo !

    Otóż, czasem słyszy się natępujące sformułowanie (i tutaj też padło), że
    "wierzący potrzebując oparcia w wierze, bo to im ułatwia życie i zdejmuje z
    nich odpowiedzialność. To Ci, którzy sami sobie nie radzą".
    Hm, i to jest jeden z bardziej oklepanych poglądów (ale przyznaję, sam tak
    kiedyś twierdziłem :)

    No ale właściwie, to akurat jest dość odwrotnie trochę :)
    Taki ateista to może sobie robić co mu się żywnie podoba, gdyż - odpowiada
    jedynie przed sobą samym. Ani tutaj ani nigdzie indziej (w sensie "w
    zaświatach") nikt go "palcem nie tknie" bo żadnych "zaświatów" nie ma.
    Czyli - hulaj dusza.

    A takie biedny wierzący - to może albo bać się Pana Boga, albo wierzyć że po
    śmierci pójdzie się smażyć w smole, albo w - najlepszym przypadku - urodzi
    się znowi jako karaluch. Czy to takie wygodne jest ? Hm...No nie bardzo :)

    A co do tego radzenia sobie - fakt, niektórzy "wierzący" pewnie powiedzą, że
    wszystko co ich spotyka (zwłaszcza złego) to "kara Boża" . tudzież, palec
    Boży itp.
    I oni sami niczemu nie są winni. Osobiście się zastanawiam, po kiego diabła
    Bóg ( takie zestawienie mi wyszło :), umiejscowił ich na tej Ziemi, skoro są
    tak samo samodzielni jak wąskotorówka, i skoro nie tyle podejmują swoje
    osobiste wybory, a raczej jadą przez życie po szynach ułożonych przez Siłę
    (Naj)Wyższą ?
    Takiej koncepcji sensu istnienia nie bardzo rozumiem :)

    Chcę przez to powiedzieć, że tzw "wiara" życie tyleż ułatwia co utrudnia (to
    trochę uproszczenie jest rzecz jasna) , i że wierzący niestety muszą sobie
    radzić dokładnie tak samo jak ateiści... taki pech :)

    pozdr.