  • 1. Data: 2008-01-05 17:42:50
    Temat: UKE a peering z TP - konsultacje.
    Od: Marcin Mazurek <m...@v...netsync.pl>

    Witam,

    ostatnio UKE jest tu wielce popularne to jeszcze to:

    Konsultacje obowi?zku peeringu w TP

    Post?powanie konsultacyjne w sprawie projektu decyzji nak?adaj?cej na TP
    obowi?zki regulacyjne niezb?dne do zapewnienia u?ytkownikom ko?cowym TP
    komunikowania si? z u?ytkownikami innego przedsi?biorcy
    telekomunikacyjnego.

    http://tinyurl.com/2joxrl

    pz

    --
    Marcin Mazurek

  • 2. Data: 2008-01-05 19:24:16
    Temat: Re: UKE a peering z TP - konsultacje.
    Od: andzio <a...@n...net.pl>

    Marcin Mazurek pisze:

    > Konsultacje obowi?zku peeringu w TP

    Po przestudiowaniu
    http://www.uke.gov.pl/_gAllery/67/62/6762/Peering_TP
    _projekt_do_konsultacji_jawny.pdf
    mam pytanko.
    Zalozmy hipotetyczna sytuacje ze w mojej sieci mam "dostwce tresci"
    ktory zaklada jakis serwis, ktory szybko zyskuje na popularnosci.
    Wystepuje z wnioskiem np do tpsa o "perring". Jakie warunki musze
    spelnic by byl to "bezplatny peering" a jakie by to byl "platny pering" ?
    Czy moze sie tak stac, ze mimo iz jestem malym ISP'em moj ruch bedzie
    mniejszy niz ten generowany od klientow tpsa i to ona bedzie musiala mi
    doplacac?

    --
    Andrzej Banach
    http://net-komp.net.pl

  • 3. Data: 2008-01-05 21:17:35
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    andzio <a...@n...net.pl> wrote:

> [...]
    > Wystepuje z wnioskiem np do tpsa o "perring". Jakie warunki musze
    > spelnic by byl to "bezplatny peering" a jakie by to byl "platny pering" ?

    Tu jest bardziej aktualna wersja tego dokumentu (z 2.01.2008)

    http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Lead07&new
    s_cat_id=168&news_id=2667&layout=3&page=text

    czyli
    - lacze minimum 1Gbps
    - minimum 750Mbps ruchu IP z wlasnej sieci (suma ze wszystkich Punktow
    Wymiany Ruchu)
    - stosunek min 1:2 (1 od Ciebie do TP, 2 do Ciebie) (min to znaczy mozesz
    dawac im wiecej, ale nie mniej niz polowe tego co bierzesz).

    a.

  • 4. Data: 2008-01-05 23:10:26
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    Wemif pisze:

> [...]
    > - stosunek min 1:2 (1 od Ciebie do TP, 2 do Ciebie) (min to znaczy mozesz
    > dawac im wiecej, ale nie mniej niz polowe tego co bierzesz).

    czyżby spadły ceny łącz operatorskich jak to wejdzie w życie ?

    Wojtek

  • 5. Data: 2008-01-06 00:03:57
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Użyszkodnik crazy bejbi napisał:

    > czyżby spadły ceny łącz operatorskich jak to wejdzie w życie ?

    To jeszcze kolejorze by musieli obniżyć ceny na swoje transmisje po kraju
    ;-)

    --
    TOM

  • 6. Data: 2008-01-06 07:35:48
    Od: "ttt" <t...@n...pl>

    > czyżby spadły ceny łącz operatorskich jak to wejdzie w życie ?

    nie do konca - raczej pojdzie to w tym kierunku, ze na laczach operatorskich
    nie bedzie obostrzen odnosnie maksymalnego ruchu, jaki moze byc generowany
    do sieci TPNet

  • 7. Data: 2008-01-06 14:21:54
    Od: Tomasz Paszkowski <s...@g...com>

    Dnia 06.01.2008 Tomasz Śląski <t...@k...org.pl> napisał/a:

    > To jeszcze kolejorze by musieli obniżyć ceny na swoje transmisje po kraju
    > ;-)

    Akurat TKTelekom nie sprzedaje tego typu usług najwięcej. Inne firmy
    mają tego zdecydowanie więcej.

    --
    Tomasz Paszkowski
    SS7, Asterisk, IPTV, GPON

  • 8. Data: 2008-01-07 03:54:24
    Od: futszaK <f...@g...com>

    Tomasz Śląski wrote:
    > To jeszcze kolejorze by musieli obniżyć ceny na swoje transmisje po
    > kraju ;-)

    jak nie obniza to wiara popodpina pix-y, wix-y, six-y i inne czasopisma
    do sieci TP i bedzie sobie za phree przerzucac ruch miedzy wezlami via
    &TP... :P

    wprowadza obostrzenia ze nie liczy sie ruch do innych sieci via &TP ?

    znajdzie sie kilkadziesiat zastosowan do pompowania gigabitow z IXow do
    porozrzucanych po calym kraju neostrad i DSLi chociazby rozprowadzanie
    programow RTV do malej i sredniej ilosci punktow w kraju (na duzo
    bardziej oplaca sie wynajac kawalek multiplex-a na satelicie)

    kiedy ta regulacja bo wstrzymuja rozwoj ciekawych uslug... :P

    futszaK

  • 9. Data: 2008-01-07 16:19:21
    Od: "Sied@r" <s...@d...lub.pl>

    crazy bejbi pisze:
> [...]
    do TP czy ogolnie ?

    > czyżby spadły ceny łącz operatorskich jak to wejdzie w życie ?

    watpie

  • 10. Data: 2008-01-08 21:41:04
    Od: "Daleki" <d...@...pl>

    Hej,

    Zbieram chętnych do zrobienia ściepy w okolicach Warszawy, aby wykupić łącze
    w TP na 1 Gbps na decyzji peeringowej. Sam mam w tej chwili w okolicach
    200-300 Mbps ruchu max dziennie - średnio trochę mniej, ale mieliśmy strzały
    na poziomie 850 Mbps. Jak się dogadamy to szybko po wydaniu decyzji
    peeringowej pójdziemy do okienka tepsy po 1 Gpbs na miesiąc, a po drugim
    miesiącu jeszcze raz do okienka po "darmowy" peering. Wysłanie odemnie ruchu
    na poziomie 500-600 Mbps nie jest problemem, bo postawymy kilka ftp-ków, z
    darmowym softem, który wystarczy ładnie wystawić na googlu tak jak to
    zrobili tutaj: http://ftp.tpnet.pl/usage/mrtg/. No chyba, że znajdzie się
    ktoś po drugiej strony sznurka tepsy, kogo pociągnie ten ruch przez torcik
    &ft poland, aby wyjść ładnie na 95 percentylu.

    Dziekujemy Pani Aniu,
    Czekam na propozycje,

    Daleki,