eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodymontaż czujnika EGT w kolektor › Re: montaż czujnika EGT w kolektor
  • Data: 2014-11-05 00:05:09
    Temat: Re: montaż czujnika EGT w kolektor
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu wtorek, 4 listopada 2014 23:29:39 UTC+1 użytkownik BartekK napisał:
    > W dniu 2014-11-04 o 22:56, k...@g...com pisze:
    > >> Muszę wsadzić czujnik EGT, i się zastanawiam nad wykonaniem.
    > > Dlaczego musisz zamontować taki czujnika?
    > Dlatego, że muszę monitorować temperaturę spalin wydostających się z
    > silnika. Fabrycznie auto posiada taki czujnik (a nawet dwa), jest on
    > monitorowany przez komputer ECU, ale wynik tego monitoringu nie jest w
    > żaden sposób widoczny dla kierowcy. Jedynie zbyt wysoka temperatura jest
    > logowana jako błąd (do odczytania na komputerze), a tylko zbyt wysoka
    > temperatura przez długi okres czasu powoduje pokazanie się błędu w
    > formie lampki CheckEngine. A nawet chwilowa zbyt wysoka temperatura -
    > może oznaczać awarię sygnalizującą nadchodzące poważne uszkodzenia,
    > tylko że to się (producentowi/serwisowi) nie opłaca by klient wiedział
    > od razu, że coś się dzieje - lepiej niech przyjedzie usunąć poważną
    > awarię, niż np. drobną nieszczelność w dolocie.
    >
    > Jako że czujniki EGT mają sondy typu termopary, to niezbyt da się
    > "przypiąć" do istniejącego czujnika, bo a) pomiar będzie mocno zakłócony
    > temperaturą styku metali b) dopięcie czegokolwiek do istniejącej sondy
    > (na której występują mV napięcia) może wprowadzić więcej zakłóceń
    > (robiąc za "antenę") niż sam pomiar, i ECU może głupieć. Dlatego łatwiej
    > prościej jest wstawić niezależną osobną sondę, niż ruszać istniejące.
    >
    > wyjaśniłem wystarczająco?
    >
    > --
    > | Bartłomiej Kuźniewski
    > | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    > | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173

    Niby wyjaśniłeś. Ale dalej nie widzę potrzeby posiadania takiego czujnika co będzie
    współpracował z jakimś dołożonym wskaźnikiem. Jak jedziesz jak człowiek to masz`czas
    patrzeć na taki wskaźnik ale wtedy nic się nie dzieje. Jak zapierdalasz to nie masz
    czasu patrzeć na cokolwiek poza drogą. Sygnały z termopary trudno się przetwarza. No
    chyba że użyjesz jakiegoś dedykowanego miernika. Tylko jak ten miernik zainstalować
    żeby nie wyglądał jak szankier na kutasie?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: