  • Data: 2017-08-02 21:37:29
    Temat: Re: namagnesowac magnes
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw.p
    l...
    Pan J.F. napisał:

    >Już jakieś tysiąc lat temu można było taki zamówić u Chińczyka.
    >Chińczyk jak to Chińczyk, odwalał tandetę. Podgrzaną do czerwoności
    >(a więc powyżej punktu Curie) blaszkę ustawiał na osi północ-południe
    >i zostawiał w spokoju. Ta stygnąc magnesowała się w ziemskim polu
    >magnetycznym. Ono jakieś takie bardzo straszne nie jest.

    Tego grzania chialbym uniknac ... ale tak z ciekawosci - wychodzi z
    tego powazne namagnesowanie, czy nie wieksze niz ziemskie pole, wiec
    tylko do kompasu sie nada, i to kiepskiego ?

    >Ja bym był wierny tradycji -- i zapytał Chińczyka.

    Ja wolalbym pradem, 500A na sekunde moge z samochodu pozyczyc :-)

    Ale oni cos pisza o polach rzedu 1000 kA/m, to mi cos strasznego
    wychodzi.

    A glowica w magnetofonie dawala rade, choc tam ponoc 100 kA/m
    wystarczalo ...

    J.