  • Data: 2009-06-28 12:42:25
    Temat: Re: modemy
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Sempiterna" <r...@a...pl> writes:

    > Ktoś mi opowiadał, że przez Strowgera komutował ADSL 2 Mbit/s...
    > Wierzę mu.

    I gdzie to bylo, w Polsce? Podejrzane, moze to byl HDSL?

    > Inna osoba mowiła mi, ze podpięła sygnał radiowęzłowy (chodzi o
    > parametry, a nie rzeczywisty radiowęzeł) do swojego telefonu, po
    > połączeniu się ze znajomymi, to było parę km, tam słuchano na głośnik
    > muzyki....

    To jakis maly glosnik musial byc, raczej nie radiowezlowy.

    Ja juz dokladnie nie pamietam, dawno sie tym zajmowalem, ale mam
    wrazenie ze napiecie w instalacji radiowezlowej to bylo max cos ok. 100
    V, moze nieco wiecej (byly trafo w glosnikach oraz w koncowkach mocy).
    Mimo takich wysokich napiec po paru km drutu 1.5 mm2 mialbys mocno
    oslabiony dzwiek (mielismy odcinki kilkusetmetrowe). Tyle ze kto ma do
    telefonu 1.5 mm2?

    No i nie wiem jak Strowger reagowalby na takie napiecia. Ale moze cicho
    bylo ustawione, i zwykly glosniczek bez trafo - wtedy nie widze problemu.

    15 kHz to nic nadzwyczajnego.
    --
    Krzysztof Halasa