    From: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: najdroższa fotografia świata
    Date: Thu, 19 May 2011 16:58:04 +0200
    Sender: n...@n...onet.pl

    > Chodzi mi o to, że sztuka bierze się właśnie z "izolacji" rozumianej
    > jako zdystansowanie się do rzeczywistości. Dopiero ten dystans w
    > zderzeniu z rzeczywistością daje wspomnianą "interakcję" ponieważ
    > burzy postrzeganie świata przeciętnego "zjadacza chleba". W efekcie
    > "dystansowania się" artysta np. przynosi do galerii zwykły odkurzacz i
    > eksponuje go jako niezwykłą rzeźbę. Wszystko jest OK do momentu gdy
    > taki twórca musi zdystansować się do swojego dzieła. On najczęściej
    > tego nie chce, ponieważ zdaje sobie sprawę, że wciska ludziom kit, że
    > tam nic nie ma.

> [...]

    Nie wiem tylko jak do tego podchodzisz.
    Jeśli obnażanie rzeczywistości jest rozumowe to nie zgadzam się, że sztuka na
    nim polega. Pojęcie ..nieświadoma twórczość.. nie ma zastosowania wobec
    artystów. Jeśli sztuka opiera się na konkretnej wiedzy artysta staje się jej
    niewolnikiem, gdyż to ona właśnie okazuje się być ułomna. Stąd lament i o takim
    tu mówię.

    marek