  • 21. Data: 2008-01-05 11:53:02
    Temat: Re: najd?u?szy w?tek - Stre?y?ska w GW
    Od: gotar <g...@o...pl>

    Grzegorz Staniak <g...@w...pl> wrote:

    > chodzi bardziej ogólnie, o ograniczenie możliwości racjonalnego wyboru
    > przez klienta,

    A czy nie wspomniałem o braku odniesienia usługi X do usługi Y?
    Wspominałem. A jedynym parametrem, jaki przeciętny klient rozumie, a w
    zasadzie wydaje mu się, że rozumie, jest prędkość.

    > a p. 1 nie jest żadnym rozwiązaniem, bo konkurencja właśnie
    > jest zagrożona - nie przez monopole i długoterminowe umowy, ale ww. brak
    > wyboru -

    A czym jest spowodowany brak wyboru, jak nie 3-letnimi lojalkami? Gdyby
    umowę rozwiązywałoby się w ciągu tygodnia, to konsument miałby pełne
    prawo wyboru - nie podoba mu się DSL od TPSA, idzie do UPC. Nadal
    działa niezadowalająco - zmienia na Netię. Netia nie umie go podłączyć
    w tydzień, to idzie do lokalnego operatora sieci osiedlowej.

    > więc sama niczego nie rozwiąże. Przedstawiając podsumowanie
    > przekłamałeś jedno ze stanowisk.

    Nie - wiele osób pisało o tym, że usługa działająca na początku dobrze,
    po pewnym czasie klęka, a klient nie może rozwiązać umowy, bo musiałby
    zapłacić kupę kasy jako odszkodowanie, wyrównując jeszcze promocję do
    normalnego abonamentu; absurdalne koszty, wyższe często niż kwota
    pozostała do zapłacenia do końca trwania umowy.

    --
    Tomek http://tccs.sourceforge.net/
    http://pld-linux.org/ http://vfmg.sourceforge.net/

  • 22. Data: 2008-01-05 11:59:19
    Temat: Re: najdłuższy wątek - Streżyńska w GW
    Od: gotar <g...@o...pl>

    wer <b...@n...pl> wrote:

    > Wystarczyłaby regulacja pozwalająca zrywać lojalki bez konsekwencji w
    > przypadku niskiej jakości usług. To spowodowałoby już znaczne

    #define niska_jakość_usług

    Chyba żeby korzystać z usług biegłego - kto nie ma racji, ten płaci :)

  • 23. Data: 2008-01-05 12:02:24
    Od: T <...@i...invalid>

    Grzegorz Staniak pisze:

    > Wszyscy tu tylko, poza Tobą, bez przerwy bzdury gadają. Przyzwyczajaj
    > się.

    Nie, tylko Ty i jeszcze ze dwie osoby. Zdecydowana większość pisze bardzo
    rozsądnie.

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 24. Data: 2008-01-05 12:02:28
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 05.01.2008, gotar <g...@o...pl> wroted:

    > A czym jest spowodowany brak wyboru, jak nie 3-letnimi lojalkami?

    To jest tylko jeden z problemów - nawet jeśli ludzie będą mogli zerwać umowę
    z dnia na dzień, ale nie będą w stanie dokonać racjonalnego wyboru innej
    oferty, sedno sytuacji się nie zmieni. OK, przepraszam, miałeś rację o tyle,
    że rzeczywiście realne, konkretne znaczenie oferty (kupionej przepływności)
    byłoby najlepszym rozwiązaniem, a usunięcie lojalek pozwoliłoby głsować
    nogami. Ale to się chyba łatwo zrobić nie da. Dlatego na początku mówiłem
    o czymś w rodzaju ogólnego mechanizmu wiążącego sprzedaż z inwestycjami.

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>

  • 25. Data: 2008-01-05 12:02:40
    Od: Dariusz Sznajder <d...@s...org>

    Dnia 05.01.2008 gotar <g...@o...pl> napisał/a:
> [...]
    > działa niezadowalająco - zmienia na Netię. Netia nie umie go podłączyć
    > w tydzień, to idzie do lokalnego operatora sieci osiedlowej.
    Tylko czemu ja mam płacić za tych, którym się nigdzie nie podoba,
    skoro mi się podoba?

    Proponujesz dokładnie taki sam brak wyboru, tylko w nieco inną stronę.

    --
    Dariusz Sznajder
    DSZ1-RIPE

  • 26. Data: 2008-01-05 12:04:44
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 05.01.2008, Dariusz Sznajder <d...@s...org> wroted:

    > Tylko czemu ja mam płacić za tych, którym się nigdzie nie podoba,
    > skoro mi się podoba?

    Skoro nigdzie im się nie podoba, to nie będą niczyimi klientami. Nie będziesz
    musiał za nikogo płacić.

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>

  • 27. Data: 2008-01-05 12:05:34
    Od: gotar <g...@o...pl>

    kulek <k...@p...onet.pl> wrote:

    > - ograniczenie możliwości korzystania z promocji

    Przede wszystkim należy znieść przepis, który pozwala na rozwiązanie
    umowy w przypadku zmiany cennika usług. W chwili obecnej wszystkie nowe
    pakiety wprowadza się promocjami, bo inaczej się praktycznie nie da...

    A wystarczyłaby zasada, że cennik może być powiązany z klientem na cały
    czas obowiązywania umowy, a to co zmienia operator dotyczy tylko nowych.

    Przykład: ISP chce zmienić opłatę za cesję umowy.
    Wprowadzając to do cennika ryzykuje tym, że wszystkie jego umowy
    terminowe nagle będą mogły się zakończyć. W jaki sposób dać inną opłatę
    dla nowych klientów? Wprowadzić nową promocję, żeby nie było podejrzanie
    to dorzucić kilogram jabłek i batona.

  • 28. Data: 2008-01-05 12:09:29
    Od: Dariusz Sznajder <d...@s...org>

    Dnia 05.01.2008 Grzegorz Staniak <g...@w...pl> napisał/a:

    > Skoro nigdzie im się nie podoba, to nie będą niczyimi klientami. Nie będziesz
    > musiał za nikogo płacić.
    Oczywiście, że będę musiał.
    Hint: czy klient zmieniający operatora co tydzień podnosi koszty
    operatora? A kto za to zapłaci?
    Medal tradycyjnie ma dwie strony, uszczęśliwiaczom świata często zdarza
    się o tym zapominać.

    --
    Dariusz Sznajder
    DSZ1-RIPE

  • 29. Data: 2008-01-05 12:15:08
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 05.01.2008, Dariusz Sznajder <d...@s...org> wroted:

    > Oczywiście, że będę musiał.
    > Hint: czy klient zmieniający operatora co tydzień podnosi koszty
    > operatora?

    A nie ponosi? Tyle, że teraz ma to wliczone w cyrografr. Jeśli znikną
    cyrografy, wróci opłata instalacyjna.

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>

  • 30. Data: 2008-01-05 12:23:41
    Od: Dariusz Sznajder <d...@s...org>

> [...]
    > On 05.01.2008, Dariusz Sznajder <d...@s...org> wroted:

    > A nie ponosi? Tyle, że teraz ma to wliczone w cyrografr. Jeśli znikną
    Więcej cyrografów -> mniejsze.
    Mniej cyrografów -> większe.
    Zakaz cyrografów -> dużo większe.

    I skąd wiesz, że dla mnie opłata instalacyjna jest lepsza niż raty?
    Tak wiem - założyłeś, że nie umiem liczyć.

    To może jednak należałoby się skupić na podniesieniu znajomości
    matematyki u absolwentów podstawówek i lepszym informowaniu przez
    operatorów/ISP? Bo nie przeczę - i jedno i drugie jest potrzebne.

    PS.
    Ciekawe, czy Ci co rykoszetem "jednorazową opłatę instalacyjną" zapłacą
    nie za część DSLAMa i plastikowy modem DSL a za 80 Mbit radiolinię NECa
    np. też się ucieszą.

    --
    Dariusz Sznajder
    DSZ1-RIPE