-
71. Data: 2011-01-04 20:37:34
Temat: Re: mniej niz 4000 zabitych w 2010 roku?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2011-01-03 15:21, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:
>> Bardzo mozliwe ze w tym roku bedzie okolo 4000 - taki trend
>> wieloletni, w dodatku dwie zimy byla prawdziwe.
>>
>>
>
> Tylko zastanawia mnie dlaczego spada liczba wypadków?
Tak jak pisał J.F. - najbardziej podejrzana jest zima.
Jak jest śnieg, to liczba ofiar na drogach jest znacznie niższa.
-
72. Data: 2011-01-04 21:09:54
Temat: Re: mniej niz 4000 zabitych w 2010 roku?
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Tue, 04 Jan 2011 20:37:34 +0100 osobnik zwany Tomasz Pyra
wystukał:
> W dniu 2011-01-03 15:21, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:
>
>>> Bardzo mozliwe ze w tym roku bedzie okolo 4000 - taki trend
>>> wieloletni, w dodatku dwie zimy byla prawdziwe.
>>>
>>>
>>>
>> Tylko zastanawia mnie dlaczego spada liczba wypadków?
>
> Tak jak pisał J.F. - najbardziej podejrzana jest zima. Jak jest śnieg,
> to liczba ofiar na drogach jest znacznie niższa.
policjanci twierdzą, że najgorsze są letnie dni z piekna pogodą.
Wielu idotom włącza się wtedy tryb nieśmiertelności
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett
-
73. Data: 2011-01-04 21:12:21
Temat: Re: mniej niz 4000 zabitych w 2010 roku?
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2011-01-04 20:34, Tomasz Pyra pisze:
> W dniu 2011-01-04 12:41, RoMan Mandziejewicz pisze:
(...)
>> Bzdura. Musiałeś jeździć bardzo zmęczonymi Poldkami. Zmęczonymi
>> wieczną jazdą poniżej 2k rpm.
>
> 160km/h w Polonezie było osiągalne, ale w tych najmocniejszych wersjach.
Taaa. Dość powszechnie spotykane 1500AB to najmocniejsza wersja.
> Widzę że 104KM z Rovera miało właśnie Vmax=160km/h.
Znaczy tyle samo, co słabszy brat z 82KM?
> Te "ludowe" raczej 140-155km/h.
LOL - wyczytałeś w wiki o tym biednym kukuruźniku z 1900D i teraz
ludowe to już 140? Poldek z niezniszczalnym dieslem PSA był dość
poszukiwanym modelem na rynku.
> Co oczywiście w żaden sposób nie przeszkadza w tym żeby w Polonezie
> zamknąć licznik, zwłaszcza jak było z górki - te samochody miały chyba
> najszybsze prędkościomierze świata :)
Kolejna bzdura - polonezowski licznik wcale nie odbiegał tolerancją od
braci z 'zachodu'. Sprawdzone wielokrotnie jeszcze za czasów Garmina
GPSII.
--
Jutro to dziś - tyle że jutro.
-
74. Data: 2011-01-04 21:29:11
Temat: Re: mniej niz 4000 zabitych w 2010 roku?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2011-01-04 21:09, masti pisze:
> Dnia pięknego Tue, 04 Jan 2011 20:37:34 +0100 osobnik zwany Tomasz Pyra
> wystukał:
>
>> W dniu 2011-01-03 15:21, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:
>>
>>>> Bardzo mozliwe ze w tym roku bedzie okolo 4000 - taki trend
>>>> wieloletni, w dodatku dwie zimy byla prawdziwe.
>>>>
>>>>
>>>>
>>> Tylko zastanawia mnie dlaczego spada liczba wypadków?
>>
>> Tak jak pisał J.F. - najbardziej podejrzana jest zima. Jak jest śnieg,
>> to liczba ofiar na drogach jest znacznie niższa.
>
> policjanci twierdzą, że najgorsze są letnie dni z piekna pogodą.
No bo wtedy się pędzi, a i jakikolwiek foch samochodu trudniej opanować
jak nawierzchnia jest przyczepna.
-
75. Data: 2011-01-04 22:00:13
Temat: Re: mniej niz 4000 zabitych w 2010 roku?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2011-01-04 21:12, Artur Maśląg pisze:
> W dniu 2011-01-04 20:34, Tomasz Pyra pisze:
>> W dniu 2011-01-04 12:41, RoMan Mandziejewicz pisze:
> (...)
>>> Bzdura. Musiałeś jeździć bardzo zmęczonymi Poldkami. Zmęczonymi
>>> wieczną jazdą poniżej 2k rpm.
>>
>> 160km/h w Polonezie było osiągalne, ale w tych najmocniejszych wersjach.
>
> Taaa. Dość powszechnie spotykane 1500AB to najmocniejsza wersja.
No bo z tych dostępnych dla ludu w sumie najmocniejsza.
Później masz jeszcze niewiele mocniejszą 1600.
Dopiero na koniec robili tego Rovera który miał ponad 100KM.
>> Widzę że 104KM z Rovera miało właśnie Vmax=160km/h.
>
> Znaczy tyle samo, co słabszy brat z 82KM?
Pewnie z powodu zestopniowania skrzyni biegów.
AFAIR "Rover" Vmax osiągał przy odcięciu na IV biegu, a V był już za
długi, a silnik zbyt mało elastyczny żeby po zmianie na V jeszcze
przyspieszać.
>> Te "ludowe" raczej 140-155km/h.
>
> LOL - wyczytałeś w wiki o tym biednym kukuruźniku z 1900D i teraz
> ludowe to już 140? Poldek z niezniszczalnym dieslem PSA był dość
> poszukiwanym modelem na rynku.
1500AB w starej budzie miał owszem Vmax 160.
W nowej już 150 - albo aerodynamika, albo katalizatora się dorobił, albo
jeszcze coś.
>> Co oczywiście w żaden sposób nie przeszkadza w tym żeby w Polonezie
>> zamknąć licznik, zwłaszcza jak było z górki - te samochody miały chyba
>> najszybsze prędkościomierze świata :)
>
> Kolejna bzdura - polonezowski licznik wcale nie odbiegał tolerancją od
> braci z 'zachodu'.
No te co ja widziałem odbiegały.
Polonez na prędkościomierzu raczej miał +15% do rzeczywistości. A inne
auta zazwyczaj się w +5% mieszczą.
-
76. Data: 2011-01-04 22:24:18
Temat: Re: mniej niz 4000 zabitych w 2010 roku?
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2011-01-04 22:00, Tomasz Pyra pisze:
> W dniu 2011-01-04 21:12, Artur Maśląg pisze:
>> W dniu 2011-01-04 20:34, Tomasz Pyra pisze:
>>> W dniu 2011-01-04 12:41, RoMan Mandziejewicz pisze:
>> (...)
>>>> Bzdura. Musiałeś jeździć bardzo zmęczonymi Poldkami. Zmęczonymi
>>>> wieczną jazdą poniżej 2k rpm.
>>>
>>> 160km/h w Polonezie było osiągalne, ale w tych najmocniejszych wersjach.
>>
>> Taaa. Dość powszechnie spotykane 1500AB to najmocniejsza wersja.
>
> No bo z tych dostępnych dla ludu w sumie najmocniejsza.
I do tego chyba najpowszechniejsza.
> Później masz jeszcze niewiele mocniejszą 1600.
Miałem i taką.
> Dopiero na koniec robili tego Rovera który miał ponad 100KM.
Który był średnim pomysłem do tego samochodu.
>>> Widzę że 104KM z Rovera miało właśnie Vmax=160km/h.
>>
>> Znaczy tyle samo, co słabszy brat z 82KM?
>
> Pewnie z powodu zestopniowania skrzyni biegów.
Pewnie nie. Jeśli już, to kwestia przekładni głównej.
> AFAIR "Rover" Vmax osiągał przy odcięciu na IV biegu, a V był już za
> długi, a silnik zbyt mało elastyczny żeby po zmianie na V jeszcze
> przyspieszać.
Zasadniczo każdy samochód osiąga Vmax przy przełożeniu bezpośrednim,
a nie przy nadbiegu.
>>> Te "ludowe" raczej 140-155km/h.
>>
>> LOL - wyczytałeś w wiki o tym biednym kukuruźniku z 1900D i teraz
>> ludowe to już 140? Poldek z niezniszczalnym dieslem PSA był dość
>> poszukiwanym modelem na rynku.
>
> 1500AB w starej budzie miał owszem Vmax 160.
> W nowej już 150 - albo aerodynamika, albo katalizatora się dorobił, albo
> jeszcze coś.
Nie opieraj się na tym co w wiki napisali. Ekologia zazwyczaj skutkuje
niższą mocą, a aerodynamika mu się nie pogorszyła. Były też różne
przełożenia tylnych mostów.
>>> Co oczywiście w żaden sposób nie przeszkadza w tym żeby w Polonezie
>>> zamknąć licznik, zwłaszcza jak było z górki - te samochody miały chyba
>>> najszybsze prędkościomierze świata :)
>>
>> Kolejna bzdura - polonezowski licznik wcale nie odbiegał tolerancją od
>> braci z 'zachodu'.
>
> No te co ja widziałem odbiegały.
No jasne - na podstawie czego to oceniałeś?
> Polonez na prędkościomierzu raczej miał +15% do rzeczywistości. A inne
> auta zazwyczaj się w +5% mieszczą.
Napisałem już raz (co wyciąłeś), że weryfikowałem te 'raczej' Garminem
GPSII. Nie zauważyłem specjalnych różnic. Sugerujesz, że nawet wersje
eksportowe były tak specjalnie zepsute, by pokazywać więcej?
--
Jutro to dziś - tyle że jutro.
-
77. Data: 2011-01-04 23:26:53
Temat: Re: mniej niz 4000 zabitych w 2010 roku?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2011-01-04 22:24, Artur Maśląg pisze:
>> No bo z tych dostępnych dla ludu w sumie najmocniejsza.
>
> I do tego chyba najpowszechniejsza.
Chyba tak.
>> Dopiero na koniec robili tego Rovera który miał ponad 100KM.
>
> Który był średnim pomysłem do tego samochodu.
Ot takie pudrowanie starca.
Chociaż swego czasu się ludzie cieszyli z tych osiągów.
>> AFAIR "Rover" Vmax osiągał przy odcięciu na IV biegu, a V był już za
>> długi, a silnik zbyt mało elastyczny żeby po zmianie na V jeszcze
>> przyspieszać.
>
> Zasadniczo każdy samochód osiąga Vmax przy przełożeniu bezpośrednim,
> a nie przy nadbiegu.
Zasadniczo to mało który współczesny samochód posiada coś takiego jak
przełożenie bezpośrednie.
Chociaż nie wiem jak to tam akurat było w Polonezie 1.4.
Żeby samochód miał dużą prędkość maksymalną trzeba któreś całkowite
przełożenie silnik-koła dobrać tak żeby przy mocy maksymalnej silnika
rozwinąć prędkość maksymalną.
Jak silnik dochodzi na jednym biegu do odcięcia, a na wyższym już nie ma
siły jechać, to znaczy że przełożenie jest niedobrane pod kątem
prędkości maksymalnej. I zapewne stąd jej niska wartość jak na ponad
100KM silnik.
Inne samochody podobnej wielkości które mają 100KM zazwyczaj osiągają w
granicach 180km/h.
>> No te co ja widziałem odbiegały.
>
> No jasne - na podstawie czego to oceniałeś?
Również GPSem
-
78. Data: 2011-01-05 00:00:17
Temat: Re: mniej niz 4000 zabitych w 2010 roku?
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
Hello Tomasz,
Tuesday, January 4, 2011, 8:34:38 PM, you wrote:
>>>>>> Moje wrażenia są zupełnie inne. Poldon spokojnie biegał szybciej
>>>>>> niż te 120km/h,
>>>>> No biegal, ale niewiele szybciej, chyba ze mial tego roverka.
>>>> Spokojnie - 150-160km/h to jeździł każdy przyzwoity.
>>> Trzeba go było rozpędzać przez 2km. Albo z górki.
>> Bzdura. Musiałeś jeździć bardzo zmęczonymi Poldkami. Zmęczonymi
>> wieczną jazdą poniżej 2k rpm.
> 160km/h w Polonezie było osiągalne, ale w tych najmocniejszych wersjach.
> Widzę że 104KM z Rovera miało właśnie Vmax=160km/h.
Na papierze. W rzeczywistości 170+
> Te "ludowe" raczej 140-155km/h.
Jasne. Na 4-ce.
> Co oczywiście w żaden sposób nie przeszkadza w tym żeby w Polonezie
> zamknąć licznik, zwłaszcza jak było z górki - te samochody miały chyba
> najszybsze prędkościomierze świata :)
Głupoty straszne wypisujesz.
--
Best regards,
RoMan mailto:r...@p...pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
79. Data: 2011-01-05 00:09:18
Temat: Re: mniej niz 4000 zabitych w 2010 roku?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2011-01-05 00:00, RoMan Mandziejewicz pisze:
> Na papierze. W rzeczywistości 170+
A producent te "rzeczywiste" osiągi to w jakim celu zatajał? ;)
-
80. Data: 2011-01-05 00:15:54
Temat: Re: mniej niz 4000 zabitych w 2010 roku?
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
Hello Tomasz,
Wednesday, January 5, 2011, 12:09:18 AM, you wrote:
>> Na papierze. W rzeczywistości 170+
> A producent te "rzeczywiste" osiągi to w jakim celu zatajał? ;)
Nie mam pojęcia i nie obchodzi mnie to. Jeździłem Poldkami 1.5, 1.6 i
1.4i16V. Wiem co potrafią i wiem, co znaczy w ich przypadku
zaniedbanie. Przejeździłem nimi ponad 100 kkm.
Osiągi Lanosa 1.6 16V na papierze są gorsze od osiągów Nubiry 1.6 16V
- papier wszystko zniesie.
--
Best regards,
RoMan mailto:r...@p...pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)