  • 21. Data: 2012-04-16 09:08:49
    Temat: Re: modyfikacja glosnika
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Remek" <n...@g...com> napisał w wiadomości
    news:jmfnt0$ksi$1@inews.gazeta.pl...
    > Dobre firmowe obudowy mają ścianki pokryte warstwą tłumiącą, po to aby nie
    > powstawały fale stojące i różne interferencje. Natomiast nie są całe
    > wypełniane szmatami jak to zalecane jest w wielu materiałach. Głośnik i

    Wszystko zależy od projektu! Nie generalizuj!
    Chocby wczoraj wymieniałem kondensatory w Acoustic Research AR18 i są
    tłumione całe, a AR jest pomysłodawcą tzw. resorowania akustycznego.
    Projekt i to wszystko.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 22. Data: 2012-04-16 17:42:19
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 16.04.2012 01:49, Remek wrote:
    > Natomiast nie są całe wypełniane szmatami jak to zalecane jest w wielu materiałach.

    Akurat moje nie są całkiem wypełnione - pisałem wyraźnie _panele_ - one
    są grubości c.a. 6cm (nie pamiętam już a nie chce mi się w tej chwili
    mierzyć).

    > Zresztą niech autor robi co chce, tylko niech nie dorabia do tego ideologii.

    Jeżeli do mnie pijesz to wypraszam sobie. Gdzie ja dorabiami ideologię?

    Mirek.

  • 23. Data: 2012-04-18 16:43:09
    Od: "Remek" <n...@g...com>

    Użytkownik "Ukaniu" napisał:

    > Wszystko zależy od projektu! Nie generalizuj!

    Staram się nie generalizować. Piszę o dobrych projektach :) Co oczywiście
    jest kategorią ocenną i trudno znaleźć jednoznaczne dowody. W obecnych
    czasach kiedy obniżenie skuteczności zestawu głośnikowego wypchanego watą
    zamiast zastosowania obudowy o dużej sztywności łatwo nadrobić mocą
    wzmacniacza tranzystorowego,może to ma mniejsze znaczenie. W technice
    lampowej, z którą miałem duzo do czynienia już nie tak prosto. Każde kilka
    dodatkowych watów, to dodatkowe kilogramy żelastwa. Nie widziałem firmowej
    kolumny głośnikowej do gitary wypchanej watą. I na tym opieram swoje
    spostrzeżenia. Zresztą sam zrobiłem troche wzmacniaczy i mam pewne
    doświadczenia.

    Remek

  • 24. Data: 2012-04-19 10:50:40
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

> [...]
    > zamiast zastosowania obudowy o dużej sztywności łatwo nadrobić mocą
    > wzmacniacza tranzystorowego,może to ma mniejsze znaczenie.

    To wspominane AR18 powstało we wczesnych latach 70 ;-)

> [...]
    > kolumny głośnikowej do gitary wypchanej watą. I na tym opieram swoje
    > spostrzeżenia. Zresztą sam zrobiłem troche wzmacniaczy i mam pewne

    Estrada ze swoją wysoką efektywnością to jest zupełnie inna bajka.
    Studio i wysoka precyzja to często znikome efektywności np. doskonałe LS3/5a
    ze swoimi 82dB (te akurat mają samo wytłumienie ścian). Teraz te lsy bardzo
    często pracują zasilane lampą.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz