  • 11. Data: 2008-01-05 07:59:43
    Temat: Re: najdłuższy wątek - Streżyńska w GW
    Od: wer <b...@n...pl>

    Tomasz Śląski pisze:

    > Odrobina (czarnego?) humoru i próba konkluzji na koniec:
    > 1. Na dzień dzisiejszy nie jestem w stanie zdefiniować "złotego środka"
    > administracyjnego, który zapewniłby pełen komfort korzystania z
    > internetu klientom końcowym. Jak mawia mój pewien znajomy inżynier
    > telekomunikacyjny(*): "to, że ten cały internet w ogóle działa, to musi
    > być jakiś cud".

    Wystarczyłaby regulacja pozwalająca zrywać lojalki bez konsekwencji w
    przypadku niskiej jakości usług. To spowodowałoby już znaczne
    polepszenie jakości usług. Klient przedłużający umowę ma już
    doświadczenie z operatorem, nowy klient jest najczęściej jeleniem. Wcisk
    a mu się super łącze w ofercie promocyjnej, a super łącze okazuje się
    totalnym niewypałem. Ale już jest nasz na 3 lata, a za trzy lata osoba
    osoba łapiąca tych klientów będzie prezesem firmy sprzedającej etui na
    wizytówki Aborygenom w Burkina Faso, więc z założenia ma wszystko
    gdzieś, bo premię za nowych klientów dostała, a co będzie później to nie
    jej problem.

    wer

  • 12. Data: 2008-01-05 09:45:03
    Od: kulek <k...@p...onet.pl>

    Wojciech Apel pisze:
    > Może któryś z kolegów weteranów mnie poprawi, ale nie pamiętam aby kiedyś
    > pojawił się tu dłuższy wątek niż ten.
    >
    > Oczywiście dyskusja jak dyskusja a uzgodnionych wniosków zero. Ale może, aby
    > był z tego jakiś pożytek najbardziej płodne osoby w formie krótkiego listu
    > spiszą tu swoje tezy i nie będziemy z nimi już dyskutować tylko tak to
    > zachowamy. Chodzi mi o esencje wszystkich kierunków wypowiedzi, chodzi mi o
    > to aby został z tego jakiś syntetyczny ślad.
    >
    > Wojtek

    ja jako dobre działania, które nie są trudne do wprowadzenia, a mogą
    przynieść efekt uważam :

    - skrócenie czasu trwania umów do maksymalnie 12 miesięcy
    - ograniczenie możliwości korzystania z promocji
    - walka przez urząd z kłamliwymi reklamami, oraz celową dezinformacją
    klientów
    - wprowadzenie obowiązku informowania klienta, o całkowitych kosztach,
    gwarancjach itp. korzystania z usługi

    Powyższe działania na pewno doprowadzą do zwiększenia (okresowo) cen za
    abonament. uważam jednak, że cena za internet jest już niska. Abonament
    w wysokości 40 zł brutto dla klienta jest na skraju opłacalności
    (niezależnie od prędkości). Oczywiście dla firmy, która chce inwestować.

    Skrócenie czasu trwania umów wiążących, pozwoli firmom z lepszą jakością
    usług na przejmowanie klientów firm, które mają słaba jakość. Ograniczy
    też zabójcze promocje na które mogą sobie pozwolić bogate firmy, a które
    służą tylko do walki z konkurencją. Zmniejszy dysproporcje między cena
    na czas nieokreślony a określony, tym samym karę za zerwanie umowy.
    Pozwoli użytkownikom końcowym na swobodne podążanie za standardami
    (chodzi mi o prędkość/cena).

    Walka z reklamami i obowiązek informowania zwiększy samoświadomość klientów.

  • 13. Data: 2008-01-05 10:11:36
    Od: T <...@i...invalid>

    wer pisze:

    > Wystarczyłaby regulacja pozwalająca zrywać lojalki bez konsekwencji w
    > przypadku niskiej jakości usług.

    To jeszcze tylko zdefiniuj "niską jakość usług".

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 14. Data: 2008-01-05 10:12:46
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    wer pisze:

    > Wystarczyłaby regulacja pozwalająca zrywać lojalki bez konsekwencji w
    > przypadku niskiej jakości usług. To spowodowałoby już znaczne
    > polepszenie jakości usług. Klient przedłużający umowę ma już

    zerwanie umowy z powodu niskiej jakości usług jest sensowne, ale śliskie
    w interpretacji.

    wielokrotnie do mnie dzwoniła jedna Klientka mająca pakiet 1Mbps, że
    "osiołek jej ciągnie 80KB/s a miało być Megabit" i mamy coś z tym
    koniecznie zrobić. Umowę miała na czas nieokreślony zatem akuratnie było
    argumentu o rezygnacji, niemniej dla jednych działa źle jak ma magbit a
    idzie mu na emule 80KB ... zatem trzeba by to precyzować co znaczy źle.
    A tutaj znowu się zamykamy w kole "źle do czego i na jakich usługach" i
    znowu trzeba określać coś w sensie gwarancji, co znowu powoduje
    kreatywny QoS i tak w kółko.

    Wojtek

  • 15. Data: 2008-01-05 10:14:56
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    kulek pisze:
    > ja jako dobre działania, które nie są trudne do wprowadzenia, a mogą
    > przynieść efekt uważam :
    >
    > - skrócenie czasu trwania umów do maksymalnie 12 miesięcy

    prawda.

    > - walka przez urząd z kłamliwymi reklamami, oraz celową dezinformacją
    > klientów
    > - wprowadzenie obowiązku informowania klienta, o całkowitych kosztach,
    > gwarancjach itp. korzystania z usługi

    chyba najważniejszy argument - z przeliczeniem ile wychodzi na miesiąc
    średnio itd. a moze dodać, że należy mieć abonament telefoniczny w
    wysokości XX :)

> [...]
    > w wysokości 40 zł brutto dla klienta jest na skraju opłacalności
    > (niezależnie od prędkości). Oczywiście dla firmy, która chce inwestować.

    zgadza się.

> [...]
    > (chodzi mi o prędkość/cena).

    > Walka z reklamami i obowiązek informowania zwiększy samoświadomość

    dokładnie tak.

    Wojtek

  • 16. Data: 2008-01-05 10:45:22
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 05.01.2008, T <...@i...invalid> wroted:

    > To jeszcze tylko zdefiniuj "niską jakość usług".

    Nie jest potrzebna żadna definicja. Jeśli klient będzie mógł swobodnie
    głosować nogami (zerwać umowę np. z miesięcznym wypowiedzeniem), łatwiej
    mu będzie znaleźć taki poziom usług jakiego szuka. Dalej może już działać
    reputacja, social networking, marketing "szeptany". Może to samo nie
    wystarczy, ale będzie krokiem w przód.

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>

  • 17. Data: 2008-01-05 10:52:19
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 05.01.2008, kulek <k...@p...onet.pl> wroted:

> [...]
    > klientów
    > - wprowadzenie obowiązku informowania klienta, o całkowitych kosztach,

    Może jakiś obowiązek ujawniania warunków technicznych? W sensie, "mamy
    was trzech neostradowców z tego bloku na łączu E1, jesteście wpięci
    w port switcha X z uplinkiem 1G b/s do szkieletu MAN 10 Gb/s, do operatorów
    X, Y, Z mamy peering, do Q kupione łącze takie a takie"? Techno-bełkotem
    łatwo klientów dezorientować, ale może ci którzy wiedzą czego szukają
    będą mieli jedną przesłankę więcej przy wyborze?

> [...]
    > w wysokości 40 zł brutto dla klienta jest na skraju opłacalności
    > (niezależnie od prędkości). Oczywiście dla firmy, która chce inwestować.

    Dokładnie. Chodzi nie o urzędowe obniżki cen, a o zapewnienie orientacji
    pozwalającej rozpoznać i wybrać lepszą ofertę za lepsze pieniądze.

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>

  • 18. Data: 2008-01-05 11:01:28
    Od: T <...@i...invalid>

    Grzegorz Staniak pisze:

> [...]
    > działać reputacja, social networking, marketing "szeptany". Może to samo
    > nie wystarczy, ale będzie krokiem w przód.

    Czy naprawdę nie rozumiesz, ze umowa na czas określony którą można zerwać
    w dowolnym momencie z powodu widzimisie nie jest defacto umową na czas
    określony? Twój pomysł jest więc w zasadzie tożsamy z zakazem zawierania
    umów na czas określowny. A to bzdura, w dodatku wiążąca się ze wzrostem
    cen.

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 19. Data: 2008-01-05 11:05:03
    Od: T <...@i...invalid>

    Grzegorz Staniak pisze:

> [...]
    > Techno-bełkotem łatwo klientów dezorientować, ale może ci którzy wiedzą
    > czego szukają będą mieli jedną przesłankę więcej przy wyborze?

    Bezsensu. Ci którzy wiedzą, czego szukają i teraz mogą dobrze wybrać, bo
    są mniej więcej zorientowani w temacie i wiedzą mniej więcej czego można
    się spodziewać po jakiej usłudze.

    > Dokładnie. Chodzi nie o urzędowe obniżki cen, a o zapewnienie orientacji
    > pozwalającej rozpoznać i wybrać lepszą ofertę za lepsze pieniądze.

    Zgodzę się z jednym -- klient powinien zostać jasno poinformowany czy i
    jakie gwarancje zapewnia mu operator. Operator nie powinien stwarzać
    wrażenia, ze gwarantuje mu 6 Mbit/s jeśli mu nie gwarantuje. Nie powinien
    także sugerować, że reklamowana prędkość jest łatwo osiągalna podczas gdy
    osiągnąć jej się w praktyce obecnie raczej nie da, jak w przypadku
    operatorów GSM.

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 20. Data: 2008-01-05 11:39:55
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

> [...]

    > w dowolnym momencie z powodu widzimisie nie jest defacto umową na czas
    > określony? Twój pomysł jest więc w zasadzie tożsamy z zakazem zawierania

    Maj pojnt igzaktli.

    > A to bzdura, w dodatku wiążąca się ze wzrostem cen.

    Wszyscy tu tylko, poza Tobą, bez przerwy bzdury gadają. Przyzwyczajaj się.

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>