  • Data: 2016-05-25 00:33:51
    Temat: Re: na przejezdzie
    Od: __Maciek <i...@c...org> szukaj wiadomości tego autora

    Tue, 24 May 2016 22:13:48 +0200 "re" <r...@r...invalid> napisał:

    >No i widzisz, to uprawdopodabnia zarzut właściciela firmy, której samochód
    >został uszkodzony, że maszynista nie sygnalizował. Np zajął się ratowaniem
    >pasażerów i siebie bardziej niż kierowcy samochodu. I teraz pomyśl, jest
    >faktem, że pociągu nie da się zatrzymać, więc nikt tego nie oczekuje, ale
    >już sygnalizacji można. Bo to skrzyżowanie jest :-)

    Tja. I miał przez te kilka sekund trąbić i później prawdopodobnie
    zginąć, w nadziei że może baran za kierownicą zorientuje się i
    odjedzie.
    W ogóle poziom debilizmu i bezczelności prezentowany przez tego
    byznesmena powala. Jakby w zdarzeniu brała udział
    siódemka/dziewiątka/byk, to by może jeszcze powiedział że maszynista
    mógł skręcić, bo miał kierownicę w kabinie* :-/

    Ale swoją drogą to pomysł możliwości uruchomienia syreny na stałe, to
    coś co producenci taboru mogliby rozważyć. W sumie nawet na
    wspomnianych wyżej "klasykach" nie tak trudno byłoby coś takiego
    dorobić, np. przy najbliższej naprawie rewizyjnej. Mały mechanizm
    zapadkowy, czy na zasadzie sprężyna+kulka+otwór. Dźwignia działałby
    podobnie jak teraz, ale przy znacznie mocniejszym pociągnięciu w
    któreś ze skrajnych położeń, pozostawałby już w nim, dzięki temu
    mechanizmowi. Powrót do zwykłego, samopowrotnego działania odpowiednio
    przez zwolnienie zapadki, lub silniejsze przestawienie dźwigni na
    środek (w przypadku mechanizmu z kulką).

    Podniesiona przez Romana integracja z nagłym też przecież nie byłaby
    taka trudna do zrobienia. Wystarczyłby dodatkowy styk/zaworek przy
    kranie hamulca. Przy klapie Ackermana trzeby by oczywiście dać drugi.
    Możliwość ominięcia trąbienia, przy zastosowaniu nagłego w sytuacjach
    gdy nie ma zagrożenia bezpieczeństwa (albo przynajmniej nie takie że
    trzeba/warto trąbić).

    *) Dla nieobeznanych z koleją (bo grupa przecież samochodowa) - chodzi
    o lokomotywy EU07/EP09/ET22, które mają nastawnik z kołem podobnym do
    samochodowej kierownicy.