  • Data: 2012-01-03 09:10:17
    Temat: Re: miesiąc z androidem
    Od: AL <a...@s...tam> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-01-03 02:44, Skrypëk pisze:

    > Nie tylko kształtem. Jest mnóstwo detali, które można było zrobić
    > inaczej, a zostały bezczelnie skopiowane. Skoro sam jako linuksiarz
    > takich rzeczy nie dostrzegasz, to uwierz ludziom posiadającym gust,
    > zmysł i smak. Poza tym istnieje coś takiego na świecie jak chroniony
    > prawem wzór przemysłowy.

    ale co , ze jest slide na poczatku, ze mozna przewijac ekrany, ze na
    pulpicie sa ikonki,.... ?
    Nie zyjemy w US, gdzie patentuje sie nawet dwuklik myszka ;)

    (w jednym ze swoich odcinkow 'Boso przez swiat' W.Cejrowski dowodzil, ze
    do tego samego rozwiazania czlowiek bez problemu dochodzil na roznych
    polkulach, bez podpatrywania, nasladowania - wymyslal dokladnie takie
    same metody/narzedzia. Obecnie powstal jakis idiotyczny ruch
    patentowania nawet najprostszych i najbardziej intuicyjnych dla
    czlowieka metod - to taki znak XXIw.).

    Jak bys sie zastanowil, to bys zauwazyl roznice w srodowiskach
    iOs/Android - ot chocby w samych ikonkach na pulpicie, ktore mozesz w
    androidzie zamienic na widgety, jak rowniez dodac wieksza ilosc ekranow
    na ikonki.

    A tak apropo slidera na odblokowanie urzadzenia (mam m.in. takiego w
    GalaxyTab 7"): w grudniu kupowalem kuzynowi z Germanii GalaxyTaba 10.1"
    (bo tam nie do kupienia poprzez durny spor z f.Apple) - na pierwszym
    ekranie Samsung wymyslil sobie teraz slidera ale takiego, ze trzeba
    kropke wyprowadzic poza okrag (jak przeciwnika w zapasach) - jak dla
    mnie poroniony pomysl i bardziej intuicyjny byl slider.
    No ale co to robia walki patentowe - IMHO na niekorzysc end-usera.

    --
    pozdr
    Adam (AL)