eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyna przejezdzieRe: na przejezdzie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!.POSTED.s188.iem.pw.edu.p
    l!not-for-mail
    From: __Maciek <i...@c...org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: na przejezdzie
    Date: Wed, 25 May 2016 00:33:51 +0200
    Organization: http://www.wit.edu.pl
    Message-ID: <t...@4...com>
    References: <5739ff9f$0$22824$65785112@news.neostrada.pl>
    <573a13e4$0$645$65785112@news.neostrada.pl>
    <573a15c9$0$658$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@p...pl.invalid>
    <p...@4...com>
    <ni2cm0$3cr$1@mx1.internetia.pl>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: portraits.wsisiz.edu.pl;
    posting-host="s188.iem.pw.edu.pl:194.29.147.188";
    logging-data="1243"; mail-complaints-to="a...@w...edu.pl"
    X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2582448
    [ ukryj nagłówki ]

    Tue, 24 May 2016 22:13:48 +0200 "re" <r...@r...invalid> napisał:

    >No i widzisz, to uprawdopodabnia zarzut właściciela firmy, której samochód
    >został uszkodzony, że maszynista nie sygnalizował. Np zajął się ratowaniem
    >pasażerów i siebie bardziej niż kierowcy samochodu. I teraz pomyśl, jest
    >faktem, że pociągu nie da się zatrzymać, więc nikt tego nie oczekuje, ale
    >już sygnalizacji można. Bo to skrzyżowanie jest :-)

    Tja. I miał przez te kilka sekund trąbić i później prawdopodobnie
    zginąć, w nadziei że może baran za kierownicą zorientuje się i
    odjedzie.
    W ogóle poziom debilizmu i bezczelności prezentowany przez tego
    byznesmena powala. Jakby w zdarzeniu brała udział
    siódemka/dziewiątka/byk, to by może jeszcze powiedział że maszynista
    mógł skręcić, bo miał kierownicę w kabinie* :-/

    Ale swoją drogą to pomysł możliwości uruchomienia syreny na stałe, to
    coś co producenci taboru mogliby rozważyć. W sumie nawet na
    wspomnianych wyżej "klasykach" nie tak trudno byłoby coś takiego
    dorobić, np. przy najbliższej naprawie rewizyjnej. Mały mechanizm
    zapadkowy, czy na zasadzie sprężyna+kulka+otwór. Dźwignia działałby
    podobnie jak teraz, ale przy znacznie mocniejszym pociągnięciu w
    któreś ze skrajnych położeń, pozostawałby już w nim, dzięki temu
    mechanizmowi. Powrót do zwykłego, samopowrotnego działania odpowiednio
    przez zwolnienie zapadki, lub silniejsze przestawienie dźwigni na
    środek (w przypadku mechanizmu z kulką).

    Podniesiona przez Romana integracja z nagłym też przecież nie byłaby
    taka trudna do zrobienia. Wystarczyłby dodatkowy styk/zaworek przy
    kranie hamulca. Przy klapie Ackermana trzeby by oczywiście dać drugi.
    Możliwość ominięcia trąbienia, przy zastosowaniu nagłego w sytuacjach
    gdy nie ma zagrożenia bezpieczeństwa (albo przynajmniej nie takie że
    trzeba/warto trąbić).

    *) Dla nieobeznanych z koleją (bo grupa przecież samochodowa) - chodzi
    o lokomotywy EU07/EP09/ET22, które mają nastawnik z kołem podobnym do
    samochodowej kierownicy.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: