-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.interia.pl!not-for-mail
From: Adam <a...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: największa hurtownia części się reklamuje
Date: Wed, 14 Oct 2015 16:32:32 +0200
Organization: INTERIA.PL S.A.
Lines: 74
Message-ID: <mvlp25$509$1@usenet.news.interia.pl>
References: <X...@l...net>
<56180f24$0$27523$65785112@news.neostrada.pl>
<9...@4...com>
<mvjjl7$mai$1@usenet.news.interia.pl> <mvl0l0$mhb$1@node2.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: ent22.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: usenet.news.interia.pl 1444833157 5129 83.15.205.22 (14 Oct 2015 14:32:37
GMT)
X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 14 Oct 2015 14:32:37 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.2; rv:38.0) Gecko/20100101 Thunderbird/38.2.0
In-Reply-To: <mvl0l0$mhb$1@node2.news.atman.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2570237
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2015-10-14 o 09:35, kosmos pisze:
> W dniu 2015-10-13 o 20:48, Adam pisze:
>
>>
>> A w normalnych sklepach samochodowych, jak jeszcze bywały niedawno, to
>> wystarczyło wspomnieć 12V/35A i facet mówił przykładowo:
>> Są takie do drogowych do Poloneza, ale nie mają ucha, są do Lanosa, z
>> krótkim uchem, są do Mondeo w metalowej obudowie, itd.
>>
>> Natomiast w różnych Intercarsach i podobnych to pracownicy w zasadzie są
>> - no właśnie, po co?
>> Jeśli ktoś nie wyszuka uprzednio w necie i nie poda dokładnego numeru
>> części, to nie kupi. Dotyczy to niektórych elementów - np. tarczy
>> hamulcowej do BMW - gdzie ichnia wyszukiwarka po podaniu modelu,
>> rocznika i typu silnika podaje kilka różnych (czyli niekompatybilnych)
>> wyników.
>>
>>
> Musisz zrozumieć, że IC i inne tego typu hurtownie mają w asortymencie
> kilkaset tysięcy artykułów, z czego dostępnych (na miejscu lub w
> filiach) pewnie grubo ponad 100 tysięcy, i to z przeróżnych
> asortymentów. Każda część musi być dobrana przez katalog, który jest
> skonstruowany w taki sposób, że kolejno podajesz informacje o
> samochodzie zawężając obszar poszukiwań.
IC ma 3 katalogi: zwykły, wystawiony dla ludzi przez www, wewnętrzny,
oraz b2b do zamówień przez inne hurtownie i niektóre sklepy.
Każdy z nich ma możliwość wyboru wg. producenta pojazdu / modelu /
rocznika / silnika także wg zastosowania (elektryka / silnik/
zawieszenie itp), oraz wg p.n. zamienników.
Oprócz tego katalog wewnętrzny i b2b mogą szukać wg producenta.
> O ile facet ze wspomnianego przez Ciebie sklepu mógł sypać numerami i
> zastosowaniami z głowy bo pewnie miał mocno ograniczony asortyment (np.
> tylko do najpopularniejszych w rejonie marek i modeli pojazdów) o tyle
Mimo wszystko w małych sklepach spotykam bazy na ponad 60 tys. artykułów.
> nie ma możliwości aby dysponował równie specjalistyczną wiedzą mając do
> dyspozycji asortyment dużej hurtowni...
Nie mam pod ręką wewnętrznego katalogu IC ani podobnej hurtowni. Ale
tego dużo nie ma - chyba poniżej 200 tys. pozycji.
Widziałem u klienta katalog Hondy - było tego ok. 240 tys. pozycji.
Skąd taki paradoks?
Otóż duże hurtownie mają tylko to, co schodzi w rozsądnym czasie.
Natomiast Honda miała wszystko, dostępne wszędzie na całym świecie.
> Co do wad wyszukiwarek - niestety NIE MA gwarancji, że wszystkie części
> do pojazdu da się prawidłowo dobrać do pojazdu. Jeżeli katalog obsługuje
> numery VIN to szanse na prawidłowe trafienie są spore, ale na pewno nie
> 100%. A spora część katalogów elektronicznych w hurtowniach numerów VIN
> nie obsługuje. Jako ekstremalny przykład można podać fiata Uno, w którym
> montowano kilka rodzajów sprzęgieł, ale w żadnym przypadku nie można
> było być pewnym które zamontowano w danym pojeździe - nawet serwisy nie
> były w stanie tego określić w 100% bez rozebrania pojazdu.
O tym wiem.
Sam miałem problem z Mitsubishi Pajero II, które oficjalnie we
wszystkich prawie katalogach ma zakres dat 1990 do 2000. Ja mam rocznik
2001, po lifcie. Samo Pajero było produkowane w kilku miejscach na
świecie i pod różnymi nazwami (np. Montero). W Indiach było produkowane
jako Pajero Classic aż do bodajże 2012 roku. O tym "nie wiedzą" nawet
katalogi fabryczne Mitsubishi Poland.
Do mojego wehikułu np. wg katalogów są 2 typy klocków hamulcowych,
zupełnie różnych. Ale to pikuś, bo je widać, w przeciwieństwie np. do
sprzęgieł w Uno czy BMW.
--
Pozdrawiam.
Adam
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-25 Wrocław => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-25 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-25 Kraków => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-25 Lublin => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-25 Szczecin => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-25 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-12-25 Kraków => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-25 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-25 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-25 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-25 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2024-12-25 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-25 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-12-25 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-24 Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie