eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodynajwiększa hurtownia części się reklamujeRe: największa hurtownia części się reklamuje
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.interia.pl!not-for-mail
    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: największa hurtownia części się reklamuje
    Date: Wed, 14 Oct 2015 16:32:32 +0200
    Organization: INTERIA.PL S.A.
    Lines: 74
    Message-ID: <mvlp25$509$1@usenet.news.interia.pl>
    References: <X...@l...net>
    <56180f24$0$27523$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@4...com>
    <mvjjl7$mai$1@usenet.news.interia.pl> <mvl0l0$mhb$1@node2.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: ent22.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: usenet.news.interia.pl 1444833157 5129 83.15.205.22 (14 Oct 2015 14:32:37
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 14 Oct 2015 14:32:37 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.2; rv:38.0) Gecko/20100101 Thunderbird/38.2.0
    In-Reply-To: <mvl0l0$mhb$1@node2.news.atman.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2570237
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2015-10-14 o 09:35, kosmos pisze:
    > W dniu 2015-10-13 o 20:48, Adam pisze:
    >
    >>
    >> A w normalnych sklepach samochodowych, jak jeszcze bywały niedawno, to
    >> wystarczyło wspomnieć 12V/35A i facet mówił przykładowo:
    >> Są takie do drogowych do Poloneza, ale nie mają ucha, są do Lanosa, z
    >> krótkim uchem, są do Mondeo w metalowej obudowie, itd.
    >>
    >> Natomiast w różnych Intercarsach i podobnych to pracownicy w zasadzie są
    >> - no właśnie, po co?
    >> Jeśli ktoś nie wyszuka uprzednio w necie i nie poda dokładnego numeru
    >> części, to nie kupi. Dotyczy to niektórych elementów - np. tarczy
    >> hamulcowej do BMW - gdzie ichnia wyszukiwarka po podaniu modelu,
    >> rocznika i typu silnika podaje kilka różnych (czyli niekompatybilnych)
    >> wyników.
    >>
    >>
    > Musisz zrozumieć, że IC i inne tego typu hurtownie mają w asortymencie
    > kilkaset tysięcy artykułów, z czego dostępnych (na miejscu lub w
    > filiach) pewnie grubo ponad 100 tysięcy, i to z przeróżnych
    > asortymentów. Każda część musi być dobrana przez katalog, który jest
    > skonstruowany w taki sposób, że kolejno podajesz informacje o
    > samochodzie zawężając obszar poszukiwań.

    IC ma 3 katalogi: zwykły, wystawiony dla ludzi przez www, wewnętrzny,
    oraz b2b do zamówień przez inne hurtownie i niektóre sklepy.
    Każdy z nich ma możliwość wyboru wg. producenta pojazdu / modelu /
    rocznika / silnika także wg zastosowania (elektryka / silnik/
    zawieszenie itp), oraz wg p.n. zamienników.
    Oprócz tego katalog wewnętrzny i b2b mogą szukać wg producenta.

    > O ile facet ze wspomnianego przez Ciebie sklepu mógł sypać numerami i
    > zastosowaniami z głowy bo pewnie miał mocno ograniczony asortyment (np.
    > tylko do najpopularniejszych w rejonie marek i modeli pojazdów) o tyle

    Mimo wszystko w małych sklepach spotykam bazy na ponad 60 tys. artykułów.

    > nie ma możliwości aby dysponował równie specjalistyczną wiedzą mając do
    > dyspozycji asortyment dużej hurtowni...

    Nie mam pod ręką wewnętrznego katalogu IC ani podobnej hurtowni. Ale
    tego dużo nie ma - chyba poniżej 200 tys. pozycji.
    Widziałem u klienta katalog Hondy - było tego ok. 240 tys. pozycji.

    Skąd taki paradoks?
    Otóż duże hurtownie mają tylko to, co schodzi w rozsądnym czasie.
    Natomiast Honda miała wszystko, dostępne wszędzie na całym świecie.

    > Co do wad wyszukiwarek - niestety NIE MA gwarancji, że wszystkie części
    > do pojazdu da się prawidłowo dobrać do pojazdu. Jeżeli katalog obsługuje
    > numery VIN to szanse na prawidłowe trafienie są spore, ale na pewno nie
    > 100%. A spora część katalogów elektronicznych w hurtowniach numerów VIN
    > nie obsługuje. Jako ekstremalny przykład można podać fiata Uno, w którym
    > montowano kilka rodzajów sprzęgieł, ale w żadnym przypadku nie można
    > było być pewnym które zamontowano w danym pojeździe - nawet serwisy nie
    > były w stanie tego określić w 100% bez rozebrania pojazdu.

    O tym wiem.
    Sam miałem problem z Mitsubishi Pajero II, które oficjalnie we
    wszystkich prawie katalogach ma zakres dat 1990 do 2000. Ja mam rocznik
    2001, po lifcie. Samo Pajero było produkowane w kilku miejscach na
    świecie i pod różnymi nazwami (np. Montero). W Indiach było produkowane
    jako Pajero Classic aż do bodajże 2012 roku. O tym "nie wiedzą" nawet
    katalogi fabryczne Mitsubishi Poland.
    Do mojego wehikułu np. wg katalogów są 2 typy klocków hamulcowych,
    zupełnie różnych. Ale to pikuś, bo je widać, w przeciwieństwie np. do
    sprzęgieł w Uno czy BMW.


    --
    Pozdrawiam.

    Adam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: