  • 11. Data: 2012-04-12 22:39:43
    Temat: Re: modyfikacja glosnika
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 12.04.2012 22:11, Ukaniu wrote:

    > Jaki typ obudowy?

    Zamknięta. A dokładniej to były zdajesie Mildtony, trochę je wzmocniłem,
    wytłumiłem panelami z wełny mineralnej i zatkałem pierdzirury.
    Głośniki to były Peerless Qc 890913 Cat.no.831648 (cokolwiek to znaczy).

    > To, że gra ciszej to wina mniejszej sprawności głośnika w porównaniu do
    > poprzedniego.

    Gdyby tylko ciszej to nie byłoby problemu, ale one grają praktycznie bez
    niskich tonów, a te średnio-niskie brzmią głucho tak jakbyś miał zatkane
    uszy przez katar.

    > Dolny szmaciany resor działa dobrze w całości, pocięty się przekosi.

    Jeśli to zrobię symetrycznie? - no chyba że się urwie to wiadomo.
    Ja się nie upieram - jeśli tego nikt nie próbował to może warto
    poświęcić jeden pseudo-głośnik dla sprawy. Jeśli ktoś mi napisze że
    próbował i nic to nie dało to mu uwierzę.

    Mirek.

  • 12. Data: 2012-04-13 09:06:05
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Mirek" <i...@z...adres> napisał w wiadomości
    > Gdyby tylko ciszej to nie byłoby problemu, ale one grają praktycznie bez
    > niskich tonów, a te średnio-niskie brzmią głucho tak jakbyś miał zatkane
    > uszy przez katar.

    Bo pewnie jest generalnie raz, że tandetny dwa zupełnie nie odstosowany do
    obudowy. Głośniki o zdecydowanie sztywniejszym zawieszeniu mogą pracować np
    w odgrodzie.

> [...]
    > jeden pseudo-głośnik dla sprawy. Jeśli ktoś mi napisze że próbował i nic

    Ten resor zapewnia jako takie sztywne centrowanie tylko w całości. Ale
    próbować możesz, wszystko można ;-) a nóż nie będzi tarło - ale zaraz wlezą
    opiłki i będzie chrobotać.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 13. Data: 2012-04-14 12:54:39
    Od: "Remek" <n...@g...com>

    Użytkownik "Mirek" napisał:

    > wytłumiłem panelami z wełny mineralnej i zatkałem pierdzirury.

    Wywal to wytłumienie. To pic na wodę. Nic nie daje, a często psuje jakość
    odtwarzania. Chodzi o sztywność obudowy, a te szmaty tego nie zapewniają. W
    żadnej firmowej, porządnej konstrukcji czegos takiego nie ma.

    Remek

  • 14. Data: 2012-04-14 13:28:12
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Remek wrote:

> [...]
    > jakość odtwarzania. Chodzi o sztywność obudowy, a te szmaty tego nie
    > zapewniają. W żadnej firmowej, porządnej konstrukcji czegos takiego

    Sugerujesz całkowity brak wytłumienia w firmowych obudowach?

    --
    Włodek

  • 15. Data: 2012-04-14 13:51:00
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Włodzimierz,

    Saturday, April 14, 2012, 1:28:12 PM, you wrote:

    > Sugerujesz całkowity brak wytłumienia w firmowych obudowach?

    Byłoby to co najmniej dziwne. Ale jak ktoś lubi mocne rezonanse...

    Obudowy bass-reflex z małym otworem też się tłumi, żeby rezonans nie
    byl tak ostry. Ale to trzeba przegwizdać i dobrze osłuchać.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 16. Data: 2012-04-14 21:21:45
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 14.04.2012 12:54, Remek wrote:

    > Wywal to wytłumienie. To pic na wodę. Nic nie daje, a często psuje jakość
    > odtwarzania.

    Następny chce mi wmówić, że źle słyszę.
    Może i źle, ale wytłumiłem, bo tak mi się podobało (dźwięk) i kropka.

    Dla następnych mądrali: to nie są żadne hiper duper panele audiofilskie
    ani car (Mikołaj) audiofilskie, tylko panele akustyczne stosowane w
    produkcji do tłumików dla klimatyzacji. Takie załatwiłem, zastosowałem i
    byłem zadowolony.

    Mirek.

  • 17. Data: 2012-04-14 23:51:19
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Remek" <n...@g...com> napisał w wiadomości
    > Wywal to wytłumienie. To pic na wodę. Nic nie daje, a często psuje jakość
    > odtwarzania. Chodzi o sztywność obudowy, a te szmaty tego nie zapewniają.
    > żadnej firmowej, porządnej konstrukcji czegos takiego nie ma.

    .
    Bywaja kolumny z fabrycznym wytłumieniem z wełny mineralnej (np stojące koło
    mojej nogi Dynaco), z wełny syntetycznej, filcu, gąbki, wełny naturalnej.
    Gdyby nie wytłumienie prostopadłościenna obudowa miała by widoczne mocne
    rezonanse.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 18. Data: 2012-04-15 09:41:27
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 14 Apr 2012 21:21:45 +0200, Mirek napisał(a):

    > Następny chce mi wmówić, że źle słyszę.

    Jak chcesz być w zgodzie z logiką to jeśli stosujesz subiektywną ocenę
    jakości odtwarzanego dźwięku nie szukaj porad na grupie gdzie porad udziela
    się jedynie w oparciu o prawa fizyki.
    --
    Jacek

  • 19. Data: 2012-04-15 10:57:40
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jacek,

    Sunday, April 15, 2012, 9:41:27 AM, you wrote:

    > Jak chcesz być w zgodzie z logiką to jeśli stosujesz subiektywną ocenę
    > jakości odtwarzanego dźwięku nie szukaj porad na grupie gdzie porad udziela
    > się jedynie w oparciu o prawa fizyki.

    Prawa fizyki mówią wyraźnie, że obudowa zamknięta bez tłumienia ma
    zbyt mocno wyrażone rezonanse. I jest to jak najbardziej mierzalne.
    Nie spotkałem w życiu DOBREJ, zamkniętej obudowy bez tłumienia. A już
    obudowa prostopadłoscienna zdecydowanie musi być tłumiona.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 20. Data: 2012-04-16 01:49:17
    Od: "Remek" <n...@g...com>

    Użytkownik "Włodzimierz Wojtiuk" napisał:

    > Sugerujesz całkowity brak wytłumienia w firmowych obudowach?

    Dobre firmowe obudowy mają ścianki pokryte warstwą tłumiącą, po to aby nie
    powstawały fale stojące i różne interferencje. Natomiast nie są całe
    wypełniane szmatami jak to zalecane jest w wielu materiałach. Głośnik i
    obudowa stanowią współpracujący zespół. Ciśnienie powietrza za głośnikiem
    współpracuje z resorowaniem. Szmaty gaszące to ciśnienie bardzo obniżaja
    ogólną sprawność zestawu. Zresztą niech autor robi co chce, tylko niech nie
    dorabia do tego ideologii.

    Remek