  • Data: 2016-05-18 14:35:01
    Temat: Re: na przejezdzie
    Od: "jarek d." <d...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 18 maja 2016 14:06:10 UTC+2 użytkownik cef napisał:

    > Chodzi bardziej o to chyba, że jak pociąg hamuje awaryjnie,
    > to działają pewne siły (uczyli o tym w podstawówce).
    > Ja wiem, że pociąg nie staje w miejscu, ale jednak
    > maszynista nie powinien móc się tak swobodnie przemieszczać
    > się po wagonie. Byłem kiedyś w wagonie zatrzymanym hamulcem awaryjnym
    > i poleciałem na ścianę, więc albo to hamowanie uruchamia się z jakimś
    > opóźnieniem albo jest to delikatne hamowanie i nie powinno nazywać się
    > awaryjnym.

    Szarpnięcie składem spowodowane włączeniem nagłego odbyło się wtedy, gdy maszynista
    był jeszcze w kabinie. Nim zdążył wybiec, to pewnie pasażerowie poprawili się w
    fotelach - stąd na ujęciu wybiegającego maszynisty siedzą grzecznie w fotelach.
    Nie wiem, czy to było swobodne przemieszczanie - maszynista biegł na mocno ugiętych
    nogach, co potwierdza, że pokonuje siły działające przy hamowaniu.
    Trudno ocenić po filmie udostępnionym w takiej jakości.
    Zobacz też ujęcie wewnątrz, w momencie uderzenia w ciężarówkę. Nie wygląda to
    szczególnie dramatyczne, a ciężarówka jednak obróciła się prawie o 180 stopni.

    W pociągu jest rejestrator jazdy - jeśli nie hamował, to się o tym dowiemy.

    --
    jarek d.