eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodymieszanka LPG › Re: mieszanka LPG
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news2.ipartne
    rs.pl!not-for-mail
    From: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: mieszanka LPG
    Date: Mon, 20 Dec 2010 12:56:32 +0100
    Organization: GTS Energis
    Lines: 44
    Message-ID: <ieng9h$egu$1@news2.ipartners.pl>
    References: <c...@g...googlegroups.com>
    <8...@j...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: ip-94-42-61-175.multimo.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news2.ipartners.pl 1292846193 14878 94.42.61.175 (20 Dec 2010 11:56:33 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: 20 Dec 2010 11:56:33 GMT
    In-Reply-To: <8...@j...googlegroups.com>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.13) Gecko/20101207
    Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.7
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2336079
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-12-19 22:19, p?rform?rka pisze:
    >> Mieszanka = powietrze + gaz albo ogólniej powietrze + paliwo.
    >> Nie chodzi tu o mieszake paliwo+olej stosowana w dwusuwach jak WSK.
    >
    > No ja to rozumiem, tylko czy to zjawisko spalania mniej mojego
    > samochodu na tej mieszance
    > może świadczyć że:
    > - samochód jest na wtrysku wiec zawsze podaje tyle samo mieszanki ale
    > ponieważ komputer "z góry" ma określoną
    > jakąś tolerancje na tę mieszance i gdy tylko ona różni sie od
    > standardu to
    > wychwytuje on najmniejsze nieprawidłowości i się zaświeca?
    > Czy to jest może tak, że dostaje wiecej powietrza w mieszance przez co
    > obroty sa wieksze i samochód ma lżej, ale
    > przez to silnik bardziej dostaje w .....?

    W uproszczeniu:
    Jest coś takiego jak optymalny skład mieszanki. Wtedy powierza jest w niej
    teoretycznie dokładnie tyle, ile potrzeba do spalenia się paliwa (np. gazu).
    Wtedy też najlepiej działa katalizator i spaliny są najczystsze.
    Sonda lambda - taki czujnik w wydechu - podaje komputerowi informację
    o składzie spalin, czyli de facto o składzie mieszanki.

    Niemniej ten skład "optymalny" nie jest w praktyce najoszczędniejszy.
    Nieco bardziej oszczędna jest mieszanka uboga - powstająca przy nieco większym
    udziale powietrza, a mniejszym paliwa. Tylko że wtedy: spalanie trwa
    dłużej i wypalają się zawory, a w spalinach pojawia się sporo substancji
    szkodliwych. Taki stan wykrywa sonda lambda i komputer zapala "check engine".

    Pytanie, dlaczego u ciebie mieszanka jest zbyt uboga?
    A, to zależy od konkretnego typu instalacji gazowej (II czy IV generacja)
    W instalacji II generacji może to być tylko kwestia rozregulowania się jej.
    W instalacji IV generacji (tzw. wtrysk gazu) jest to mniej prawdopodobne,
    bo tam dawką gazu steruje oryginalny komputer samochodu (a nie instalacji).
    Złe dawkowanie, bez innych oznak jak np. wyraźny spadek mocy, oznaczać może
    np. uszkodzenie sondy lambda.
    Wiele się wyjasni po sprawdzeniu jak samochód zachowuje się na benzynie - jeśli
    na benz. skład spalin jest ok, to usterki trzeba szukać w instalacji LPG,
    i, oczywiscie, na odwórt.

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: