eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodymieszanka LPG › Re: mieszanka LPG
  • Data: 2010-12-20 14:01:17
    Temat: Re: mieszanka LPG
    Od: p?rform?rka <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 20 Gru, 12:56, Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> wrote:
    > W dniu 2010-12-19 22:19, p?rform?rka pisze:
    >
    > >> Mieszanka = powietrze + gaz albo ogólniej powietrze + paliwo.
    > >> Nie chodzi tu o mieszake paliwo+olej stosowana w dwusuwach jak WSK.
    >
    > > No ja to rozumiem, tylko czy to zjawisko spalania mniej mojego
    > > samochodu na tej mieszance
    > > może świadczyć że:
    > > - samochód jest na wtrysku wiec zawsze podaje tyle samo mieszanki ale
    > > ponieważ komputer "z góry" ma określoną
    > > jakąś tolerancje na tę mieszance i gdy tylko ona różni sie od
    > > standardu to
    > > wychwytuje on najmniejsze nieprawidłowości i się zaświeca?
    > > Czy to jest może tak, że dostaje wiecej powietrza w mieszance przez co
    > > obroty sa wieksze i samochód ma lżej, ale
    > > przez to silnik bardziej dostaje w .....?
    >
    > W uproszczeniu:
    > Jest coś takiego jak optymalny skład mieszanki. Wtedy powierza jest w niej
    > teoretycznie dokładnie tyle, ile potrzeba do spalenia się paliwa (np. gazu).
    > Wtedy też najlepiej działa katalizator i spaliny są najczystsze.
    > Sonda lambda - taki czujnik w wydechu - podaje komputerowi informację
    > o składzie spalin, czyli de facto o składzie mieszanki.
    >
    > Niemniej ten skład "optymalny" nie jest w praktyce najoszczędniejszy.
    > Nieco bardziej oszczędna jest mieszanka uboga - powstająca przy nieco większym
    > udziale powietrza, a mniejszym paliwa. Tylko że wtedy: spalanie trwa
    > dłużej i wypalają się zawory, a w spalinach pojawia się sporo substancji
    > szkodliwych. Taki stan wykrywa sonda lambda i komputer zapala "check engine".
    >
    > Pytanie, dlaczego u ciebie mieszanka jest zbyt uboga?
    > A, to zależy od konkretnego typu instalacji gazowej (II czy IV generacja)
    > W instalacji II generacji może to być tylko kwestia rozregulowania się jej.
    > W instalacji IV generacji (tzw. wtrysk gazu) jest to mniej prawdopodobne,
    > bo tam dawką gazu steruje oryginalny komputer samochodu (a nie instalacji).
    > Złe dawkowanie, bez innych oznak jak np. wyraźny spadek mocy, oznaczać może
    > np. uszkodzenie sondy lambda.
    > Wiele się wyjasni po sprawdzeniu jak samochód zachowuje się na benzynie - jeśli
    > na benz. skład spalin jest ok, to usterki trzeba szukać w instalacji LPG,
    > i, oczywiscie, na odwórt.
    >
    > --
    > Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    >     z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    > gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

    :))))) O! wreszcie ktoś mówiący babskim polskim ;)
    Dziękuję, to bardzo pomocne wyjaśnienia.
    Mój samochód ma wtrysk.
    I czy dobrze zrozumiałam, że jeżeli ta kontrolka się zaświeci znów
    to powinnam(w servisie sprawdzić skład spalin) ew pojeździć trochę na
    samej benzynie i jak
    zgaśnie to problem leży w instalacji gaz a jak nie zgaśnie to w
    sondzie
    lambda, która jest w wydechu?Czy jednak na tego typu sprawdzenie
    trzeba dokonać w servisie lpg bo na oko to się nie da?
    --
    p?rform?rka

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: