  • Data: 2017-08-03 23:45:15
    Temat: Re: namagnesowac magnes
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Paweł Pawłowicz napisał:

    > Jesteś pewien? Zawsze wydawało mi się, że te do obrazowania rezonansem
    > magnetycznym (słowo "jądrowy" jakoś zniknęło) mają coś koło pół tesla.
    > Do kilku tesla trzeba by magnes nadprzewodzący. Spektroskopy NMR mają
    > nawet kilkanaście tesla, ale to inna bajka. Ten, który używamy ma coś
    > koło dziesięciu (ciekawy jest układ tracenia energii na wypadek utraty
    > nadprzewodnictwa, w instrukcji ta energia jest podana, mniej więcej
    > tyle, co granat F1).

    Całkowicie pewien. Jestem świeżo po rozmowie z największym krajowym
    specem od obrazowania medycznego (może też europejskim, nie jestem
    pewien). Rozmowa towarzyska (ale na trzeźwo), w ogródku, jak zwykle
    na różne tematy, ale i na to się zeszło. Wcześniej gdzieś czytałem
    o tych trzech teslach, więc korzystam z okazji i pytam. No i wtedy
    dowiedziałem się o tych dziewięciu.

    --
    Jarek (żebym to ja kurna wiedział ile energii ma granat F1 i co to jest!)