  • 1. Data: 2012-04-11 21:45:43
    Temat: Problem z MAX3488ECSA - miał ktoś podobny?
    Od: Konop <k...@g...pl>

    Witam

    Mam przed sobą partię urządzeń, która nie działa :) Winowajca:
    MAX3488ECSA. Tak mi się przynajmniej wydaje... . Diodomierz wskazuje ok.
    0,68V między pinem 1 (Vcc) i 8 (Noninverting Input), oczywiście anodą do
    VCC. Efekt - podłączenie do RS-422 robi mi zwarcie :/.
    Tutaj link do datasheeta:
    http://datasheets.maxim-ic.com/en/ds/MAX3483E-MAX349
    1E.pdf
    (uwaga! jest tam opisanych kilka układów, chodzi o 3488)

    Według mnie żadnej takiej "diody" tam być nie powinno... . W prototypie
    siedział 3488ESA, mam jeszcze jedną sztukę, i on takich problemów nie
    miał. Nie wiem w tej chwili, co siedziało w poprzedniej serii :/.

    Pytanie, czy to normalne w tym układzie? Czy może firma montująca
    zakupiła jakąś "udaną" serię? A może ktoś uruchamiający coś źle
    podłączył i konsekwentnie ubijał wszystkie sztuki po kolei? :).

    Wiem, wróżka ma wolne, ale liczę, że może ktoś potwierdzi albo rozwieje
    moje przypuszczenia, że takiej zachowanie tego układu nie jest
    prawidłowe :).

    Konop

  • 2. Data: 2012-04-12 09:50:58
    Temat: Re: Problem z MAX3488ECSA - miał ktoś podobny?
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Konop" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Pytanie, czy to normalne w tym układzie? Czy może firma montująca zakupiła
    > jakąś "udaną" serię? A może ktoś uruchamiający coś źle podłączył i
    > konsekwentnie ubijał wszystkie sztuki po kolei? :).

    Też uważam, że takie zachowanie jest nienormalne (nawet w drugą stronę diody
    nie powinno być ze względu na -7...+12V). A czy udana seria, czy ktoś ubijał
    to nie zgadnę.
    Tyle się ostatnio słyszy o podróbkach przed którymi się podobno nawet
    produkcja wojskowa nie potrafi w 100% obronić.
    Gdzieś czytałem, że nawet same plastiki z nóżkami się trafiają, a u Ciebie
    przynajmniej coś w środku jest.

    Jak wybierałem 485 3v3 to mi wyszła seria 3070 głównie z powodu 256 i True
    Fail-Save.
    Ze scalakami mającymi Fail-Save (bez True) mieliśmy kiedyś problem - pechowa
    para scalaków potrafiła potrzebować kilka sekund aby przesłać każdą kolejną
    ramkę. A że pech występował sporadycznie (i zależał od temperatury itp) to
    zdiagnozowanie niełatwe.
    P.G.

  • 3. Data: 2012-04-12 10:10:04
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2012-04-12 09:50, Piotr Gałka pisze:
    [...]
    > Gdzieś czytałem, że nawet same plastiki z nóżkami się trafiają,

    Mnie trafiły się PCF8584 z wszystkimi nóżkami zwartymi. Jeden
    potraktowałem młotkiem, w środku była po prostu metalowa wytłoczka.
    Kupiłem w Poltroniku, skontaktowałem się z nimi. Pan coś grzebał, po
    chwili przyznał, że wszystkie kostki, które mają, są takie jak te moje.
    Ale ich nie wymienili, kasy też nie oddali...

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 4. Data: 2012-04-12 11:22:07
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Paweł,

    Thursday, April 12, 2012, 10:10:04 AM, you wrote:

> [...]
    > chwili przyznał, że wszystkie kostki, które mają, są takie jak te moje.
    > Ale ich nie wymienili, kasy też nie oddali...

    Jakim cudem mogli nie oddać kasy?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 5. Data: 2012-04-12 13:30:50
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    > Jakim cudem mogli nie oddać kasy?

    Wygrzebałem stare papierki, wyblakły tak, że trudno odczytać. Okazuje
    się, że kupiłem cztery kostki, oddali kasę za dwie, w przypadku dwóch
    pozostałych stwierdzili, że są lutowane, a reklamacje uwzględniają tylko
    w przypadku nielutowanych. Zabawne, nieprawdaż?

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 6. Data: 2012-04-12 13:39:41
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Paweł,

> [...]
    > pozostałych stwierdzili, że są lutowane, a reklamacje uwzględniają tylko
    > w przypadku nielutowanych. Zabawne, nieprawdaż?

    Zmienileś dostawcę po tak zabawnym dowcipie?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 7. Data: 2012-04-12 15:09:33
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 12.04.2012 13:30, schrieb Paweł Pawłowicz:

> [...]
    > pozostałych stwierdzili, że są lutowane, a reklamacje uwzględniają tylko
    > w przypadku nielutowanych. Zabawne, nieprawdaż?

    Nie. To podchodzi pod oszustwo. Ja bym nie darował i podał do sądu.
    Akurat można w twoim przypadku łatwo stwierdzić, że układy nie od złego
    wlutowania poszły się kochać.

    Waldek

  • 8. Data: 2012-04-12 18:13:10
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    > Zmienileś dostawcę po tak zabawnym dowcipie?

    Oczywiście.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 9. Data: 2012-04-12 19:08:25
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2012-04-12 15:09, Waldemar Krzok pisze:
    [...]
    > Nie. To podchodzi pod oszustwo. Ja bym nie darował i podał do sądu.
    > Akurat można w twoim przypadku łatwo stwierdzić, że układy nie od złego
    > wlutowania poszły się kochać.
    >
    > Waldek

    A ja po prostu przestałem u nich kupować. Niepojętym zbiegiem
    okoliczności po zmianie dostawcy takie same tranzystory w ejszbridżach
    przestały padać jak muchy. Ale to z pewnością czysty przypadek.

    Paweł