  • Data: 2010-12-20 14:12:01
    Temat: Re: mieszanka LPG
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-12-20 14:01, p?rform?rka pisze:

    > :))))) O! wreszcie ktoś mówiący babskim polskim ;)
    > Dziękuję, to bardzo pomocne wyjaśnienia.
    > Mój samochód ma wtrysk.

    To że samochód ma wtrysk nie oznacza że instalacja LPG w nim zamontowana
    jest również wtryskowa. Do silnika z wtryskiem można też zakładać gaz II generację
    czyli instalację "mieszalnikową".

    > I czy dobrze zrozumiałam, że jeżeli ta kontrolka się zaświeci znów
    > to powinnam(w servisie sprawdzić skład spalin) ew pojeździć trochę na
    > samej benzynie i jak
    > zgaśnie to problem leży w instalacji gaz a jak nie zgaśnie to w
    > sondzie
    > lambda, która jest w wydechu?Czy jednak na tego typu sprawdzenie
    > trzeba dokonać w servisie lpg bo na oko to się nie da?

    Ja bym zrobił odwrotnie: najpierw pojeździł na benzynie dłuższy czas
    i patrzył czy nic się nie zaświeci, a potem dopiero przełączył na gaz.
    Bo raz zapalona kontrolna może już nie zgasnąć.

    Ale tak po prawdzie, to bym zamiast tego pojechał bym chyba na stację kontroli
    pojazdów albo do gazownika i zbadał spaliny najpierw na benzynie a potem na lpg.

    Niestety sonda nie jest jedyną możliwą usterką... to był tylko typowy przykład.