  • Data: 2010-12-18 20:48:38
    Temat: Re: mieszanka LPG
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 18 Dec 2010 11:03:40 -0800 (PST), p?rform?rka wrote:
    >Mam pytanko. Jakiś czas temu znajomy poradził, tankowanie
    >w innej stacji LPG, twierdząc, że gaz w niej jest lepszy.
    >Po dwóch, góra trzech tankowaniach, zaświeciła sie taka
    >pomarańczowa lampka z wyglądu przypominająca
    >"kranik"- umownie. W servisie, pan w garniturze podłączył
    >komputer i stwierdził, że jest to kontrolka, która "wyłapuje"
    >nieodpowiednią mieszankę gazu.

    To jest kontrolka oryginalna samochodu, czy od instalacji gazowej ?

    >Ściślej - stwierdził, że mieszanka jest za uboga i dlatego
    >kontrolka się zaświeciła. Co ciekawe w tym wszystkim, na tej rzekomo
    >ubogiej mieszance LPG samochód spala o dwa lity mniej. Czy dobrze
    >zrozumiałam, czy to
    >powinno być raczej odwrotnie, że na bogatej w "ulepszacze" mieszance
    >gazu samochód
    >powinien spalić mniej, bo ma..powiedzmy lżej?

    Przy dzisiejszej elektronice to nic nie wiadomo :-)

    Gdyby tego gazu z jakis przyczyn podawala instalacja mniej niz trzeba,
    to by mniej palilo, a komputer by raportowal uboga mieszanke
    (mieszanke paliwa z powietrzem).
    Ale to zdrowe nie jest i auto byloby slabsze.

    Tylko nie bardzo wiem dlaczego mialoby mniej podawac i dlaczego
    komputer tego nie skorygowal.

    J.