  • 21. Data: 2009-08-01 09:11:27
    Temat: Re: na ile baterie w laptopach?
    Od: Artur Czeczko <a...@w...student.uw.edu.pl>

    Robbo pisze:

    > Najlepiej gdyby bateria była użytkowana zgodnie z jej przeznaczeniem,
    > czyli pracy bez ładowania gdy tego nie wymaga, a ładowana dopiero wtedy
    > gdy tego potrzebuje, czyli gdy jest rozładowana.

    Tak mówi teoria. A w praktyce najlepiej jest, gdy laptop pracuje
    na zasilaniu sieciowym kiedy tylko się da i raz na jakiś czas się
    rozładuje i naładuje akumulator. Tak zalecał człowiek zajmujący
    się regeneracją akumulatorów. Tak też się obchodzę z moimi laptopami
    i w poprzednim po 2 latach używania bateria działała prawie jak nowa,
    w obecnym - po roku - jest niewiele gorzej, niż gdy był nowy.

    Pozdrawiam,
    Artur

  • 22. Data: 2009-08-14 10:57:15
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Artur Czeczko pisze:
    > Tak mówi teoria. A w praktyce najlepiej jest, gdy laptop pracuje
    > na zasilaniu sieciowym kiedy tylko się da i raz na jakiś czas się
    > rozładuje i naładuje akumulator.

    Powiedz to dwóm moim bateriom, które wysiadły po takim
    użytkowaniu.

    > Tak zalecał człowiek zajmujący
    > się regeneracją akumulatorów.

    Ma interes w tym, by mieć jak najwięcej akumulatorów do
    regeneracji? ;)

    > i w poprzednim po 2 latach używania bateria działała prawie jak nowa,
    > w obecnym - po roku - jest niewiele gorzej, niż gdy był nowy.

    A ja się obchodzę teraz z nową baterią tak, jak napisałem
    i wreszcie nie traci ona na pojemności w takim stopniu,
    jak tamte dwie, które były prawie cały czas doładowywane
    do 100%...

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 23. Data: 2009-08-14 10:59:22
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    PaweL pisze:
    > Jak bym ^(3)adowa^(3) w zakresie 20-60% to by^(3)oby jeszcze cze^?ciej. Poza tym to

    > troche dziwna metoda.?

    1) Włącz MIME, bo wysyłasz śmieci.
    http://www.grush.one.pl/mime/

    2) Tyle pracujesz na baterii? Tak dużo, bo chcesz, czy bo
    musisz?

    > A nie powinno sie^ go ^(3)adowa? wtedy gdy brakuje ju? pr?du?

    Jak rozładujesz do kilku procent pojemności to w zasadzie
    robisz już pełne ładowanie.

    > Czy mo?na kupi? lepsze akumulatory? Na innych moge^ sie^ spodziewa? d^(3)u?szej
    > ?ywotno?ci? Za obecne zap^(3)aci^(3)em rok temu 200z^(3)

    Zamiennika? Raczej nie.

    > Oryginalna bateria be^dzie kosztowa? ok. 400z^(3) - to obecnie pó^(3) warto?ci tego

    > laptopa. Raczej jej nie kupie^.
    > ( komputer to Compaq N620c)

    Niestety używając komputera przenośnego trzeba brać pod uwagę,
    że co dwa-trzy lata przyjdzie wydać 400-600 zł na nową baterię.
    Swoją drogą ci wszyscy, którzy kupują notebooki zamiast kompu-
    terów stacjonarnych, najczęściej o tym nie pamiętają.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 24. Data: 2009-08-19 06:35:18
    Od: "Robbo" <r...@...luv.spam.com>

    Użytkownik "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Swoją drogą ci wszyscy, którzy kupują notebooki zamiast kompu-
    > terów stacjonarnych, najczęściej o tym nie pamiętają.

    I nie będą pamiętać ani o tym wiedzieć, bo wciąż, nawet jak bateria
    zdechnie, będą za każdym razem przed uruchomieniem komputera podłączali
    wtyczkę zasilania do prądu :-)

    --
    rb