-
11. Data: 2010-12-20 00:41:33
Temat: Re: mieszanka LPG
Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>
W dniu 2010-12-19 15:54, p?rform?rka pisze:
> Dziękuje za wytłumaczenia. Podam dalsze informacje.
> Ta kontrolka zaświeca sie miedzy prędkościomierzami
> to się chyba nazywa komputer. Gaz był zainstalowany od nowości niewiem
> jednak czy nazywać to fabrycznie czy w servisie w ramach
> jakiejś promocji. Instalacja jest włoska, chyba Lovato czy coś w tym
> guście.
> Sporo rozumiem z tego co mi tu Panowie tłumaczycie, ale
> nadal nie pojmuje dlaczego na tej ubogiej mieszance samochód pali
> mniej. Facio z servisu podłączył komputer i poprawił usterkę, ale
> wspomniał, że może się zaświecić, wiec najlepiej jechać do Siedlec
> do servisu gazowego na regulacje. Wnoszę, również po waszych
> wskazówkach, ze będzie to jednak zabieg nieodzowny.
> Więc raz jeszcze. Dlaczego samochód pali mniej, choć
> komputer teoretycznie alarmuje nieprawidłowość?
> A i zapomniałam dodać. Mnie się zdaje, ze ta kontrolka
> ma tendencje do zaświecania sie w okresie jednak zimowym-
> ma to jakieś znaczenie?
A może check engine uruchamia tryb awaryjny, który powoduje zmniejszenie
mocy silnika i dlatego mniej pali?
-
12. Data: 2010-12-20 11:03:31
Temat: Re: mieszanka LPG
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "p?rform?rka" <m...@i...pl> napisał w
>No ja to rozumiem, tylko czy to zjawisko spalania mniej mojego
>samochodu na tej mieszance
>może świadczyć że:
>- samochód jest na wtrysku wiec zawsze podaje tyle samo mieszanki
>ale
>ponieważ komputer "z góry" ma określoną
>jakąś tolerancje na tę mieszance i gdy tylko ona różni sie od
>standardu to
>wychwytuje on najmniejsze nieprawidłowości i się zaświeca?
To bys musiala podac pare szczegolow odnosnie auta, silnika i
instalacji.
Jest pare roznych kombinacji, ale domyslam sie ze:
-auto jest "na wtrysku"
-w zaleznosci od ilosci zassanego przez silnik powietrza komputer
dawkuje odpowiednio benzyne,
-sonda lambda mierzy ile zostalo tlenu w spalinach i komputer
koryguje dawke benzyny zeby miec prawidlowy sklad mieszanki, jak
jest zbyt uboga, to wtryskujemy nieco wiecej benzyny.
-ale na gazie benzyna nie leci :-)
-instalacja gazowa dawkuje gaz, i tu sa dwa popularne rozwiazania,
-z jakis powodow tego gazu leci za malo.
-komputer w samochodzie stwierdza ze on coraz wiecej benzyny leje,
a mieszanka ciagle zbyt uboga - wiec wyswietla blad.
I teraz wlasciwym krokiem jest wyjasnienie czemu za malo gazu leci
.. a moze przypadkowy zbieg okolicznosci i sonda lambda sie
uszkodzila ..
J.
-
13. Data: 2010-12-20 12:56:32
Temat: Re: mieszanka LPG
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2010-12-19 22:19, p?rform?rka pisze:
>> Mieszanka = powietrze + gaz albo ogólniej powietrze + paliwo.
>> Nie chodzi tu o mieszake paliwo+olej stosowana w dwusuwach jak WSK.
>
> No ja to rozumiem, tylko czy to zjawisko spalania mniej mojego
> samochodu na tej mieszance
> może świadczyć że:
> - samochód jest na wtrysku wiec zawsze podaje tyle samo mieszanki ale
> ponieważ komputer "z góry" ma określoną
> jakąś tolerancje na tę mieszance i gdy tylko ona różni sie od
> standardu to
> wychwytuje on najmniejsze nieprawidłowości i się zaświeca?
> Czy to jest może tak, że dostaje wiecej powietrza w mieszance przez co
> obroty sa wieksze i samochód ma lżej, ale
> przez to silnik bardziej dostaje w .....?
W uproszczeniu:
Jest coś takiego jak optymalny skład mieszanki. Wtedy powierza jest w niej
teoretycznie dokładnie tyle, ile potrzeba do spalenia się paliwa (np. gazu).
Wtedy też najlepiej działa katalizator i spaliny są najczystsze.
Sonda lambda - taki czujnik w wydechu - podaje komputerowi informację
o składzie spalin, czyli de facto o składzie mieszanki.
Niemniej ten skład "optymalny" nie jest w praktyce najoszczędniejszy.
Nieco bardziej oszczędna jest mieszanka uboga - powstająca przy nieco większym
udziale powietrza, a mniejszym paliwa. Tylko że wtedy: spalanie trwa
dłużej i wypalają się zawory, a w spalinach pojawia się sporo substancji
szkodliwych. Taki stan wykrywa sonda lambda i komputer zapala "check engine".
Pytanie, dlaczego u ciebie mieszanka jest zbyt uboga?
A, to zależy od konkretnego typu instalacji gazowej (II czy IV generacja)
W instalacji II generacji może to być tylko kwestia rozregulowania się jej.
W instalacji IV generacji (tzw. wtrysk gazu) jest to mniej prawdopodobne,
bo tam dawką gazu steruje oryginalny komputer samochodu (a nie instalacji).
Złe dawkowanie, bez innych oznak jak np. wyraźny spadek mocy, oznaczać może
np. uszkodzenie sondy lambda.
Wiele się wyjasni po sprawdzeniu jak samochód zachowuje się na benzynie - jeśli
na benz. skład spalin jest ok, to usterki trzeba szukać w instalacji LPG,
i, oczywiscie, na odwórt.
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
14. Data: 2010-12-20 14:01:17
Temat: Re: mieszanka LPG
Od: p?rform?rka <m...@i...pl>
On 20 Gru, 12:56, Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> wrote:
> W dniu 2010-12-19 22:19, p?rform?rka pisze:
>
> >> Mieszanka = powietrze + gaz albo ogólniej powietrze + paliwo.
> >> Nie chodzi tu o mieszake paliwo+olej stosowana w dwusuwach jak WSK.
>
> > No ja to rozumiem, tylko czy to zjawisko spalania mniej mojego
> > samochodu na tej mieszance
> > może świadczyć że:
> > - samochód jest na wtrysku wiec zawsze podaje tyle samo mieszanki ale
> > ponieważ komputer "z góry" ma określoną
> > jakąś tolerancje na tę mieszance i gdy tylko ona różni sie od
> > standardu to
> > wychwytuje on najmniejsze nieprawidłowości i się zaświeca?
> > Czy to jest może tak, że dostaje wiecej powietrza w mieszance przez co
> > obroty sa wieksze i samochód ma lżej, ale
> > przez to silnik bardziej dostaje w .....?
>
> W uproszczeniu:
> Jest coś takiego jak optymalny skład mieszanki. Wtedy powierza jest w niej
> teoretycznie dokładnie tyle, ile potrzeba do spalenia się paliwa (np. gazu).
> Wtedy też najlepiej działa katalizator i spaliny są najczystsze.
> Sonda lambda - taki czujnik w wydechu - podaje komputerowi informację
> o składzie spalin, czyli de facto o składzie mieszanki.
>
> Niemniej ten skład "optymalny" nie jest w praktyce najoszczędniejszy.
> Nieco bardziej oszczędna jest mieszanka uboga - powstająca przy nieco większym
> udziale powietrza, a mniejszym paliwa. Tylko że wtedy: spalanie trwa
> dłużej i wypalają się zawory, a w spalinach pojawia się sporo substancji
> szkodliwych. Taki stan wykrywa sonda lambda i komputer zapala "check engine".
>
> Pytanie, dlaczego u ciebie mieszanka jest zbyt uboga?
> A, to zależy od konkretnego typu instalacji gazowej (II czy IV generacja)
> W instalacji II generacji może to być tylko kwestia rozregulowania się jej.
> W instalacji IV generacji (tzw. wtrysk gazu) jest to mniej prawdopodobne,
> bo tam dawką gazu steruje oryginalny komputer samochodu (a nie instalacji).
> Złe dawkowanie, bez innych oznak jak np. wyraźny spadek mocy, oznaczać może
> np. uszkodzenie sondy lambda.
> Wiele się wyjasni po sprawdzeniu jak samochód zachowuje się na benzynie - jeśli
> na benz. skład spalin jest ok, to usterki trzeba szukać w instalacji LPG,
> i, oczywiscie, na odwórt.
>
> --
> Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
> z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
> gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
:))))) O! wreszcie ktoś mówiący babskim polskim ;)
Dziękuję, to bardzo pomocne wyjaśnienia.
Mój samochód ma wtrysk.
I czy dobrze zrozumiałam, że jeżeli ta kontrolka się zaświeci znów
to powinnam(w servisie sprawdzić skład spalin) ew pojeździć trochę na
samej benzynie i jak
zgaśnie to problem leży w instalacji gaz a jak nie zgaśnie to w
sondzie
lambda, która jest w wydechu?Czy jednak na tego typu sprawdzenie
trzeba dokonać w servisie lpg bo na oko to się nie da?
--
p?rform?rka
-
15. Data: 2010-12-20 14:12:01
Temat: Re: mieszanka LPG
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2010-12-20 14:01, p?rform?rka pisze:
> :))))) O! wreszcie ktoś mówiący babskim polskim ;)
> Dziękuję, to bardzo pomocne wyjaśnienia.
> Mój samochód ma wtrysk.
To że samochód ma wtrysk nie oznacza że instalacja LPG w nim zamontowana
jest również wtryskowa. Do silnika z wtryskiem można też zakładać gaz II generację
czyli instalację "mieszalnikową".
> I czy dobrze zrozumiałam, że jeżeli ta kontrolka się zaświeci znów
> to powinnam(w servisie sprawdzić skład spalin) ew pojeździć trochę na
> samej benzynie i jak
> zgaśnie to problem leży w instalacji gaz a jak nie zgaśnie to w
> sondzie
> lambda, która jest w wydechu?Czy jednak na tego typu sprawdzenie
> trzeba dokonać w servisie lpg bo na oko to się nie da?
Ja bym zrobił odwrotnie: najpierw pojeździł na benzynie dłuższy czas
i patrzył czy nic się nie zaświeci, a potem dopiero przełączył na gaz.
Bo raz zapalona kontrolna może już nie zgasnąć.
Ale tak po prawdzie, to bym zamiast tego pojechał bym chyba na stację kontroli
pojazdów albo do gazownika i zbadał spaliny najpierw na benzynie a potem na lpg.
Niestety sonda nie jest jedyną możliwą usterką... to był tylko typowy przykład.
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
16. Data: 2010-12-20 21:58:49
Temat: Re: mieszanka LPG
Od: p?rform?rka <m...@i...pl>
Dziękuje wszystkim za wskazówki.
pozdrawiam
--
p?rform?rka