    From: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: na co wydać tysiąc złotych ??
    Date: Sun, 15 Feb 2009 14:04:44 +0000
    <gn7hvo$l6u$1@inews.gazeta.pl> <gn7i97$om7$1@opal.icpnet.pl>
    <gn7jcp$682$2@news.onet.pl> <gn7jm3$r41$1@opal.icpnet.pl>
    <gn7kkl$995$1@news.onet.pl> <gn7lqv$suu$1@opal.icpnet.pl>
    <gn8med$6ho$1@news.onet.pl>
    <c...@c...googlegroups.com>
    <gn8o6g$b22$1@news.onet.pl>
    <f...@p...googlegroups.com>
    <gn92k5$6vn$1@news.onet.pl>
    <5...@i...googlegroups.com>

    j...@a...at pisze:

    > a ja wlasnie wrocilem ze spaceru i mialem podpiety akurat 28-105.
    > sadzisz ze jestem wybrykiem natury , ktory podpina obiektywy z analogu
    > do aps - C ?
    > ( w zasadzie fotografowalem z tych samych odleglosci co
    > zwykle, owszem kadr byl moze i ciasniejszy , ale to dobrze bo zdjecia
    > nieinteresujace , czyli na ciasnym kadrze miesci sie mniej
    > nieinteresujacych rzeczy ;-)

    Sprowadzasz to do absurdu. To znaczy, że kadrując na FF zostawiasz zbyt
    duży margines, nic więcej.
    Prawda, że jeśli przyjmujesz CoC jako 1/x przekątnej to wraz ze wzrostem
    rozmiarów matrycy rośnie GO, ale nikt jakoś nie szarpie się na
    kompakty z matrycami 1/2,5", żeby mieć zdjęcia z małą GO. Przecież,
    jeśli chcesz mieć ten sam kadr, to musisz użyć krótszej ogniskowej,
    która, jak sam wspomniałeś sprawia, że głębia ostrości rośnie szybciej
    niż maleje CoC.
    Więc po co te twoje teoretyczne rozważania. Wystarczyło by powiedzieć,
    że GO rośnie, ale praktycznie im większa matryca, tym uzyskiwana głębia
    ostrości dla tych samych kątów widzenia maleje.
    A jak używasz 28mm na APS-C z takiej samej odległości jak na FF, to po
    co ci FF, jeśli zostają ci takie duże, niepotrzebne marginesy. Albo
    powinieneś używać na FF 50mm.

    > zeby to kapnac , trza rozumiec ze rozne paramatry moga mniec rozny ,
    > niezalezny wplyw , trzebaby troche liznac funkcji wielu zmiennych i
    > przestrzeni wielowymiarowych.

    Większych bzdur to już dawno nie słyszałem. Rozumiem zależność GO od
    przysłony i wielkości matrycy bez lizania funkcji wielu zmiennych.
    Widzę, że przy większych matrycach brany jest większy CoC, ale widzę
    też, jaka jest różnica w stosowaniu takiego a nie innego formatu matrycy.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.